Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ukręcona półośka P11


Gość dawid007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Półoś koroduje pod tak zwanym tłumikiem drgań
powiem kulturalnie: g.. prawda. oglądałem moją i wygląda jak na zdjęciu powyżej. korozji niet, tylko normalny syf. połoś tam się ukręca, bo mądrale jet tam cieńsza.

 

Niestety to co piszesz to właśnie g.. prawda. Maniek-ol dobrze napisał. Problem z wnioskowaniem? Oryginalny wałek ma jednakową średnicę na całej długości i nie jest fabrycznie zwężany. Ten syf o którym piszesz to właśnie korozja. To, że pod tłumikiem jest cieńsza jest efektem jej zjedzenia przez rudą!!!. Przeczytaj co wcześniej napisałem odnośnie utwardzania wałków półosi i o wymiarach. I nie jest to wada materiałowa tylko konstrukcyjna.

I jeszcze raz to zdjęcie:

p9b.jpg

Tak wygląda po oczyszczeniu z jak to piszesz "syfu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to co piszesz to właśnie g.. prawda.
a ja widziałem swoja wyjęta. na całej długości pod tłumikiem nie ma rdzy. normalny równy metal. po natłoczeniach np. na przegubie i ośce widać, że ona jest orginalna. zatem może trzeba poprawke na model samochodu wziąć ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra to jeśli po zdjęciu tego szitu średnica jest taka sama (tylko jakby ta powłoka "farby" jest zerwana:) to znaczy że nie ukręcę?? przecież ona może być od na wskroś przerdzewiała a nie zmienić średnicy??

Maciek zamów sobie w motomaxie wałeczki zawczasu, chyba że chcesz mieć taka sama sytuacje jak ja na C, nawet nie chce o tym pamietac :kosci: :kosci: :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciąg te tłumiki. u mnie jedna półoś była wymieniana wcześniej. jak prosty korpus bez przewężenia na tłumik drgań, to jest szansa ze już wymieniano ją. stara/orginalna z przewężeniem, ale bez korozji i łupania się - ukręciła się.

 

p.s. Praktycznie kazda półoś w orginale ma albo przewężenie, albo wypusty albo miejsce na pierścień zabezpieczający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MISIU-BISI

częśc, mi walnęła prawa przy 211 tys km pzry ostrym ruszeniu-wymieniłem obie bo lewa już też się zrobiła cieńsza pod tą cholerną gumą, o ile z pdostaniem prawej nie było problemu , to lewa wystepowała w kilku rodzajach w tych samych rocznikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja właśnie jestem po prewencyjnej wymianie prawej przy 187k na liczniku. Zanim się za to zabrałem przejrzalem większość postów na ten temat a nieocenioną pomocą wykazał się Sławek Górka któremu niniejszym bardzo dziękuję. Zrobiłem to sam (nie jestem i nigdy nie byłem mechanikiem) i mogę napisać że nie jest to zbyt trudne choć było kilka chwil zwątpienia (szczególnie kiedy czynności zalecane w haynes nie odnosiłu zalecanego skutku). W najbliższą niedzielę planuję wymienić lewą - również prewencyjnie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MISIU-BISI

ja zabrałem się za wymianę sam, ale później po rozpizeniu końcówki drążka, swożnia zwrotnicy i założeniu złej gumy na przegub-taką dobrali w jc- oddałem auto mechanikowi-za 2 stówy nie brudziłem sobie rąk-i nie naniszczyłem nic więcej: neraz nissak śmiga jak dziki i można gumę przypalić:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Też przyłączam się do "klubu". Właśnie przed chwilą ukręciła mi się prawa półośka. Wyjeżdżałem z podporządkowanej i wystrzeliło... :|

 

Dobrze, że stało się to ~20m od domu. Zawsze mówiłem, że mimo wszystko Nissan to kochane autko, przecież mógł mi to zrobić w trasie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jestem po wymianie, akurat miałem taką półośkę na stanie... :) Poszło szybciej niż się spodziewałem, tak ze 2.5 godzinki i po sprawie, a w serwisie kazali mi czekać 5 dni :<

 

P.S. Co do przebiegu, to strzeliło mi przy niecałych 170 tyś km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Ja sie na środe do mechanika umowiłem na usunięcie tej gumeczki/kontrole.

I tu pytanie czy trzeba ją ciąć na pół i permanentnie rozwalić czy też da sie np przesunąć i zobaczyć co jest pod spodem. Ktoś pisał, że mozna ją zdjąć zsuwając z ośki - czyli czy da sie odsunąć tylko do kontorli? Byloby to wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jurgenik
Dzisiaj widziałem półośkę w całości. Wnętrze było zjedzone przez rdzę i dzięki Bogu, że to sie w trasie nie stało. Prawe półośki nie pękają bo nie mają tej gumowej osłony. Objawów nie było żadnych. W końcu to kawałek metalu

 

P.S. Podczas wymiany trzeba kupic pólosie bez tych osłon

 

Fabryczne prawe półosie też mają tą gumę. Jeżeli u Ciebie ich nie było, to znaczy że ktoś już z tym walczył. Nie wiem jak jest w P10, ale w P11 prawa jest dłuższa i to ona zwykle się pierwsza ukręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z prawej nie mam tego tłumika - może to efekt tej akcji servisiwej o której ktoś pisał.

A tak właściewie ktoś wie jakie są konsekwencje jego usuniecia - bo po coś w końcu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły bo u mnie w P11 jako pierwsza ukręciła się lewa krótka półoś... pewnie przyskładać kasę trzeba i wymienić prawą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...