Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podciśnienie


Gość grzesrock
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzesrock

Witam, przeszukałem całe forum ale nic konkretnego na ten temat nieznalazlem.... moze mi ktoś wytlumaczy po co jest podciśnienie, jaką spełnia funkcje, co działo by sie w momenciw wymontowa etc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Kolego ale jakie podciśnienie Ci chodzi?? Bo w aucie tych podciśnień jest mnóstwo...

Najczęściej wykorzystuje się w gaźnikowcach podciśnienie w kolektorze ssącym do sterowania przyśpieszenia zapłonu, przełączania dolotu powietrza (ciepłe znad kolektora lub zimne) itp itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock

skoro mowisz ze jest kilka tych podcisnien to ja tymbardziej niewiem o ktorym mowie:) chodzi mi o te węzyki co wchodzą w filtr powietrz a te co sa połączone z gaźnikiem.... czyli chyba mowie o wszystkich i stad chyba biorą sie moje problemy z obrotami silnika i z nierówna praca... czyli czym predzej trzeba je wymienić to chyba jest fi6 lub fi10 jakos do tego dojde muszę ściągnąć manuala do N14 tam powinny byc jakoś wyjśnione gdzie one idą i jak je łączyć.....dzieki za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ja nie mam egr'u i mam te wezyki to czym one steruja? ano jeden otwiera/zamyka doplyw podgrzanego powietrza znad kolektora wydechowego a dwa ida sobie do gaznika i biora powietrze juz po filtrze powietrza. jak mi odlaczyly sie z trojnika to auto dlawilo sie i gaslo po przyspieszaniu. dwa chyba najwazniejsze sa przy regulatorze kata wyprzedzenia zaplonu. jesli sa dziurawe bedzie szarpal przy przyspieszaniu. kupuj zbrojone, wymieniaj po kolei.

 

pozdrawiam

slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzesrock jak wiesz w autach z wtryskiem jest pompa paliwowa ktora podaje paliwo go wtryskow a te do komory spalania. W autach gaźnikowych za podawanie paliwa do gaźnika odpowiadaja podcisnienia. Kontrolują one dawki paliwa i zasysają je na zasadzie próżni. Im mniej sprawne podciśnieniówki tym auto wiecej pali lub gaśnie, bo nie potrafi dobrać optymalnej dawki paliwa. Co sie stanie jak je wywalisz to chyba potrafisz sobie dopowiedzieć :)

 

Witam

 

Rozumiem że powyższa opinia jest celowym uproszczeniem sprawy, ale moim zdaniem jest to uproszczenie zbyt daleko idące, mylące. Akurat z podawaniem paliwa te wężyki podciśnieniowe mają najmniej wspólnego. Za tą część pracy gaźnika odpowiadają dysze paliwa, powietrza, kanały, rurki emulsyjne, ukształtowanie gardzieli itp itd, w gaźnikach z elektroniką jeszcze parę elektrozaworów, w tym najważniejszy, "air-fuel ratio solenoid valve" sterowany przez komputer sygnałem PWM - prostokątnym ok 20 Hz o zmiennym współczynniku wypełnienia.

 

Przewody podciśnienia i osprzęt pełnią rolę pomocniczą np sterowanie EGR, AIV, układem pochłaniania par paliwa, sterowaniem temperaturą zasysanego powietrza, regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji podciśnienia w kolektorze itp. Tak naprawdę bez znakomitej większości tego ustrojstwa auto też by mogło pracować. Bezpośrednioego wpływu na skład mieszanki nie mają (chyba że są nieszczelne i puszczają lewe powietrze).

 

Dla zainteresowanych bliższym poznaniem sprawy - dokładny schemat całego tego układu znajduje się w instrukcji serwisowej nissana. Chyba widziałem link do niej gdzieś na forum, ale jeśli ktoś chce mogę ten jeden schemat (zajmuje całą stronę) wrzucić na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock
grzesrock jak wiesz w autach z wtryskiem jest pompa paliwowa ktora podaje paliwo go wtryskow a te do komory spalania. W autach gaźnikowych za podawanie paliwa do gaźnika odpowiadaja podcisnienia. Kontrolują one dawki paliwa i zasysają je na zasadzie próżni. Im mniej sprawne podciśnieniówki tym auto wiecej pali lub gaśnie, bo nie potrafi dobrać optymalnej dawki paliwa. Co sie stanie jak je wywalisz to chyba potrafisz sobie dopowiedzieć :)

 

Witam

 

Rozumiem że powyższa opinia jest celowym uproszczeniem sprawy, ale moim zdaniem jest to uproszczenie zbyt daleko idące, mylące. Akurat z podawaniem paliwa te wężyki podciśnieniowe mają najmniej wspólnego. Za tą część pracy gaźnika odpowiadają dysze paliwa, powietrza, kanały, rurki emulsyjne, ukształtowanie gardzieli itp itd, w gaźnikach z elektroniką jeszcze parę elektrozaworów, w tym najważniejszy, "air-fuel ratio solenoid valve" sterowany przez komputer sygnałem PWM - prostokątnym ok 20 Hz o zmiennym współczynniku wypełnienia.

 

Przewody podciśnienia i osprzęt pełnią rolę pomocniczą np sterowanie EGR, AIV, układem pochłaniania par paliwa, sterowaniem temperaturą zasysanego powietrza, regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji podciśnienia w kolektorze itp. Tak naprawdę bez znakomitej większości tego ustrojstwa auto też by mogło pracować. Bezpośrednioego wpływu na skład mieszanki nie mają (chyba że są nieszczelne i puszczają lewe powietrze).

 

Dla zainteresowanych bliższym poznaniem sprawy - dokładny schemat całego tego układu znajduje się w instrukcji serwisowej nissana. Chyba widziałem link do niej gdzieś na forum, ale jeśli ktoś chce mogę ten jeden schemat (zajmuje całą stronę) wrzucić na forum.

 

Ja bym prosił o ten schemat a tak nawiącując do tematu znalazłem w moim filtrze powietrza jedna rurke którą niemam pojecha gdzie podłączyć zapodaje link do zdjęcia i prosze o pomocy a najlepiej o zrobienie zdjęcia gdzie podłączyć to ustrojstwo :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e5e3380845ae5a5b.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym prosił o ten schemat a tak nawiącując do tematu znalazłem w moim filtrze powietrza jedna rurke którą niemam pojecha gdzie podłączyć zapodaje link do zdjęcia i prosze o pomocy a najlepiej o zrobienie zdjęcia gdzie podłączyć to ustrojstwo :

http://www.fotosik.pl/pok...0845ae5a5b.html

ten wężyk otwiera/zamyka doplyw podgrzanego powietrza znad kolektora wydechowego. Ma być podłączony do obudowy filtra powietrza koło tej rurki która ciągnie ciepłe powietrze znad kolektora. Ja mam u siebie zaślepiony i jest dobrze. Jeżeli u ciebie ten wężyk lata luzem to spróbuj go zaślepić i zobacz czy poprawi się praca silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock
gdzie najłatwiej / najtaniej zaopatrzyć sie w takie wężki?? ( w jakims motoryzacyjnym czy wszystko jedno gdzie??)

grzesrock - fi 10??

 

heheh czy fi 10 niewiem wyciągnołem jedne i poszedłem do motoryzacyjnego :) w Gliwicach 10zł za metr zabójstwo ale cóż zależało mi na czasie więc kupiłem niepatrząc na cenę pewnie moża taniej dostać..... po wymianie częsci z nich nieodczuwam zadnej róznicy ale zobaczymy z czasem jakie będą efekty......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehee ja mam polowe tego ukladu albo wieksza czesc zdemontowana... i jezdzi bezproblemowo lacznie z ukladem i zaworem EGR AIV i calym wypasionym ;) seryjnym dolotem, aha pochlaniacz par paliwa tez znikl i odma tez sa tylko weze pod auto poprowadzone od odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzesrock
hehee ja mam polowe tego ukladu albo wieksza czesc zdemontowana... i jezdzi bezproblemowo lacznie z ukladem i zaworem EGR AIV i calym wypasionym ;) seryjnym dolotem, aha pochlaniacz par paliwa tez znikl i odma tez sa tylko weze pod auto poprowadzone od odmy

 

Słuchaj a może zrobiłbys fotki jak to wygląda u Ciebie w obecnej sytuacji.... może też bym się zdecydował:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

hermoll, mam pytanko odnośnie Twojego dolotu. Mam ten sam silnik co Ty. Widze ze z blosa wprost do dolotu whcodzi Ci rurka...czy to ta sama która idzie z miksera pod standardowy filtr powietrza ( ta na której reguluje sie ilość dostarczanego gazu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

rura BLOS-REDUKTOR to jest to co kiedys bylo MIKSER-REDUKTOR

taka czarna z zoltymi napisami, czy chodzi Ci o cos innego??, sruba oczywiscie wypier.... jest

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

u mnie po wywaleniu polowy podcisnieni zaslepieniu wywaleniu AIV i EGR wywaleniu pochlaniacza par paliwa , odmy 1 i 2

to wszystko bylo powiazane z podcisneiniami bo on etym sterowaly, auto zaczelo w koncu na benzynie jezdzic jak sie nalezy

fakt jest ze do 7tys ciagnie bez zajakniecia, a wczesniej 5-5,5 i dusilo go itp

a w wolnych obrotach zadnej roznicy nie ma jak bylo tak jest

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rura BLOS-REDUKTOR to jest to co kiedys bylo MIKSER-REDUKTOR

taka czarna z zoltymi napisami, czy chodzi Ci o cos innego??, sruba oczywiscie wypier.... jest

Tak o to mi chodziło. Ja chyba tez bede musiał wrzucic to w doloto bo mam bezpośrednio do reduktora wmontowana tą rure. Jak zdjąłem ta wielka czarna obudowe filtra to zauwazylem ze ta rura jest tak wysoko w reduktorze ze nieda sie nawet opaski założyć jakbym chciał kolanko zrobić :zly: będe kombinował.

 

P.S Sam to robiłeś czy gazownik?

 

Pozdr

RolF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

sam robilem wszystko

reduktor mialem najpierw w miejscu zbiorniczka od plynu do wspomagania i przenioslem go tam gdzie widac

 

ale nie rozumiem twojej idei

masz gaznik i masz mikser miedzy gaznikiem a obudowa filtra?

i co zamierzasz zrobic?

chyba niechcesz zmienic dolotu zostawiajac mikser, tzn zalozyc stozek i miec mikser?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie chcialem zrobic. Tylko mi niemow ze nie bedzie dzialac :029:

 

Mikser mam miedzy gaznikiem a obudowa filtra.

 

Dodam fotki tylko zbobie dzis.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hermoll

hej nie rob tak przypadkiem, jezeli cos to kup blosa i dopiero wtedy

zreszta niewiem jak ty chcesz mikser i kolanko skrecic a zreszta, chyba nie myslisz ze w dolot wsadzisz rure od gazu i juz

 

dzialac moze bedzie ale skutki moga byc trragiczne

 

TO CI NIC NIE DA, a dodatkowo moge zalozyc sie ze rozerwie Ci stozek :]

pozatym co Ci da wiecej powietrza skoro mikser bedzie je skutecznie blokowal

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oka czyli mikser+stozek=be, blos+stozek=ja :diabel: no dobra czyli pierwsze blos. Ile kosztowala Cie cala inwestycja w blosa? I jakie efekty przy tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...