grzeg255 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Witam serdecznie. Posiadam N14 1,6 16V 92r.Dzis bylem w Norauto wymienic przednie amory,ale gosc stwierdzil,ze musze wymienic tez lozysko amortyzatora,ktorego oni nie posiadaja.Teraz nie wiem gdzie takiego lozyska szukac.Czy to chodzi o lozysko kolumny mcphersona?Przyznam szczerze,ze nie bardzo wiem o co chodzi,i jakie sa koszty takiego lozyska.Przeszukalem juz sporo sklepow i alledrogo,lecz nic nie znalazlem. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 wydaje mi sie ze chodzi o te lozysko co piusze bombel, ale nie dostaniesz nigdzie tego poza ASO, jedynie na szrocie ja raz kupowalem dalem 20zl, ale pozniej oddalem czy cos bo myslalem ze przez to mi puka a to amory walily jak cholera czemu chca wymeiniac? zapytaj o powod pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Jak skrecal kolami to czuc bylo tarcie,ktore najbardziej mozna bylo odczuc trzymajac sprezyne.W sumie to cos w tym jest,bo rzeczywiscie przy skrecaniu kol slyszalem jakis pykania po prawej stronie,ale myslalem ze to gumki po zimie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2007 to rozbierz kolumnę,i wymyj w benzynie ekstrakcyjnej i wtedy na sucho sprawdź jak sie obraca, w jakim stanie są bieżnie. Te elementy są dość trwałe i raczej rzadko sie je wymienia. U mnie kiedys w kadecie też szorowało, wymyłem nasmarowałem i było git. Zawsze najprościej powiedzieć do wymiany-nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Mialem podobne objawy cos mi tam szorowalo zrobiłem podobnie jak kolega majsterus wymyłem wszystko w ropie i mam spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeg255 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Witam ponownie.Juz wiem o co chodzi.Napisalem do sklepu maila i w odpowiedzi dostalem http://www.4cars.pl/czesci_2.php?m=21&k=32 czyli nie az tak drogie,wiec chyba nie ma co sie bawic w czyszczenie,tylko kupie nowe Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 ile??? 76zł to jest tanie łożysko +przesyłka to wyjdzie ok 90zł. Ja za 150 miałem 6 łozysk do skrzyni. gdyby kosztowało nawet 30zł to w pierwszej kolejności wyczyściłbym stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Witam, cos mi stuka podczas przejazdu przez poprzeczne nierownosci, np. progi zwalniajace itd, stuk jest jakby z amortyzatorow ale nie stracily one sprawnosci wiec pozostaje kwestia mocowan... Bo wiekszosc innych elementow zawieszenia juz wymienilem. I teraz mam pytanie... czy ktos juz moze wymienial owe mocowania? w ABC dowiedzialem sie ze takie mocowanie (guma + łozysko) kosztuje 160zł + robocizna od strony!! :zdziw: w PB auto powiedzieli ze "mocowanie gornego amortyzatora" kosztuje 60zł ale nie bardzo wiem czy to o to samo chodzi... pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Samo mocowanie to będzie tylko poduszka bez łożyska.Za 60zł to prawdopodobnie będzie JC - nigdy nie kupuj, ja tak zrobiłem i po kilku miesiącach musiałem zmieniać. A i nie bierz SKF, ostatnio bardzo obniżyła się jakość ich produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 rozumiem ze sama guma bez lozyska nie wystarczy aby zlikfidowac luz i stukanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szpara Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Może by wystarczyła ale nie wiadomo czy to guma czy łożysko.Lepiej za jednym zamachem wymienić wszystko i mieć z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Sprawdż gumy na wachaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Dokładnie jak pisze buli, stukanie nie oznacza od razu łożyska amorka, mogą to być elementy łączące wachacza - tuleje metalowo - gumowe, gumy lub końcówka wachacza - łącząco go ze zwrotnicą lub jej sworzeń. Jeśli wyeliminujesz te elementy (one zużywają się najczęściej i najszybciej to dopiero możesz myśleć o łożysku amortyzatora). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Virgo_ Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 wymienione mam: - łaczniki stabilizatorów (przód: lewo, prawo) - tuleje wahaczy 4 szt. (przód) - sworzeń wahacza (przód: prawy) - tuleje stabilizatora 2 szt. (tył: wew.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danson27 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Myślę że do tematu może pasować Mianowicie wymieniłem przegub i zrobiłem przegląd nie na lewo ale oryginalny + oględziny szczegółowe gość powiedział że jest delikatny luz dolnej końcówki wahacza przejechałem do UK następnego dnia i problem wystąpił w postaci jak samochód hamuje dociskając pedał przy już małych prędkościach słychać szum z okolic gdzie był wymieniany przegub oraz gdzie był delikatny luz końcówki do tego co jakiś czas na biegu wstecznym występuje podobne zjawisko dodam klocki płyn i tarcze hamulcowe mają sie jeszcze bardzo dobrze. Czy problemem może być sama końcówka czy szukać czegoś innego aaa i dodam sprawność amortyzatorów ponad 80 procent Zbieram sie do rozebrania koło na dniach i może ktoś poradzi czy gdzieś jeszcze zerknąć poza końcówką Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dev02 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 a ja tylko zapytam czy te lozyska na mocowaniach amortyzator moga miec wplyw na twardosc zawieszenia? tzn ze twardy jak zuzyte? ktos pisal ze amorki wtedy nie spelniala Swojej funkcji.. ja odczuwam takie wrazenie bo jedzie sie jak taczką :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mikey_one Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Nie, te łożyska nie mają wpływu na twardość aczkolwiek mają wpływ na jakość prowadzenia się pojazdu - gdy są zużyte, lubi trochę "myszkować" przy hamowaniu lub przyśpieszaniu, jeśli są zapieczone - ciężej skręca się kołami itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.