Gość lopi Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Mam pytanko odnosnie termostatu. Od jakiegos czasu wydajemi sie ze moja Micra nie dogrzewa sie do odpowieniej temp. Kolega ktory ma taka sama Micre mowi mi ze u niego wskazowka (po dluzszej jezdzie) dochodzi do polowy skali i tam sie utrzumuje. U mnie natomiast wskazówka podnosi sie (maksymalnie) troche ponad pierwsza kreske. Zasugerowano mi zebym wymienil termostat, wiec go wymienilem, zupelnie nic to nie dalo. Bylem w warsztacie gdzie podlaczono mi Micre pod komputer i niby jest wszystko w porządku, ale tez powiedzial mi ze za wolno sie auto zagrzewa i powinienem wymienic termostat. No wiec mam w planach go znowu wymienic. A pytanie moje brzmi z jakiej firmy ten termostat kupic? Bo podejrzewam ze ten ktory wczesniej kupilem byl zepsuty. Oczywiscie nie chce kupowac oryginalnego (ok 100zl). Moja Micra to K11 '96 16V 1.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 lopi napisz jeszcze do jakiej Micry ma być ten termostat. Czy to ma być do K10, K11 czy może K12? Jaki rok produkcji i jakiej pojemności masz silnik? Bez tych danych nie da się tego dobrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d0.2 nassin Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Posłuchaj, ja mam problem z termostatem od jesieni. Jeżdżę sunnym N14 dieslem, co nie jest tu istotne. Moje nie dogrzewa się przez zły termostat i objawia się to generalnie słabym kopytem + wzrostem spalania z 6l na trasie do 9 w mieście. Co ty musisz zrobić to ja wiem. Zobacz na ile sugerują temperaturę otwarcia termostatu w twoim aucie, np 88 A NAJLEPIEJ WYDŁUB GO. Jedź potem na szrot, powiedz panu żeby ci dał cokolwiek na tyle samo stopni ile ty masz, kup mu 2 piwa i powiedz ze bedziesz z powrotem. Wrzuć tedy swoj thermos i ten ze szrotu do gara i proste - obserwuj jak sie twój otwiera, ja myslę że dużo później się otworzy ten szrotowy. Jeśli tak będzie, a przy tym trafisz na taką samą średnicę tej okrągłej blachy - to montuj go człowieku i sprawa z głowy. Ja tak zrobiłem. P.S. To przeczyta kilka osób, którym problem z termostatem się stał, właśnie się staje lub się niebawem stanie. Wiem to, bo ludzie kupują teraz auta i wielu z nich się zdziwi a to w korku, a to na szczycie jakiejś góry etc. Przez głupi termostat wielu z nich bedzie wymieniać uszczelkę pod głowicą za kupę kasy. Albo bedą się dziwić że sprzęt ciągnie paliwo jak smok wisłę. Dlatego ludzie patrzcie co jest z waszymi termostatami, najlepiej sprawdzcie je w garnkach. Jak się za wcześnie otwiera to mały problem, to strata 2-3 litrów na setkę. Ale jak za późno to...brrr, trzymajcie się za serca i portfele. I nie kupujcie chińskiego gówna po 80zł opisanego dwoma literami, wystarczy np termostat francuski calorstat za 50,- (na moim przykładzie primery/sunny cd20). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Poniżej są 2 linki do termostatów do Twojej Micry: NIPPARTS JC Kliknij któryś z nich i możesz sobie wszystko sprawdzić, ewentualnie z którejś z tych stron zamówić termostat lub z podanymi parametrami wybrać się do najbliżeszego sklepu motoryzacyjnego żeby taki Ci ściągnęli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d0.2 nassin Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 podkreślam: tzw ORYGINAŁ = problemy i strata 80-100zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Greg40 Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2007 Zamienniki które oferują producenci dla twojej Micry są dostępne o temp otwarcia 82 lub 88 stopni. Musisz sprawdzić jaki jest zalecany dla twojej wersji. Podejrzenie jest takie że zalecane jest 88 a zakupiłeś 82 i stąd to niedogrzanie. Do mojej Primery powinien być 82 a zakupiłem 76,5 i mam to samo - wskazówka nieco ponad pierwszą kreską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lopi Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 No i tak! Dzwonilem do serwisu aby sie dowiedziec jaki powinienem miec ten termostat, powiedzieli mi ze dokladnie sami nie wiedza ale na 90% ma byc ten z temperatura otwarcia 88 stopni. Nie chcialem kupowac oryginalnego wiec zaczalem szukac w pobliskich sklepach i co sie okazalo, zamawialem juz dwa razy termostat jeden mial byc na 88 stopni, a w drugim sklepie powiedzial mi ze wedlug jego katalogu ma byc na 90 stopni. Problem polega na tym, ze oby dwa te termostaty mialy za małą średnice i po prostu wpadaly do obudowy termostatu. I zaczynam podejrzewac ze micry które maja miec termostat z otwarciem 88 stopni maja inna obudowe termostatu. Jesli ktos sie na tym zna to bardzo prosze o pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertb Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Witam kolegów , mam ten sam problem z późno grzejącym się silnikiem i po przeczytaniu wszystkich postów myślę,że to też termostat .Stąd pytanie jaka ma być temperatura otwarcia termostatu czy 82 czy 88 stopni ( bo w katalogach podają 2 temp. 82 i 88)i jak jest z tymi obudowami do termostatów jak kolega wyżej pisał że mu nie pasował termostat do obudowy.Mam Micrę z 95 r. silnik 1.0 16V K11. Jeśli ma ktoś wiedzę to proszę o odpowiedz bo zima i trzeba grzać w aucie a samochód przejedzie z 7 km i zaczyna dopiero letnie powietrze lecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 robertb a czy jak odpalasz auto po nocy, to ustawiasz temperaturę od razu na max, a wentylator na 4? Bo jak tak, to nie dziwie Ci się, że Ci się auto nie zagrzeje. W dodatku jeździsz na krótkich dystansach, więc silnik nie ma się jak zagrzać. Odpal auto, poczekaj aż temp silnika się ustali i wtedy włącz grzanie na maxa i daj znać czy jest lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertb Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Samochód po nocy pali normalnie, jak zaczynam jechać to temp. jest na max. a wentylator wyłączony bo dmucha zimne , dopiero po jakiś 6-7 km zaczyna dmuchać letnim powietrzem, wskaźnik tem. po przejechaniu takiego dystansu zaczyna się dopiero podnosić, zrobienie z 15 km to wskaźnik zaczyna się zbliżać do połowy. Poźniej jadąc dalej to dojdzie wskaźnik do połowy ale jak dla mnie to za długo to trwa. Mam porównanie np. do Peugeota 106 to on po przejechaniu 2 km zaczyna juz dmuchać letnim powietrzem, a dystans 15 to w samochodzie można się udusić z ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Niestety problem z zaduza dziurka na termostat wystepuje takze w k10. kupilem na 88stopni auto sie grzeje niby ale jest ponizej polowy. Jak mi sie bedzie nudzic wrzuce dziada do gara (termostat ma 25tys przebiegu juz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoła Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 robertb ja bym obstawiał termostat. Bo według mnie wygląda na to, że masz go cały czas otwarty, albo częściowo otwarty, ale mogę się mylić. borciuch1964 zaciekawiłeś mnie Twoim ostatnim postem. Przyznam się szczerze, że nie wiedziałem, że w Micrach są 2 rodzaję termostatów . U mnie też jak auto się nagrzeje to wskazówka jest poniżej połowy, potem ani drgnie. A ja obstawiałem, że to może czujnik jest walnięty. Hmm... popytam się odnośnie tych termostatów kilku kumpli, którzy pracują w sklepach motoryzacyjnych. Może oni będą coś więcej wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Ale smucicie... W micrze robi się ciepło po około 10-15 minutach jazdy i to jest niestety normalne... A że jeden przejedzie w tym czasie 500m, a drugi 20km to zupełnie inna sprawa... Jeśli silnik się nie przegrzewa i jest dogrzany (wskazówka temperatury dochodzi w miarę płynnie do połowy skali i potem ani drgnie) to nie ma po co szukać dziury w całym. Jeśli jest inaczej - trzeba naprawiać; jeśli jest Wam tylko za zimno, to trzeba sobie zamontować webasto albo zmieniać auto na zimę na np. peugeota . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 po ilu? 15minut? za tyle to ja jestem juz w 13kilometrze z 20km codziennej trasy ( w jedna strone) w aucie mam cieplo po 4km. ja wyjezdzam z domu i jade 60-70km/h non stop do celu A termostaty do micry to chora sprawa. Jak nie wpadaja do koszyczka bo sa za male to znowu sa uszkodzone fabrycznie. Ja mialem dwa zalozone jeden mi puszczal w mini temperaturze a ten teraz jest na 88sopni tez za maly do koszyczka ale jakos siadl... Tak z ciekawostki powiem ze filtr paliwa termostat kopułka palec byly oryginalne NISSANA wyglada na to ze od nowosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertb Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Panowie ale jaki ma być ten termostat dla silnika 1.0 16V , w linkach do sklepów internetowych od kolegi"johny_fellow" dla tego silnika są podawane 2 temp. dla termostatów 82 i 88 stopni ,który ma być bo chyba nie ma dowolności , ma być jeden z nich.I co z tymi obudowami pasują czy nie? Panowie no nikt nie wie jaka ma być ta temperatura termostatu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borciuch1964 Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 to jest wlasnie niewytlumaczalne. Ja mialem ten 82 i 88 i byly identyczne w obudowe. Cos mi spalanie poszlo w gore... 8.6lpg na sto to o 1.6litra za duzo. Chyba sie tez pokusze o termostatka bo wszystko inne od zaplonu nowe [ Dodano: Czw 27 Lis, 2008 18:48 ] Bylem dzis w sklepie 26zeta firmy JC juz katalogi do k10 pokazuja tylko 88stopni. Jednak jego obudowa jest mniejsza od oryginalu ktory mialem zamontowany. Za to w zestawie z nim jest jakas uszczelka... co to nie wiem ale w poprzednim tego nie bylo nie wiem czemu [ Dodano: Nie 28 Gru, 2008 12:10 ] no i szlak mi trafil uszczelke na termostacie... Cieknie plyn juz ostro. Jutro zakupuje nowy z mniejsza temperatura otwarcia moze cos to da.. obecny nie mam 88stopni jak pisalem tylko 90. TEst garnka dziwnie przeszedl. Otworzyl sie dopiero jak woda zaczela sie gotowac czyli 100stopni? cos chyba nie tak albo zle w szkole uczyli ze woda sie gotuje w 100stopniach byl zanuzony w wodzie od momentu postawienia jej do grzania. od zimnej do samego gotowania. Po wyciagnieciu z wody natychmiast sie calkowicie zamknal co mnie tez zaskoczylo... Robil ktos tez taki test? opowie ktos cos o tym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.