Guest sic12345 Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Pięknie mnie mój nowy nabytek naciąga. Zauważyłem bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym - diagnoza: uszczelka pod głowicą. Planowanie głowicy, wymiana uszczelki. Bąbelki jak były tak są. Hmmm.... czyżbym zle złożył?? Próba numer dwa. Nowa uszczelka, bąbelki są nadal. Załamanie nerwowe.... Znowu źle złożyłem!!! Zawiozłem na wszelki wypadek głowice do sprawdzenia, koleś który sprawdzał mówi że wyglądało to jak konewka, kilka pęknięć!!! Spawanie... na szczęście u znajomego w firmie, pospawali, prześwietlili, niby wszystko OK. Zakładam nową uszczelkę... Jeszcze bardziej bulgocze.... PIĘKNIE!!! Zachciało mi się diesla. I teraz BARDZO ważne pytanie: Czy ktoś mi jednoznacznie odpowie, czy silnik od primery, czy też z innych roczników sunnego bedzie pasował do mojej skarbonki (Sunny 2.0D Y10 1997r)??? Wiedza ta jest mi bardzo potrzebna, znajomy ma jechać w środe w niemcownie i ma mi kupić kompletny silnik. Może ktoś podpowie na co zwracać uwagę?? Czy cały osprzęt silnika jest kompatybilny?? Czy z nowym silnikiem mam też inne części zwozić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
baryla Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Jak najbardziej bedzie pasowal, ja w swojej primerce tez wymienialem silnik i wlozylem od sunnego... pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Witam W Twoim Sunny jest zapewne silnik CD 20E, żeby Ci nie prztwiózł CD 20. No i żeby nie przywiózł z taką samą głowicą. Lepiej poszukać żywego w aucie z możliwością odpalenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaciekQBN Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Zgadza się, w modelach od 1996 r (od kwietnia zdaje sie, ale moge sie mylić), czyli w Almerach i Sunny Y10 montowane były silniki CD20E, różnia sie popą wtryskową i odrobinke elektryką (co związane z pompą). Niestety większych różnic nie znam, tyle co z księżek, bo akurat temat silnika CD20E mnie kiedyś zainteresował. Mechanicznie 'na oko' oba silniki sa identyczne (no poza tą pompa, która różni się juz na pierwszy rzut oka). Teraz, czy Twoje auto jest rzeczywiście z 1997 roku, to sprawdz po nr VIN, bo chyba większość Sunnych jest co najmniej rok starsza niz to widnieje w papierach. Przynajmniej te przywiezione z zachodu. W starszych oczywiście montowane były silniki CD20. A swoją drogą to masz pecha z tym silnikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sic12345 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 To niedobrze ze sa dwa rodzaje. Czy na silniku jest jakies oznaczenie CD20 czy CD20E ?? Czy jedynie mozna go rozpoznac po pompie?? Mój ViN rozkodowalem jakis czas temu, oto wynik: VIN JN1TFAY10U0037747 Model code TVCALDFY10NGA--Y-D Internal color G - GRAY External color 326 - WHITE SOLID Production year/mon 9706 Model start year 9011 Model finish year 0003 Model NISSAN SUNNY WAGON Y10 Description ENGINE - CD20 TYPE ENGINE TRANS - MANUAL TRANSMISSION WHL DRV - 2 WHEEL DRIVE GRADE - LX TYPE BODY - ELC.WAGON Reference ****D 2 SPEAKERS **Y** AIR BAG & REAR SEAT BELT RETRACTOR **Y** & ROOF RACK & ANTI-LOCK BRAKE- **Y** SYSTEM Teoretycznie wydawało by się że mam silnik CD20, albo poprostu ten dekoder nie wychwytuje takich zmian.... Ehh... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Witam Nawet w katalogach części zamiennych często nie wyrózniają silnika CD 20E. Pompa wtryskowa w nim jest sterowana elektronicznie (nie ma linki pedału gazu), pedał gazu ma potencjometr, który podaje informacje do sterownika silnika. To w Twoim samochodzie możesz łatwo zauwazyć. [ Dodano: Wto 08 Maj, 2007 16:13 ] i jeszcze jedna widoczna rzecz, obok pompy wtryskowej w CD 20E jest pompa podciśnienia napędzana tym samym paskiem zębatym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MaciekQBN Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Tak wygląda silnik CD20E: http://xs.to/xs.php?h=xs315&d=07192&am...lmera-cd20e.jpg Tak wygląda CD20 z układem recyrkulacji spalin (EGR): http://xs315.xs.to/xs315/07192/cd20-z-egr.jpg A tak wygląda CD20 bez EGR: http://xs315.xs.to/xs315/07192/cd20-bez-egr.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sic12345 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Pompa wtryskowa w nim jest sterowana elektronicznie (nie ma linki pedału gazu), pedał gazu ma potencjometr, który podaje informacje do sterownika silnika. To by sie zgadzało. Linki niemam, a przynajmniej nigdzie nie mogłem sie jej doszukać. Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc (MaciekQBN wielkie dzięki za zdjęcia), troche rozjaśniło mi to w głowie. Tak patrze na zdęcia, i mój najbardziej wizualnie przypomina CD20 z układem recyrkulacji spalin (EGR) (środkowe zdjęcie, szczególnie kolorystycznie, i EGR też mam) Niestety jutrzejszy wyjazd odwołany, i dopiero w przyszłym tygodniu pojedzie po silnik. Więc jeśli komus coś wpadnie do głowy, to będe wdzięczny. Na jakieś 3 miesiące jak mam nyskę, to przynajmniej od miesiąca samochód stoi :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Witam Teraz na Allegro są dwa takie CD20E od Almery po 1800. Uzgodnij z gościem gwarancję, a najlepiej niech Ci sam założy. Co by nie mówić, że zachciało Ci się diesla to dla 6 l po mieście warto. Mój Y10 od zimy do teraz tyle pali (6,07) po Warszawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sic12345 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Witam Teraz na Allegro są dwa takie CD20E od Almery po 1800. Uzgodnij z gościem gwarancję, a najlepiej niech Ci sam założy. Co by nie mówić, że zachciało Ci się diesla to dla 6 l po mieście warto. Mój Y10 od zimy do teraz tyle pali (6,07) po Warszawie. Wg. mojego kolegi "znawcy" kupie ten silnik za góra 200 euro. A 1800, patrząc na ogólną wartość samochodu, to straszanie dużo (choć cała zabawa będzie mnie więcej kosztować) Mój też około 6-6,5 brał w mieście. Jak ojciec wracał nim z niemcowni zrobił 1200 km i spalanie wyszło w granicach 4,5l/100km, więc rewelacja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 nissan D jest to trudny samochód człowieku mój n14 ma wszystko powymieniane wraz z dwiema uszczelkami jedna po drugiej (kazda 220zł) a w mieście nie mniej niż 8l pije i nic nie poradze. No, ale za miastem te 5.5 tyle że jadę 130km/h no to przy 90km/h jest szansa na 5 lub mniej pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Elraf Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 apropo zdjęć to tak se sprawdziłem nr VIN i wyszło że mam z czerwca 95 roku diesla sunny N14 liftback ale bez EGR. To znaczy bez tej wielkiej nakrętki na środku silnika tylko taki mały wężyk poprowadzony dokładnie jak w przykładzie silnika bez EGR. A sprowadzony z niemiorów i nie bity. Słyszałem że te silniki z EGR były standardowo wcześniej wprowadzone już nawet w 93 roku. A u mnie w aucie z 95 roku nie ma - to możliwe? [ Dodano: Pon 04 Cze, 2007 17:41 ] Apropo zdjęć na części z napisem Nissan silniku bez EGR od strony chłodnicy zauważyłem że nie mam jednej śrubki i ten element (jakaś blacha/osłona) pod wpływem drgań zaczyna mi pękać. Jak to się nazywa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.