Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Wolne obroty spadaja prawie do zera


Guest jardiv
 Share

Recommended Posts

Nissan Primera P11, 2.0 16V (140KM) 2000r. 65 000 km. Mam problem z wolnymi obrotami. Po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają prawie do zera i z reguły silnik gaśnie. Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie co jest przyczyną. Wykluczm filtry, wymieniłem filtr paliwa oraz powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Czy samochód jest z instalacją gazową, a jeżeli tak - czy problem występuje na benzynie i na gazie?

Link to comment
Share on other sites

Ja tak miałem w dwóch autach:

1. W Mitsubishi - przyczyną była brudna przepustnica. Po jej wyczyszczeniu i ponownym wyregulowaniu obrotów na jałowym biegu, problem zniknął jak ręką odjął.

2. W Almerce - taki efekt pojawił mi się po wymianie filtra powietrza. Okazało się, że stary był tak zapchany, że puszczał mniej powietrza i po dostarczeniu dużej dawki powietrza mieszanka zrobiła się zbyt uboga i silnik gasł. Sprawdź, czy gdzieś Ci bokiem powietrza nie zasysa, może jakaś dziura w obudowie filtra powietrza?

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Po sprawdzeniu u mechanika na komputerze okazało się, że przyczyną braku wolnych obrotów jest przepływomierz powietrza. Ja mam zamontowany przepływomierz BOSCH F00C 2G2039. W jaki sposób ewentualnie mogę go przeczyścić (jeśli jest to możliwe). Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko samo urządzenie czy razem z kawałkiem rury przykręconej do filtra

Link to comment
Share on other sites

Po sprawdzeniu u mechanika na komputerze okazało się, że przyczyną braku wolnych obrotów jest przepływomierz powietrza. Ja mam zamontowany przepływomierz BOSCH F00C 2G2039. W jaki sposób ewentualnie mogę go przeczyścić (jeśli jest to możliwe). Czy przy wymianie wystarczy wymienić tylko samo urządzenie czy razem z kawałkiem rury przykręconej do filtra

 

Taka moja uwaga. Ja pojechałbym jeszcze do innego mechanika. Już kiedyś pisaliśmy o tym, że przepływomierz jest dla wielu mechaników rozwiązaniem wszystkich problemów. Ale często to mydlenie oczu. Sprawdziłbym u elektryka sondę lambda, przewody WN i rzeczywiście silniczek krokowy. Daje dokładnie takie same objawy.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest darecki

Zgadzam się z przedmówcą, dodał bym jeszcze do spr. kopułkę i palec.

Jeżeli się okaże, że to przepływomierz to bym szukał w używanych, a jak nowy to w Servisach Boscha bym zamówil - będzie taniej :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z radami sprawdziłem przewody wysokiego, kopułka itp - wszystko OK. Zająłem sie jednak przepływonierzem. Po delikatnym przemyciu takim preparatem do czyszczenia głowic w magnetowidach (akurat to było pod reką) i przedmuchaniu powietrzem wszystko jest OK. Jeżdżę drugi dzień i nie mam żadnych uwag. Jutro wyjeżdżam, mam do przejechania ok 700 km to myślę że taki test wystarczy. W sobotę napiszę jak to wygląda.

Pozdrawiam Jarek.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No i wszystko OK! Przejechałem prawie 800 km i nie mam żadnych problemów. Mało tego auto stało się jakby żwawsze. Jednak diagnoza mojego mechanika była słuszna - tylko zamiast od razu wymieniać przepływomierz można próbować go wyczyścić, wychodzi sporo taniej.

Pozdrawiam Jarek.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest kramar
No i wszystko OK! Przejechałem prawie 800 km i nie mam żadnych problemów. Mało tego auto stało się jakby żwawsze. Jednak diagnoza mojego mechanika była słuszna - tylko zamiast od razu wymieniać przepływomierz można próbować go wyczyścić, wychodzi sporo taniej.

Pozdrawiam Jarek.

 

Mam ten sam problem, jutro biore sie za czyszczenie i zobacze jaki bedzie tego skutek. Mam nadzieje ze taki jak u ciebie ;)

 

PS. Dzieki za wskazowki, bo mam Primerke od 3 dni i to gasniecie mnie najbardziej martwi, a teraz chociaz wiem gdzie szukac i co podejrzewac.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Guest maxima262

Mam to samo nierówna praca na wolnych obrotach 500-800 po przegazowaniu silnik gaśnie.Jeszce jedno jest dziura w obrotach 4000 - 4500 obr jest to dosyć uciążliwe przy wyprzedzaniu poprostu nieidzie gdy załapie powyzej 4500 to ciągnie. Jest to p11.144 z silnikiem SR20DE eleminowałem pokoleii wymiana świec na platynowe, filtr powietrza, paliwa, czyszczenie przepustnicy ,oraz przepływki. Nic sie niezmieniło czyżby przepływomierz padł nie mam czy zmierzyc napiecia. Może mial ktos taki przypadek?? Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo nierówna praca na wolnych obrotach 500-800 po przegazowaniu silnik gaśnie.Jeszce jedno jest dziura w obrotach 4000 - 4500 obr jest to dosyć uciążliwe przy wyprzedzaniu poprostu nieidzie gdy załapie powyzej 4500 to ciągnie. Jest to p11.144 z silnikiem SR20DE eleminowałem pokoleii wymiana świec na platynowe, filtr powietrza, paliwa, czyszczenie przepustnicy ,oraz przepływki. Nic sie niezmieniło czyżby przepływomierz padł nie mam czy zmierzyc napiecia. Może mial ktos taki przypadek?? Pozdr.

 

Miałem wczoraj to samo po regeneracji rozrusznika. Pojechałem na katowicką, 150-160 na IV biegu, wystarczyło kilkanaście km i jak ręką odjął. Obroty w każdym bądź razie dochodziły do 6 tys.

Link to comment
Share on other sites

Guest maxima262

No raczej to niewiem co wspólnego miała regeneracja rozrusznika, ale ja nie jerzdzę do 3000 tys. i nastepny bieg tylko troche dynamiczniej, zostaje mi tylko obwodnica trojmiasta ale tam do 110 mozna smigac pare radarow stoii no ale zobaczymy .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 years later...
Guest stivengti

Witam mam ten problem na gazie i na benzynie wymienilem cala kompletna przepustnice na uzywaną niby dobra i prawie to samo sie dzieje powiedzcie mi cos o tej regulacji obrotów na biegu jałowym oco w tym chodzi moze to pomoże czy to nie chodzi o taką jak by sróbke średnicy 0,5 cm plastikową i nią sie ustawia??bo tak dziwne sa te obroty 400 950 500 1100 jak sie nagrzeje to 400 pomocy bo juz opadam z sił i zostanie mi go spalic tylko a no i nie kiedy dosłownie WYBCHA obudowa od filtra wystrzela z zatrzesków jak sie zadusza tak jak by POMOCY

Edited by stivengti
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam, mam dokładnie taki sam problem jak poprzednicy na zimnym jest OK. Lecz po rozgrzaniu jak zdejmuję nogę z gazu spada poniżej 500 obr/min i czasem gaśnie a czasem przyksztusi się i wchodzi na 800 rpm. czyściłem przepływkę i mierzyłem wszystkie parametry trzyma w normie. Zastanawia mnie jeszcze czujnik położenia przepustnicy ale nie wiem jak go zdiagnozować może ktoś już to robił i wie co i jak ? Primera 2.0 SR20DE WP11.144

Edited by LOTREBOR
Link to comment
Share on other sites

Dla silnika 2.0 opor czujnika polozenia przepustnicy (skrzynia manualna ) przepustnica zamknieta 2000 omow, czesciowo otwarta 2000 do 11000omow , calkowicie otwarta 11000 omow. Zlacze jest 3 pinowe i mierzysz miedzy 1 i 2 pinem. Ktory to pierwszy to sobie znajdziesz . Silnik nie chodzi . zaplon nie wlaczony . Sciagasz wtyczke z czujnika i nie na wtyczce tylko w gniezdzie w czujniku mierzysz opor na 1 i 2 pinie. Tyle.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Krzysiek dzięki za poradę tylko w moim przypadku nie wiele to dało u mnie są dwie wtyczki po 3 piny i za diabła nie mogę dojść do ładu. Jedna jest brązowa i wychodzą z niej trzy przewody druga jest szara i wychodzą dwa przewody mimo że gniazdo jest 3 pinowe. Jeśli możesz to pomóż bo już nie wiem o co biega z tymi wolnymi obrotami.

Link to comment
Share on other sites

Ta druga wtyczka 2 przewodowa to bedzie do czujnika spalania stukowego. Pomierz na tej 3 przewodowej.

Link to comment
Share on other sites

ok. Problem rozwiązany okazało się że przewody w kostce od alternatora były strasznie zaśniedziałe i to powodowało wariowanie napięć i przy okazji spadek obrotów nieregularny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...