Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Wzrastające obroty


Guest NEB Wojtek
 Share

Recommended Posts

Guest NEB Wojtek

Wiem ze ten temat już był, przeczytałem prawie wszystkie posty odnosnie k10 w tym forum(to info dla tych co piszą aby używać szukajki)Gdy zapalam micre jest zimna chodzi na ssaniu, po chwili sanie sie odłacza i jest wszystko dobrze, do czasu przejechania 10-15kilometrów. Jak przejade wiecej to moje obroty rosna i już nie spadaja az do zakonczenia jazdy. Itak jest zawsze. Auto było na regulacji gażnika, wymienine standardowo przewody, swiece, filtry itp. Do pracy i do szkoły mam tylko 10km i wtym czsie jest wszystko ok jak tylko jade dłużej to samochód ryczy pod swiatłami jak głupi. Prosze o pomoc bo wolał bym naprawić to sam bo jeszcze nie znalazłem dobrego mechanika od gażników.

Link to comment
Share on other sites

Witam mam ten sam problem przy swojej k10 i nie mam zielonego pojęcia co to jest. Wymieniłem przewody od podciśnienia i taki jakiśduży elektrozawór pod filtrem powietrza po lewej stronie i jest lepiej. Jednak potrafi wejść na wyższe obroty. Jednak zauważyłem gdy się wciśnie sprzęgło na niższych obrotach ( 3 biegi 30kmi mniej) to nie wejdzie na obroty. Takze nauczyłem się jeżdzić tą usterką i będę jezdził to póki samo sie nie naprawi ( moja k10 stałą 11 lat nie używana więc może sie dotrze coś tam) albo naprawie jak szczaje co to jest

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

Też moge z tym jezdzic na krótkich dystansach nie ma znaku ze cos jest nie tak ale po dłuższej jezdzie to jest bardzo denerwujace i napewno spalanie rosnie, nie mam obrotka ale tak na ucho to jest jakies 3-4 tyś. Wszystkie przewody mam całe i prawie nowe, silnik na saniu jak i po jego wyłączeniu chodzi bardzo ładnie równo i cicho.

Link to comment
Share on other sites

jezeli 3-4 tysiace to przepustnica na bank musi byc niezle otwarta... sprawdz gaznik, przepustnice w tym czasie gdy silnik ma takie wysokie obroty ... jezeli jest otwarta to sprawdz dlaczego :) cos za nią musi ciagnac :D

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

to raczej nie przepustnica sprawdzałem to przy dużych obrotach, ale w obudowie filtra jest taka plaska prostokątna blaszka, od spodu idzie tam wezyk z cisnieniem, jak ta blaszke odchyle to obroty ida mocna do góry. Co to jest za blaszka i samoczynnie w czasie jazdy ona moze powoować takie obroty??

Link to comment
Share on other sites

hmm, to moze byc to sprawdz ... ta blaszka sluzy wlasnie do naturlanej regulacji obrotow jalowych przy rozgrzanym silniku dodajac dodatkowe porcje powietrza do gaznika... sproboj wyregulowca ta blaszke tak zeby otwierala sie w znacznie mniejszym stopniu ewntualnie zaslep ten wezyk ktory idzie do tej blaszki

 

to urzadzenie nazywa sie Idle Compensator i jest o w nim w instrukcji oblslugi micry

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

w obudowie filtra powietrza jest też druga dziura od podciśnienia i zauważyłem jak jak ją sie zaślepi ( np palcem) to także rosną obroty. U mnie tą blaszkę mam przykręconą maksymalnie i nie ma róznicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

dzisiaj chciałem wyregulować ta blaszke tak jak pisał Soul ale jakoś jej nie mogę, nic to nie daje, więc zatkałem ten wężyk. Wynik jest taki ze obroty nie rosna- czyli naprawione, ale i sa nieraz za niskie, więc moje pytanie czy mozna taką blaszke dostać gdzieś nowa, czy moze zrobić jakieś zwęzenie na tej rurce zeby dostawało sie tam troche mniej powietrza, nie chce brać tego ze szrotu bo niewiadomo na co trafię.

Link to comment
Share on other sites

jak za niskie to podreguluj na gazniku srubke zeby wyzsze byly ;]

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

Udało mi sie dostac prawie nową obudowe filtra powietrza wraz z tym zaworkiem, przetestowałem samochód na trasie 130km i żadnych wachań obrotów, wszystko w porzadku, wreszczie można spokojnie smigać. W zyciu bym nie przpuszczał ze taki zaworek bedzie sprawiał tyle kłopotów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MAm jedno pytanie do ciebie. Mianowicie czy mógłbyś mi powiedzieć jak masz ten zaworek (blaszkę) wyregulowaną. Czy masz ją maksymalnie dokręconą czy tylko trochę czy masz też może przerwę między blaszką a podstaw i jaką tą przerwę wtedy masz wtedy i mi by się udało uporać z tym problemem :D albo w ostateczności przekręce z mojej drugiej micry

Link to comment
Share on other sites

Guest NEB Wojtek

w tej starej obudowie filtra miałem tak 3-5 mm luzy-przerwy. Teraz w tej nowej mam ja doćisniętą na maksa przerwy nie ma. Ja jej nie regulowałem tak jak było tak załozyłem i jest bajka chodzi bardzo ładnie. też chciałem ta starą jakoś ustawić ale nie dało rady. jestem tylko mile zaskocziny ze niby taka rzecz a od razy przyjemniej sie jeżdzi.

Link to comment
Share on other sites

W ostateczności też tak zrobię :D. Kiedyś przejechałem się z tym do mechanika nawet ale ten nawet nie chciał ruszać tego gażnika. Kiedyś robił taki to to zajęło mu to dwa dni a i tak go nie zrobił i stwierdził on, że im więcej wężyków od podciśnienia poodłaczał to tym lepiej micrus chodził :D

Link to comment
Share on other sites

no i prawda :) ja mam wypier&%^&%^&%^one ten zaworek o ktorym mowa, dalej zawór AIV doprowadzajacy powietrze do spalin (w 1.0 tego nie ma) dalej, zaworek ktory wpuszcza cieple powietrze znad kolektora gdy silnik jest zimny (w 1.0 tez chyba tego nie ma) dalej wywalilem sterowanie filtrem weglowym, egr'em... wiecej sie chyba odlaczyc nie da :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam mikromaniaków . mam problema :<

jestem szczsliwym posiadaczem k10super s autko z niemiec na budziku 9500 km autko bylo jak mazenie do czasu az podczas jazdy cos nagle silnik zaczol mi przerywac.objaw taki ze dop jak wkrecilem silnik na 3000 obr to chcial jechac ponizej tej wartosci zdychal.moja djagnoza byla trafna zabrudony gaznik.pojechalem do mechanika na czyszczenie gaznika i teraz mikra mknie jak szalona ale niestety na zimny silniku gasnie dop jak sie troche nagrzeje to trzyma wmire wolne obr ale dziwnie sie trzesie. ! jak ustawic ten gaznik i ssanie dlubalem tez przy zaplonie i prubowalem ustawic kont zaplonu na słuch ale to nic nie zmienilo POMOCY !!! :|

Link to comment
Share on other sites

zapłon powinien mieć 10 stopni z podciśnieniem. Z tego co widze musisz se wyregulować ssanie ta czarna kopółka z tyłu gażniku i obroty je się reguluje dwiema śrubkami z tyłu gażnika tam gdzie te wszytkie cięgienka wiec musisz sam do tego dojś cbo trudno to mi wytłumaczyćalbo ściągnij se manualna do micry tam jest wszytko opisane.

Link to comment
Share on other sites

dzieksik :) jutro bede dlubal

 

[ Dodano: Sob 18 Sie, 2007 13:35 ]

NAPRAWIONE MAM JUZ ATO SSANIE i samochud sie nie trzesie juz !!! postanowilem posprawdzac wszystko po koleji i znalazlem malutki przewód podcisnienia wchodzący bezposrednio w kolektor dolotowy byl popekany i poszczal powietrze. a znalazlem to tak ze na zimnym silniku popsikalem przewody od podcisnienia woda z ludwikiem oczywiscie tak zeby nie pozalewac elektryki , no i znalazlem . w zamian za ten przewód zamontowalem kawalek przewodu od pompki od roweru . :kosci:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...