lisek Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych. Jakiś czas temu padł mi pilot do Primerki. Fabryczny pilot Lucas 3txa. Zaczynał szwankować, czasem trzeba było nim uderzyć o kolano żeby zadziałał. Wskazywało by to na jakiś zimny lut, ale nic bardziej błędnego. Tak czy inaczej z braku laku, i innych możliwosci postanowiłem wyposażyć się w drugiego pilota. No i tutaj problem. Gdyż w polskim kanale sprzedaży nie było Primerek z tymi pilotami. (Piloty te były też w innych Nissanach, Sunny, Micra napewno) Wracająć do tematu: Postanowiłem zdobyć pilota. Jak się okazało Rover w swoich samochodach wykorzystywał ten sam system lucasa. Korzystająć z możliwości użycia ebay'a i płacenia przez paypal, na aukcji ebay, znalazłem pilota od rovera. Opisanego jako sprawny i na szczęście tak było. Koszt zamówienia tego pilota, transportu z UK wyniósł mnie w sumie 40zł. - więc chyba bez większego problemu. Pilot dojechał. Czas na małe porównanie ;-) : tak wygląda mój pilot. a tak pilot od Rovera. różnice znikają po przyjrzeniu się napisom z tyłu: Zajrzyjmy wiec do srodka: Oba piloty zdają się być takie same. Ale czy napewno? W końcu napewno muszą się różnić, gdyż każdego pilota dało by się wprogramować do każdego samochodu, i radio z mp3 mogli bysmy zegnac co chwilke. Jak widać, jedyna różnica w numerze elementu to ostatnia literka. Czym się więc różnią oba piloty? Różnica jaką znalazłem jest jedna ;-) Układ sterujący. Ok. Porównianie mamy z głowy, brakuje jednak konkretów jak to ustrojstwao naprawić. Zaczynamy od wyposażenia się w odpowiednie narzędzia. 1. Lutownica, - polecam małą, grzałkową lutownicę do elektroniki. Duża transformatorowa raczej się nie nada, chociaż to już w twojej sprawności zależy. 2. Wysysarka do cyny. (Można kupić w sklepie z elektroniką, ja zapłaciłem 8zł ) Jest niezbędna dla zachowania twojego zdrowia psychicznego i nerwów w odpowiedniej kondycji. No to naprawiamy. Metody na naprawę są dwie. 1. Przelutowanie tego różniącego scalaka od Nissana do pilota Rovera. Jeśli tamten był sprawny - zostaje procedura wprogramowania pilota do samochodu i tyle. Oczywiście jeśli to scalak się uszkodził nic to nie da, ale z tego co wiem, raczej nigdy się nie psują tego typu elementy w układach niskiego zasilania. 2. Ta metoda jest prostsza ale nie koniecznie skuteczna w każdym przypadku Ja właśnie z niej skorzystałem. Przy pomocy oscyloskopu sprawdziłem iż procesor daje odpowiedni sygnał, niestety na wyjściu antenowym nie pojawia się już taki sygnał jak w poprawnym pilocie. - a nawet żaden sygnał się nie pojawia. Czytająć zachodnie fora, wyczytałem iż najczęściej uszkadza się w tych pilotach kwarc. Myślałem że chodzi o ten: jednak nic bardziej mylnego. Chodzi o rezonator. Ma wbudowany kwarc w siebie. Jako iż oba piloty działają na tej samej częstotliwośći postanowiłem wylutować ten rezonator z pilota od rovera, do uszkodzonego pilota nissana. I tyle. Voila ;-) Wprogramowanie standardowe (zabawa przyciskiem od zamykania i jeden raz otwieranie albo jakoś tak ;-) Ja zawsze losowo bawie sie klawiszami i zawsze rusza ;-) Rezonator to to: W obu pilotach jest ten sam układ RFM1207-5 Pozostała częśc numeru to jakiś numerek produkcyjny, pewnie oznacza serię - ważne że nie ma znaczenia. Mnie ta naprawa kosztowała zakup drugiego pilota, i przelutowanie tego gadzetu. Można go oczywiście kupić w sklepie, ale na to wpadłem za późno ;-) Koszt w sklepie to ok 4zł max. Przy czym może być kłopot z jego dostępnością. No to tyle ;-) Mam nadzieję, że moja obrazkowa historyjka się przyda komuś kto walczy z tym samym problemem. P.S. Miałem do dyspozycji oscyloskop więc miałem możliwość sprawdzenia co rzeczywiście się uszkodziło. Mimo wszystko biorąc po uwagę opinie na zachodnich forach jakie gdzieś znalazłem - chyba nic innego się tu nie psuje ;-) Pozdrawiam i chętnie pomogę jak ktoś się również zdecyduje na walkę z tym cackiem. Grunt że działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skull Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Czytam i podziwiam za wytrwałość też na początku w desperacji chciałem kupować używany pilot ale na szczęście znalazło się rozwiązanie ominięcia tego immo i jestem naprawdę szczęśliwy że nie muszę używać tego pilota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 8 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2007 no a ja sie zaparłem. Wiesz, miałem ten fart że u mnie ten pilot sterował tylko centralnym zamkiem. Immo mam w kluczyku, więc dało się bez tego przeżyć. Zawsze wolałem oryginalny niż założyć jakieś byle co ;-) No nic, grunt że działa. ;-) Troche żałuje że od razu sie nie wziołem za oscyloskop, bo pewnie skończyło by się na zakupie takiego rezonatora w sklepie z elektroniką, a tak sie wykosztowałem na pilota od rovera ;-) Ale w sumie za 40zł nie podetne sobie żył, szczególnie że nie poszły na marne ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregorij Opublikowano 2 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2007 Gratuluję wytrwałości. Wielkie dzięki za zamieszczenie tego opisu na forum!!! Dwa tygodnie temu padł mi pilot LUCAS... Mi na szczęscie udało się kupić dwa za 40 zł od innego nissana. Próbowałem w paru ASO (Pruszków, Warszawa i okolice), aby mi zakodowali dokupione piloty, i co? NIE POTRAFILI :!: Tłumaczyli się, że takie immobilisery montowali tylko na rynek Niemiecki. Ale ok.. nie muszą wiedzieć wszytkiego, w końcu to ASO:) Przelutowałem rezonator z drugiego pilota, DZIAŁA!!! Przy okazji te pomarańczowe gumki od styków powymieniałem:) Chciałbym, aby Twoja wytrwałość lisek'u została wynagrodzona, dlatego masz u mnie dobre piwko! WIELKIE DZIĘKI!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 a dziękuje dziękuje, chętnie piwko wykonam ;-) Ciesze sie ze moglem pomóc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość berti Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Witam nissmaniaków. Ja właśnie mam podobny problem, z tym,że u mnie padły styczniki. Mam dwa piloty, z czego tylko jeden jeszcze jako tako działa. Problem polega na tym, ze pilot takze rozbraja odciecie zaplonu, wiec mozecie wyobrazic sobie moja frustrację podczas codziennej walki z odpaleniem auta. Zastanawiałem się czy można dokupić i odpowiednio zaprogramować jakieś inne nowe piloty, ale po lekturze kilku postów z forum wynika że to raczej nie wchodzi w rachubę. Pozostaje więc wymiana styczników w starych pilotach. Od jutra zaczynam poszukiwania w sklepach z elektroniką. Mam nadzieję, że operacja się uda. A tak na marginesie - czy wiecie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia (demontażu) tego odcięcia zapłonu rozbrajanego przy pomocy pilota? Bardzo pomogłaby mi taka ewentualność Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jumper Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 dobrze by bylo jak by instrukcja naprawy pilota znalazla sie tez w dziale ZROB TO SAM moze sie kiedys przydac i latwo ja sie tam znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Witam nissmaniaków.Ja właśnie mam podobny problem, z tym,że u mnie padły styczniki. Mam dwa piloty, z czego tylko jeden jeszcze jako tako działa. Problem polega na tym, ze pilot takze rozbraja odciecie zaplonu, wiec mozecie wyobrazic sobie moja frustrację podczas codziennej walki z odpaleniem auta. Zastanawiałem się czy można dokupić i odpowiednio zaprogramować jakieś inne nowe piloty, ale po lekturze kilku postów z forum wynika że to raczej nie wchodzi w rachubę. Pozostaje więc wymiana styczników w starych pilotach. Od jutra zaczynam poszukiwania w sklepach z elektroniką. Mam nadzieję, że operacja się uda. A tak na marginesie - czy wiecie czy istnieje jakaś możliwość wyłączenia (demontażu) tego odcięcia zapłonu rozbrajanego przy pomocy pilota? Bardzo pomogłaby mi taka ewentualność Pozdrawiam kupić powinno się dać, w razie czego proponuje kupić tak jak ja drugiego na częsci, mysle ze ok 40zł to nie jest jakaś ekstremalnie wysoka suma (Oczywiscie jesli nie kupisz w sklepach pstryczków, bo tam sie zapłaci po kilkadziesiąt groszy za nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Znowu chcialem zaprogramowac pilota i d..... w sensie nic, nie chce wejsc w tryb programowania :/ pilot nie dziala a denerwuje mnie (zwlaszcza przy takiej pogodzie) otwieranie z kluczyka, juz dalem ogloszenie na gielde ze kupie pilota tylko martwi mnie "niechec" mojej primy zeby sie programowac - co moze byc przyczyna??????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Znowu chcialem zaprogramowac pilota i d..... w sensie nic, nie chce wejsc w tryb programowania :/ pilot nie dziala a denerwuje mnie (zwlaszcza przy takiej pogodzie) otwieranie z kluczyka, juz dalem ogloszenie na gielde ze kupie pilota tylko martwi mnie "niechec" mojej primy zeby sie programowac - co moze byc przyczyna??????????????? procedura programowania: http://www.roverki.pl/article.php?sid=307 Przyczyną może być co kolwiek, uszkodzony pilot chociażby. Moim trzeba było walić o kolano aby działał, przy czym z czasem działał już coraz mniej aż przestał zupełnie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 a mam podstawowe pytanie moje przyciski sa powycierane wiec nie wiem ktory jest od czego, moze mi ktos napisac ktory otwiera/zamyka Zaczne zabawe od poczatku [ Dodano: Czw 22 Lis, 2007 22:40 ] a moze jest ktos z Wawy coby podjal sie diagnozy/naprawy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 lewy otwiera, prawy zamyka. Mieszkam w Warszawie możesz kiedyś po południu podjechać, ale w sumie nie wiele będę mógł sprawdzić bez oscyloskopu. Tak czy inaczej zapraszam, może sie coś wymyśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 dzieki za zaproszenie, ale najpierw podjade zeby sprawdzili mi pilota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saj Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Robilem tak jak jest napisane w tym linku do strony rovera - mówie tu o synchronizacji pilota - i nic, wogole nic sie nie dzieje. Odkąd mam samochod pilot centralnego nie dzialal i zawsze otwieralem kluczykiem. Pewnego dnia pomyslalem ze skoro mam ten pilot (a nawet dwa) to czemu z niego nie korzystam. Dla pewnosci kupilem nową baterie, zamontowalem i co dalej? Nic sie nie dzieje - moge sobie ciskac co chce a tu żadnego odzewu od samochodu. Jestem w tych sprawach laikiem i moze cos zle robie? Potrzebuje pomocy - moze ktos mi wytlumaczy po chlopsku co powiniennem zrobic od samego początku do konca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 jeśli nie działa po wymianie baterii, i masz pilota lucas 3txa to zapewne cały ten temat o naprawie jest dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DARK Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 mi padły oba piloty i pojechałem w człuchowie do salonu nissana i założyli mi nowy alarm bo z tym sobie nie poradzili i jak fajnie co nie:) ale to nic okazało sie ze te buraki nie potrafili zaprogramowac w komputerze pilotów bo nie pozwala na kasowanie starego i po 7 dniach-dokladnie 7 chcieli mi oddac auto z 2 alarmami z tym ze jeden zamykal drzwi i murgal a drugi blokowal zaplon a samochód stal i smial sie z elektryków w człuchowie no cwaniaczki rozbierały alarm mrugający nie obyło sie bez wyzwisk bo własciciel chcial mnie skasowac z mrugające swiatelka dobre dopiero w bydgoszczy facet mi w 30 minut zrobił co trzeba też w salonie a jak ktos ma zablokowane auto wiem jak odpalic bez mobilaizera niue ma problema pozdrawiam tego co rozbierał sam pilota i polutował extra facet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ja jak kupiłem samochód to do kluczyków były dwa piloty. Nie bardzo wiedziałem co z nimi zrobic aby dzialaly, wiec podjechalem do ASO Nissana w Kielcach, na co uslyszalem ze takie piloty wprogramowac trzeba jakas specjalna wersja consulta, bo one szly tylko na rynek niemiecki i takie tam ze kibel i ze taki komp tylko w warszawie i ze nie zrobią. A w instrukcji (po niemiecku ale z obrazkami) jak byk napisane - wymiana baterii, potem zabawa klawiszami. Wiec tak je powciskałem i działa ;-) Nie no Super specjalnego consulta uzylem - kciuka bodajze ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cath1 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Witam, mam podobny problem z pilotem do P10. Dark, mam pytanie czy mógłbyś mi dać wskazówki, jak uruchomić samochód bez immobilizera? Byłabym wdzięczna - albo na priv albo na mail cath1@wp.pl. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Ja zakupiłem autko i mam jeden kluczyk i 1 pilot kluczyk nissanowski z czerwonym kawałkiem plastiku....niech mnie ktoś oświeci jak bym chciał mieć drugi pilot i drugi kluczyk którym odpale auto .....i ew jaki alarm do tego dołożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dombek Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Ja zakupiłem autko i mam jeden kluczyk i 1 pilot kluczyk nissanowski z czerwonym kawałkiem plastiku....niech mnie ktoś oświeci jak bym chciał mieć drugi pilot i drugi kluczyk którym odpale auto .....i ew jaki alarm do tego dołożyć Mam ten sam problem (tzn. oryginalny pilot Nissana z NATSem, wymieniona bateria, pilot nie działa). Jakieś sugestie, pliizz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ja zakupiłem autko i mam jeden kluczyk i 1 pilot kluczyk nissanowski z czerwonym kawałkiem plastiku....niech mnie ktoś oświeci jak bym chciał mieć drugi pilot i drugi kluczyk którym odpale auto .....i ew jaki alarm do tego dołożyć Mam ten sam problem (tzn. oryginalny pilot Nissana z NATSem, wymieniona bateria, pilot nie działa). Jakieś sugestie, pliizz ? jest tam instrukcja koodowania pilota po wymianie bateri !!!! możę wyćiąg baterie rozładuj pilota a potem sie naciska 6 razy zamykanie czy coś takiego... jest ttam link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 11 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Ja zakupiłem autko i mam jeden kluczyk i 1 pilot kluczyk nissanowski z czerwonym kawałkiem plastiku....niech mnie ktoś oświeci jak bym chciał mieć drugi pilot i drugi kluczyk którym odpale auto .....i ew jaki alarm do tego dołożyć no to według tego co piszesz masz tak jak ja - jesli masz czerwoną kostkę w kluczyku to immobiliser tam jest - pilot do immobilisera nic nie ma. Kluczyk wraz z transponderem dorobisz w każdym punkcie gdzie dorabiają kluczyki, i zaprogramują Ci transponder. Pytaj o transponder typu 3 - można je programowac ponownie w razie gdybys musiał zmieniac ecu czy coś innego by sie wydarzylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Reko Opublikowano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 Temat trochę odświeżę. Kilka dni temu kupiłem primerę p10 95r. Dostałem dwa kluczyki i dwa piloty. Ale jeden pilot nie działa. Gdyby pilot obsługiwał tylko centralny zamek nie przejmowałbym się zbytnio. Ale działa on też na immobilajzer. I boję się, że jak wysiądzie gdzieś w trasie to... :-(. Czytam to co tu napisane ale sposoby z kręceniem 6 razy i synchronizowaniem pilota jakoś nie działają. NIe znam kodu do tego pilota. I tu moje pytanie- da się jakoś zaprogramować ten drugi pilot mając sprawny (jak na razie) drugi pilot? Będę wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 7 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2008 nie, musisz go wprogramowac do centralki - jesli sie nie udaje to pewnie jest martwy. Napisz jaki to pilot, lucas? siemens? inny? Odczytaj co pisze na pilocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Reko Opublikowano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2008 Ten pilot to Lucas 3TXA. Facet od którego kupiłem mówił,ze wymienił w nim baterie- może wtedy się rozprogramował? Choć jak patrzyłęm po przyciskach to na tym sprawnym są w dobrej kondycji a wtym niedziałającym bardzo pościerane a klawisz od otwierania jakby głębiej wchodzi. Sądze, że działa ten pilot, który był dotąd zapasowym natomiast ten do tej pory używany jest uszkodzony. Ale możliwe że się myle. Inna sprawa- udało się zdobyć jeszcze jeden pilot (też Lucas 3TXA.:-) ) ale od Sunny. Jest sprawny. Tzn działał na sunny. Da się go przystosować do Primerki? Tzn beż przelutowywania bo nie mam specjalnie takich zdolności? [ Dodano: Nie 15 Cze, 2008 11:44 ] Ponawiam swoje pytanie- da się zaprogramować pilota od sunny by działał w primerze? Oba piloty to Lucas 3TXA I od razu zapytam- jak długo wytrzymuje w takim pilocie bateria? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.