Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning za 2zl - Usuwanie EGR


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pavoolon
No ja chyba znalazlem (tak mi sie wydaje, ze to jest to), calkiem inaczej umieszczona ta rurka niz w N15. Poczekam na ojca-fachowiec mechanik, to bedziemy dzialac. Jak sie uda to wkleje foty.

 

spoko, to daj znac, ja jutro jeszcze tego poszukam

 

byle tylko komp potem nie swirowal tak jak w tej P11.144 :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno ja ojcu w poneidzialek wywale to psokudstwo z turbodoladowanej skody octavi 1,9 Tdi i zoabczymy czy coś sie poprawi, na forach TDI piszą ze są spore kożyści :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso

No to juz po zabiegu.

Efekt następujący: zauważalny wzrost dynamiki i wkręcania się na wyzsze obroty silnika.

Zaraz po zaślepieniu pojechałem sprawdzić, pomierzyc czasy.

Warunki testu:

- temperatura: -4st

- odcinek drogi: po górkę

- droga sucha, opony zimowe 185

- 0-100 km/h: 10,36*

 

* Test przeprowadzałem sam trzymajac w jednej ręce stoper, wiec czas na pewno był niższy - opóźnienie w włączeniu i wyłaczeniu stopera.

Podczas ruszania z 3tys. obr. około sekunde stałem w miejscu.

Myśle, ze na prostym odcinku w lepszych warunkach i z drugą osobą mierząca czas, a najlepiej na G-Techu, powinienem zejśc poniżej 9 s.

 

Wniosek: jak narazie dla mnie rewelacja, zobaczymy jakie bedą odczucia po kilkuset kilometrach :D

 

A oto fotki jak wyglada rurka EGR w QG18DE:

 

img028640x480.jpg

 

Zaślepiliśmy w tym miejscu:

 

img029640x480.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon

w 1,5 mam dokładnie tak samo, rurka zaślepiona, subiektywnie auto lepiej wyrywa do przodu, bardziej wciska w fotel, jak się elektronika przystosuje to powinno być jeszcze lepiej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w weekend też wywaliłem u siebie EGR-a :) ktoś tam pisał wyżej, że nie mógł odkręcić osłony kolektora wydechowego w P10 2.0 - otóz nie trzeba tego robić, o ile ma się odpowiedni klucz (gwint 24) do odkręcenia rury wchodzącej do kolektora. u mnie odkręciłem tę rurę nakładając klucz od dołu.

 

do dalszego grzebania (całkowite wywalenie EGR-a) potrzebne są klucze: 10,12,13,24,32, blaszka do zaślepienia dziury w kolektorze ssącym, blaszka/moneta do zaślepienia dziury w kolektorze wydechowym, piła do przecięcia rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będe meic dostep do servera to zameiszcze fotki co nalezy waawlic i jak to wyglada po wywaleniui - robi sie pieknie duzo miejsca pod koelktore ssacym :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi byc poprostu bardzo zimno na dworze, nie ma bata zeby to byla wina EGR.

 

Jak jest zimna ciecz chlodząca to silnik chodzi na wzbogaconej meiszance o i stad ten czarny dymek powstaly na skutek splania duzej ileosci wachy wzgledem pwoeitrza - masz wtedy wiecej powera, dlatego sie robi POWER BUTTON :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt ja przepłacilem krudze 2zł poszło :wink:

No ale to byla prototypowa instalacja.

 

Teraz waidomo że wystarczy 2grosze i nei trzeba rurki ciąci - fajnie ze jest to forum i można na takei tematy podyskutować.

 

Ps. ja u siebie calkowicie wywalilem EGR łacznie z tymi klamotami ala grzyby i trzeba bylo zatkac kolektor ssacy.

 

Pod maską odrazu robi się bardziej przejrzyście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wyobraz sobie że taki syf leci do koelktora ssacego gdzie brudzi go w ten sam sposób.

 

Trzeba dbać o czystość i pożadek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zatkalem rurke 2 groszami, mam wrazenie ze zbieram sie lepiej , a chce jeszcze powiedziec ze w moim n14 1,4 16v jest rurek 4.

Jak moj aparat wroci to postaram sie dac zdjecie.

Jedna cieniutka jet wyprowadzona do gory i zaslepiona.

Druga gruba gietka wychodzi spod pokrywy termicznej i wchodzi w dolot powiertrza od dolu przez dodatkowy regulowany zaworem otwor.

Poetm jest metalowa grubsza ktora idzie do jakiegos czegos ale tam sa weze gumowe dalej to nie moga byc spaliny gorace.

I zostaje jak sadze nasza poszukiwana ktora idzie do przodu do zaworu koło gaznika- ta zaslepilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10gr też pasuje.. zaślepiłem rurkę do ERG przy kolektorze wydechowym i wydaje mi się, że na gazie łatwiej na obroty wchodzi.

Skośnookim powinno się łomot spuścić za nadgorliwość.. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10gr też pasuje.. zaślepiłem rurkę do ERG przy kolektorze wydechowym i wydaje mi się, że na gazie łatwiej na obroty wchodzi.

Skośnookim powinno się łomot spuścić za nadgorliwość.. :lol:

ja bym proponował spuścić wpierd...l wszytskim dilerom i ASO nissana w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale po przez usuwanie EGR do środowiska trafi do 7% więcej tlenku azotu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...