Gość tom_ek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Witam, Pierwsza sprawa to sonda lambda Sprawdziłem sonde lanbda na autodiagnostyce i checek nie mruga w ogóle a wg ksiązki powinien mrugać przynajmniej 5 razy w ciągu 10 sekund. Elektryk stwierdził że była wymieniana i raczej jest dobra wg jego przyrządów. Czy może mieć rację czy sonda jest uwalona? Drugi problem to wyniki analizy spalin które różnią się znacznie dla gazu i benzyny: Gaz: HC: 357 ppm CO: 0,26% CO2: 13,5% O2:1,18% Benzyna: HC: 1314 ppm !!! CO: 11,90% !!! CO2: 7,2% O2: 1,62% Jak te wyniki interpretować bo na benzynie jest różnica na CO znaczna??? Dodam że na benzynie falują wolne obroty od 0 do 1000 a na gazie w mniejszym zakresie 300-900 Powoli tracę nadzieję że z obrotami uda mi się kiedykolwiek dojść do ładu. Pozdrawiam P11, 1.6 ccm 16V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Witam,Pierwsza sprawa to sonda lambda Sprawdziłem sonde lanbda na autodiagnostyce i checek nie mruga w ogóle a wg ksiązki powinien mrugać przynajmniej 5 razy w ciągu 10 sekund. Elektryk stwierdził że była wymieniana i raczej jest dobra wg jego przyrządów. Czy może mieć rację czy sonda jest uwalona? Drugi problem to wyniki analizy spalin które różnią się znacznie dla gazu i benzyny: Gaz: HC: 357 ppm CO: 0,26% CO2: 13,5% O2:1,18% Benzyna: HC: 1314 ppm !!! CO: 11,90% !!! CO2: 7,2% O2: 1,62% Jak te wyniki interpretować bo na benzynie jest różnica na CO znaczna??? Dodam że na benzynie falują wolne obroty od 0 do 1000 a na gazie w mniejszym zakresie 300-900 Powoli tracę nadzieję że z obrotami uda mi się kiedykolwiek dojść do ładu. Pozdrawiam jakie masz auto po primo? po drugie primo jaka instalacja gazowa itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 P11, 1.6 ccm 16V Gaz zwykły, na śrubę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 jak masz gaz zwykły na śrubę, to prawdopodbnie sonda nie jest podpieta.... skoro nie ma silniczka krokowego... bynajmniej tak sie dzieje z reguły...., na benzynie nie powinien falować!!! na gazie moze sie zdazyc, sporadycznie, ale jak jest wyregulowane nie ma prawa zafalowac i na gazie!!! ja mam na śrube gaz w 1.6 90 KM i chodzi cacy. tylko z tego co wiem Ty masz na wtrysku pełnym auto! więc musi byc komputer gazowy i podpięta sonda lambda. I musi byc silniczek krokowy, który na podstawie odczytów sondy lambda dawkuje gaz do mieszalnika, a pozniej do cylindrów. [ Dodano: Wto 24 Kwi, 2007 20:54 ] a teraz co do danych Twoich to : Benzyna: HC: 1314 ppm !!! -> norma max do 100 ppm, tragedia!!!! CO: 11,90% !!! -> na wolnych = 0,5, na 2000-3000rpm - 0,3 , tragedia Twój wynik!!!! coś zalewa konkret!!! CO2: 7,2% to ok, ale cos go nie spala dokladnie, norma 14,5 - 16 O2: 1,62% -> tlenu masz za dużo, norma 0.0 -0.2 porażka spalanie na benzynie!!! a na gazie hm.. zobaczmy : HC: 357 ppm - >z przymrozeniem oka CO: 0,26% -> ok! CO2: 13,5% -> ok ! O2:1,18% - > za wysokie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 czy wiesz co to znaczy, i co może spowodować ta tragedia spalania na benzynie??? co oznacza :coś zalewa konkret!!! Czy to może wina sondy lambdy??? Na silniczku krokowym jest mały luz na sprężynce, czy to to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 a jaki jest odczyt lambdy???? jak to odczytasz bedziesz wiedział wszystko, idealny = 1 !! poprostu masz niecałkowite spalanie w cylindrze, nie tylko lambda za to odpowiada, ale głownie. chyba ze masz cos popier... z inst. gazowa i weszyly ci bledy na komp benzynowy. nie slyszalem o falowaniu obr. na benzynie!! silniczek krokowy ( sprezynka )nie moze byc luzny itp!! ale tam jest elektromagnes! [ Dodano: Wto 24 Kwi, 2007 21:16 ] a jaki jest odczyt lambdy???? jak to odczytasz bedziesz wiedział wszystko, idealny = 1 !! poprostu masz niecałkowite spalanie w cylindrze, nie tylko lambda za to odpowiada, ale głownie. chyba ze masz cos popier... z inst. gazowa i weszyly ci bledy na komp benzynowy. nie slyszalem o falowaniu obr. na benzynie!! silniczek krokowy ( sprezynka )nie moze byc luzny itp!! ale tam jest elektromagnes!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 tom_ek a masz jeszcze katalizator? Może od zjebanej instalacji gazowej się już wypalił i dlatego masz takie kijowe wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 tom_ek a masz jeszcze katalizator? Może od zjebanej instalacji gazowej się już wypalił i dlatego masz takie kijowe wyniki. przy gazie to i tak się troche inaczej przekłada, katalizator jest skonstruowany do pracy z benzyną, przy gazie nie odgrywa swojej roli, bynajmniej nie w 100 % wyniki powinny być dobry , moze poprawne i bez katalizatora na gazie.... przy dobrej regulacji i spalniu w cylindrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Lambda: benzyna: 0.55 gaz: 0,93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Lambda: benzyna: 0.55 gaz: 0,93 na gazie sonda jest ok!! na benzynie jest za niska!!! masz za Bigatą mieszankę!!! masz złe spalanie i za mału tlenu!!!! lambda prawidłowa zbliżona do 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 przy gazie to i tak się troche inaczej przekłada No to dlaczego ma takie makabryczne wyniki HC na benzynie? Ja nie mam kata i mam HC 380. A podobno podwyzszone właśnie z powodu wycięcia katalizatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_ek Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 lukas - proszę pisz jaśniej, to moje trzecie auto na gaz ale nigdy nie miałem takich problemów. Napisz prosze od czego zacząć zabawę bo serwis Nissana chce 200 zł za wpięcie w kompa aby stwierdzić co padło. Dalej nie wiem czemu mam za bogatą mieszankę i falujące obroty??? Przepływomierz czyszczona, filtry zmienione, dolałem do benzyny preparat do wtryskiwaczy Co radzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukas200sx Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 200 zł, nie daj się na to !!!! max 50 !!! zmien serwis!! zbadaj sonde lambdę, jej sprawność, jak bedzie zla wymień na nową i sprawdz wtedy! sprawdz czy nie ma przedmuchow spod uszczelki, ale w to wątpie! no i kondycje silnika, sprężanie itd! [ Dodano: Wto 24 Kwi, 2007 21:57 ] przy gazie to i tak się troche inaczej przekłada No to dlaczego ma takie makabryczne wyniki HC na benzynie? Ja nie mam kata i mam HC 380. A podobno podwyzszone właśnie z powodu wycięcia katalizatora. na pewno katalizator pomaga w oczyszcaniu z weglowodorów itp, ale nie jesy w 100% skuteczny , nie tak jak na benzynie! ogień :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.