Gość stachups Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Witam wszyskich. Zasatanawim się czy można lekko zmodyfikować wentylator w moim micrusie. Chodzi mi przede wszystkim o to że jak wyłąnczam silnik po przejechaniu dużej odległości (a zwłaszcza teraz w lecie) to nieraz wentylator nie skończy chłodzić do końca płynu.I wtedy może zagotowac się woda. A tak jak bym przecioł dwa kable które wychodzą z czujnika od chłodnicy, podłączył je do akumulatora to wentylator by mi schłodził do końca (nawet jak by był wyłączony silnik). Tylko czy coś bedzie się działo jak on bedzie cały czas podłączony do akumulatora, nawet w czasie jazdy.Czujnik bedzie się włąnczał normalnie z zasilanioa orginalnego, ale czy bedzie przeszkadzał akumulator.(czy nie bedzie miał podwójnej siły chłodzenia). Może już ktoś to zrobił. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 stachups a po co ma chłodzić w momencie kiedy silnik nie pracuje? Przecież wtedy płyn schładza się naturalnie. Jest to bezsensowne katowanie akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 nieraz wentylator nie skończy chłodzić do końca płynu. Tego nie rozumiem - czy chcesz płyn schłodzić do temperatury niższej niż otoczenie :?: I wtedy może zagotowac się woda. Przecież silnik nie pracuje, więc chyba się nie będzie grzać dalej tylko będzie stygła. A tak jak bym przecioł dwa kable które wychodzą z czujnika od chłodnicy, podłączył je do akumulatora to wentylator by mi schłodził do końca (nawet jak by był wyłączony silnik). Zrobisz zwarcie i termostat się pójdzie je.. :?: - zadziała jak bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gray5 Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 t;]A tak jak bym przecioł dwa kable które wychodzą z czujnika od chłodnicy, podłączył je do akumulatora to wentylator by mi schłodził do końca (nawet jak by był wyłączony silnik). Zrobisz zwarcie i termostat się pójdzie je.. :?: - zadziała jak bezpiecznik jesli chcesz to mozna zrobic taki zabieg, ale zeby wlasnie niebylo zadnego wypadku typu zwarcie musisz włozyc bezpiecznik na połączeniu z aku, pozdro;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Trochę się pogubiłem Do czujnika przychodzi kabel z wentylatora i drugi zasilający "+". Jak można je podłączyć do akumulatora :?: :?: :?: [ Dodano: Pon 23 Kwi, 2007 18:08 ] Chyba "wydumałem jak" - można odłączyć od czujnika przewód który "idzie" z instalacji i podpiąć "na krótko" "+" z aku (poza stacyjką) - przewód do wentylatora musi pozostać bez zmian bo inaczej wentylator będzie się stale kręcił "chyba" tak:?: Wtedy wentylator będzie działał niezależnie od stacyjki - sterowany będzie czujnikiem. Czyli po wyłączeniu zapłonu jeśli temperatura płynu będzie = temp zadziałania czujnika to wentylator będzie się kręcił (jak np. w Peugocie 206) wentylator się wyłączy po ostudzeniu chłodnicy. Tylko nie bardzo widzę sens takiej przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mibars Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Czy aby nie chcesz ustawić wiatraka na permanentne chłodzenie? Po paru godzinach rozładuje ci akumulator... Chodzi ci o to, że po wyłączeniu silnika płyn chłodniczy nadal jest ciepły i wiatrak nie chłodzi go do temperatury otoczenia? Po co, skoro silnik przestaje generować ciepło? Jest jeszcze coś - po wyłączeniu silnika płyn chłodniczy przestaje krążyć, więc chłodnicę to sobie możesz nawet zamrozić, ale nadal istnieje nikła szansa na to, że płyn zagotuje się w bloku silnika. Dla przykładu - Masz ogrzewanie w samochodzie, po jeździe gasisz silnik, ale zostawiasz nawiew na max gorąco i po mniej, niż minucie z kratek leci zimne powietrze... A silnik jak był tak jest gorący. Wystarczy jednak, że zakręcisz silnik i od razu zgasisz i masz znowu gorący nawiew. Po prostu ruszyłeś płyn i ten, który był w silniku jest teraz w nagrzewnicy i odwrotnie. Więc wg mnie nie widze sensu takiej przerobki. Standardowe dochładzanie wiatrakiem po wyłączeniu silnika powinno wystarczać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stachups Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Skoro tak mówicie chłopaki.Ale jak wyłącze silnik w tym samym czasie kiedy się ma załączyc wentylator :?: To byłoby takie zabezpieczenie. Pozdrawiam [ Dodano: Pon 23 Kwi, 2007 23:14 ] Chyba "wydumałem jak" - można odłączyć od czujnika przewód który "idzie" z instalacji i podpiąć "na krótko" "+" z aku (poza stacyjką) - przewód do wentylatora musi pozostać bez zmian bo inaczej wentylator będzie się stale kręcił "chyba" tak:?: Wtedy wentylator będzie działał niezależnie od stacyjki - sterowany będzie czujnikiem. Czyli po wyłączeniu zapłonu jeśli temperatura płynu będzie = temp zadziałania czujnika to wentylator będzie się kręcił (jak np. w Peugocie 206) wentylator się wyłączy po ostudzeniu chłodnicy. Tylko nie bardzo widzę sens takiej przeróbki. O to mi chodziło.A aku nie bede katował, czujnik da znać kiedy ma sie wiatrak wyłączyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Tylko, że po co? Przecież silnik już nie będzie generował ciepła gdy jest wyłączony. Przecież w jakimś celu Japońcy zrobili to inaczej niż Włosi czy Francuzi, gdzie w ich samochodach wentylator piłuje nawet wtedy gdy silnik już nie pracuje. Ja wolę zaufać Japońskiej technologii. Morał: Zostawić wentylator w spokoju i nie bawić się w załączanie go gdy nie jest to potrzebne! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość stachups Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 I tak chyba ZROBIE NAPEWNO. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Skuter27 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 jak będziesz chciała sprawdzić czy sie nie włonczy wentyl to po zgaszeniu przekręc spowrotem kluczyk na maksa tylko bez odpalania to w tedy sobie pochodzi aż do ostygnięcia wymaganego przez czujnik i to bez przeróbek u mnie tak działa K10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 ktoś tu odgrzewa kotlety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.