Gość Arturstargard Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Na wstępie chciałbym się przywitać w części dotyczącej "Primier". Od niedawna posiadam Primere P12 z 2002 roku 2,2 dCi. Wcześniej jeździłem Nissan Almera N16 1,5. Almerkę bardzo dobrze wspominam. Nie miałem z nią żadnych kłopotów. Niestety nie mogę tego powiedzieć o "Primierce". Dzisiaj zawiodła mnie na całego :/ . Jadąc somie spokojnie do sklepu podczas operacji zmieniania biegów wcisneło mi się trochę zamocno pedał sprzęgła. No i coś zrobiło "klik" (pstrykneło) w obrębie pedału sprzegła. Potym zdarzeniu w ciągu paru sekun utraciłem zdolność wbijania biegów. :zly2: Normalnie tragedia. Auto nadało się tylko do cholowania. Próbowałem przez parę godzin wykombinować coś samemu. Niestety nie mam pojęcia, co się stało. POMOCY. Czy ktoś może z Was wie, co mogło się przydażyć?????? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amp79 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 witam w twoim samochodzie jest wysprżeglik z napędem chydraulicznym. jakmoz an sobei z tego typu problemem poradzić ? - spróbuj podnieś pedał sprzęgła samemu reką ( pociagnij go do góry. jak nie pomoze znaczy się nie wskoczy spowrotem na swojej miejsce i ni ebedzie działąc poprawnie no jest problem większy najprawdopodobniej strzeliłą ci sprężyna któa odciąga pedał spowrotem. jest zaraz nad pedałem. jezlei dalej problem będzie występował sprawdz silownik wysprzęglika znaczy rozbierz go wymyj zobaz czy nie ma wrzerów na uszcelniaczach, chociaz się jeszcze nei spodkaem z tego typu uszkodzeniami w silowniku. jak byly uskodzone to po porstu przepuszczały. jak siłownik będzie ok to odpowietrz układ i heja mosi działać, no chyba że pomka siedzi wtedy trzeba zabrać się za pompkę. ale takiego przypadku w tych samochodach jeszc enie spodkałem pozdrawiam [ Dodano: Wto 24 Kwi, 2007 11:36 ] napisze ci jeszce z czym bedziesz mial problemy w tym samochodzie przednie zawieszneie wachacze dolne na potęgę sworznie się wybijają przepływomierz to chleb powszedni i nie zawsze ratuje jak sie go wymyje naszcęsci jest tani nawet w serwisie zdarzył się problem z nawigacją jezeli taką posiadasz swego czasu wysyłaliśmy do róznych magików co mowili ze nie jest to problem i skoczyło się na tym,ze panel został wymieniony na nowy bo szukanie problemu okazało się szukaniem igły w stoku siana problem byłby lichy gdyby nie to ze jest to zkonfigurowane ze sterownikiem radia i klimatyzacji wiesz wtedy keidynei trzeba bylo w aucie bylo 10 stopni bo nie dało sie podbic temperatury na dodatek wnerwiało cię to że roadio samo się włączało i wyłączało od takie tam drobiazgi no i jeszce wszedzie trzeszcąca tapicerka. to auto jest dobrą bazą dla firm któe profesjonalnie zajmują się wygłuszaniem wnętrz bo jako nowe zjerzdzając z lawety juz trzeszcy. jak ci to nie przeszkadza to ok a jak tak to mosisz rozebac go w mak i nanowo skłądac ze szystkimi znanymi ci srodkami zapogiegawczymi niedoróbce. ale eni martw się ci co mają 1.9 dci mają większe problemy. jak nie usuneli usterek na gwarancji to bedzie wczesniej czy pozniej ich to kosztować wyskakujące 6 biegi lejąca turbospręzarka na potęgę powodując rozkręcenie sięsilnika ze az panewki się topią no bo olej z miski caly wysysa trzy takie przypadki widzialem. jak rozbielalismy silnik i przedstawiosiekoszty naprawy to klient decydował sie na nowe auto zawsze takze moze 2.2 jest niby mniej dynamiczny ale więcej spokoju z nim jest wystarczy dbać a będzie służył pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arturstargard Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Hej, Dzięki za pierwsze informacje. Niestety wczoraj już byłem zmęczony kojarzą z samochodem i nie opisałem wszystkiego. Tak, więc: - pedał sprzęgła znajduje się w pozycji „startowej” nie opadł. Jedynie troszkę lżej chodzi. Sprawdzałem sprężyny i są OK. - po drugie podczas naciskania pedału sprzęgła widać jak przewód ciśnieniowy napręża się, co powoduje nieznaczny ruch dźwigienki wysprzenglenia – chyba tak to się nazywa. Na moje oko to przesuwa się o około 6 – 10mm. Mam małe pytanku upewniające się czy siłownik wysprzęglika jest zamontowany na korpusie skrzyni biegów?? Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amp79 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 siłownik jets na korusie ale jak mowisz ze tak jest to sciągnij silownik ni rozłączaj, sprawdz czy luzno nie lata dwigienka wysprzeglika bo toby swiadczylo o problemi podrugiej stronie barykady. znaczy sie trza by chyab skrzybnie sciagnąc . raz w pickupie wczszeliły widełki pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arturstargard Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Dzisiaj popołudniu to sprawdzę. Czy orientujesz, jaki może być orientacyjny koszt naprawy? Jednak wydaje mi się, że coś w sprzęgle nawaliło. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 No i coś zrobiło "klik" (pstrykneło) w obrębie pedału sprzegła. Potym zdarzeniu w ciągu paru sekun utraciłem zdolność wbijania biegów Sprzęgło. Jakiś fragment odleciał i zablokował. Z docisku albo tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amp79 Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 iwtam jaka naprwa ciebie inetrsuje czy w serwisie czy przez mechanika któy pracuje w serwisie ale poza serwisem jezlei serwis to demontaż skrzyni z montażem i wymianą zdezelowanych części 1200 brutto jak w garazu 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arturstargard Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Dzięki za wszystkie informacje. Postanowiłem oddać samochód do serwisu (właśnie wróciłem). Niestety nie mam zaufanego mechanika. Dlatego ryzykuję naprawę w serwisie. Mam tylko nadzieję, że nie zepsują coś mi innego przy okazji. Po wszystkim podzielę się informacją, co to było. [ Dodano: Sro 25 Kwi, 2007 16:47 ] Porażka!!! Pękło mocowanie górne pedału sprzęgła :zdziw: . Aby dostać się tam trzeba było rozebrać deskę rozdzielczą :/ . Koszt 450PLN (w tym naprawa około 40PLN). Pozatym cały wspornik pedału jest wykonany zwykłej stali węglowej, która nawet nie jest zabezpieczona antykorozyjnie. [ Dodano: Sro 25 Kwi, 2007 16:49 ] Porażka!!! Pękło mocowanie górne pedału sprzęgła . Aby dostać się tam trzeba było rozebrać deskę rozdzielczą . Koszt 450PLN (w tym naprawa około 40PLN). Pozatym cały wspornik pedału jest wykonany zwykłej stali węglowej, która nawet nie jest zabezpieczona antykorozyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.