Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Porady eksploatacyjne i naprawy


Guest georgeroz
 Share

Recommended Posts

Guest georgeroz

Witam. Moze ktos z forumowiczow wie cos na temat automatycznie wysowanej anteny w Nissanie Navarze. W moim przypadku ulegla ona zlamaniu przy nasadzie i nie chowa sie w tym momencie do konca. Z tego co sie orientuje jest mozliwosc dokupienia pojedynczych elementow. I tu moje pytanie - czy wie ktos cos na ten temat i ile taka przyjemnosc moze kosztowac... W ASO zapewne zaproponoja wymiane calej anteny i to za XXXX zl ... Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

 

(jezeli ten post powinien byc w dziale CAR-Audio to przepraszam i prosze o przeniesienie go)

Link to comment
Share on other sites

W takim wypadku wymienia się sam bat anteny.

 

Jak się postarasz to możesz wymienić sam, ale to przerąbana robota.

 

Pozdrawiam,

Ruda

 

PS. proponuję uzupełnić profil ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest georgeroz

To jeszcze troche pomarudze - gdzie moge dostac bat do Navary... Moze ktos ma jakies dojscie albo chociaz uswiadomi mnie cenowo ile to moze kosztowac... Przynajmniej nikt mnie nie zrobi w "balona"

Dzieki Ruda i pozdrawiam.

PS: Profil done

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam to jest moj pierwszy post wiec chcialbym sie przywitac :o :smile: od dzisiaj stalem sie posiadaczem Navary 04 z podwojna kabinka i nadbudowa :-))) ma ktos moze instrukce do tego samochodziku ??

 

jak narazie mam tylko pytanko odnosnie napedu co oznaczaja poszczegolne literki na lewrku od napedu ?? i jaki jest najkozystniejszy w trudnym terenie i podjazdach dopiero zaczynam swoja przygode z 4x4 i jestem zielony z gory dziekuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Fajnie że jesteś - tu parę osób też jeździ nissanami 4x4 różnego typu.

 

Co do lewarka napędu - jeśli jeszcze nie zdążyłeś tego wypróbować to:

 

4L - napęd przód i tył, redukcja (jedziesz wolniej ale za to z większym powerem), do bardzo trudnego terenu, stromych podjazdów, etc

4H - napęd przód i tył, bez redukcji, czyli normalne przełożenie do jazdy w terenie

N - neutral, brak przełożenia na koła

2H - napęd tył, do jazdy po szosie

 

W moim starym KingCab to przyłączenie przedniej osi wymagało jeszcze przekręcenia zapinki przy kołach, w późniejszych wydaniach już robiło się samo, w nawarze D40 (najnowszej) nie ma już dodatkowego lewarka - wszystko załatwia przełącznik, a dodatkowo jest blokada tylnego mostu (włączana elektronicznie). Wot, postęp. ;-)

Link to comment
Share on other sites

ja wiem czy postep...wajcha wlaczasz i wiesz ze zalaczylo a tu sie patrzysz na mrugajaca kontrolke i nie masz pojecia jak dlugo mu zejdzie na przelaczeniu...

Link to comment
Share on other sites

dziekuje za informacje bede kombinowal w terenie :):):)

czyli na N (neutral) nie ma przelozenia na kola) i nie ruszy ?? czy to taki "luz" tylko ze na napedzie?:)

 

dzisiaj probowalem podjechac pod dosc ostra piaszczysta gorke i tak z 5m przed koncem zatrzymywal sie i nie chcial jechac dalej :(

ale ze zjechaniem nie bylo problemow :):):)

bede musial pokombinowac jeszcze bo wprawy nie mam i to pewnei zawarzylo o nie zdobyciu szczytu :)

macie moze jakies rady?

 

pozdrawiam serdecznie

 

 

aaaa bym zapomnial jeszcze jedno pytanko z innej beczki :

 

jak jest z polaczeniem radia (bo niestety wyjeli za granica:( jaka tam jest kostka i czy trzeba zastosowac jakas przejscoiowke bo ja dzisiaj wygrzebalem jakas taka mala i wydaje mi sie ze konieczna bedzie przejsciowka co wy na to??

 

jeszcze raz pozdrawiam serdecznie i do zobaczenia w terenie :wink:

Link to comment
Share on other sites

ja wiem czy postep...wajcha wlaczasz i wiesz ze zalaczylo a tu sie patrzysz na mrugajaca kontrolke i nie masz pojecia jak dlugo mu zejdzie na przelaczeniu...

 

No co racja to racja, choć tego pokrętła jeszcze nie testowałem - dopiero czekam na odbiór.

No i taka dodatkowa wajcha to zawsze bajer - szczególnie jak ktoś zielony w temacie wsiada do auta :D

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam rozpracowalem juz napedy :)

mam teraz inne pytanko moze wiecie do czego sluzy przycisk "heat" po lewej stronie kierownicy pod regulcja swiatel po nacisnieciu go zwiekszaja sie obroty ... co on podgrzewa i czy to normalne ze obroty tak skacza??

przy okazji zapytam sie czy wasze navarki tez tak sie trzesa na jalowym biegu ?? i czy jest mozliwosc minimalnego zwiekszenia obrotow na tym biegu zeby pracowal troszke kulturalniej :-))

pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

Heat - służy do podgrzania silnika na rozruchu. Obroty wtedy wzrastają na około 1,5 tys.

 

Na jakim poziomie utrzymują Ci się wolne obroty ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ryży Koń

Trzeba dodać, ze "heat" działa tylko na postoju. Jak ruszysz to się wyłączy. Polecam założenie ogrzewania postojowego Webasto lub Eberspreher (nie pamiętam jak się poprawnie pisze Ebera). Mam w plaskaczu takie ogrzewanie i jest to cudny wynalazek.

Co do napędów.

Nie jest straszną wadą włączanie elektryczne i co ważne żadna elektronika nie ma tam zastosowania. Są po prostu proste cewki lub silniki sterujące napędami. Czasem jest też tak że sterowanie jest podciśnieniowe lub nadciśnieniowe ale to raczej w zmotach aftermarketowych.

Jest wiele wariantów dołączania napędu. Może być tak jak kolega pisał, że sprzęgiełka trzeba ręcznie włączyć, czyli manuale i to jest niezły patent. Ale mogą być też automaty, które niestety mają małą wytrzymałość.

Ogólnie to warto się zapoznać dokładniej z działaniem układu przeniesienia napędu we własnym samochodzie. Pozwala to dłużej się cieszyć bezawarjną eksploatacją.

 

Jak macie wątpliwości to zapraszam na www.rajdy4x4.pl

Kopalania wiedzy o 4x4.

Link to comment
Share on other sites

tak mysle sobie ze troche glupio ze chlodnica nie jest za jakas kratka czy czyms takim coby ja ochronilo przed np wpadajacym wroblekiem przy 100km/h

 

jakies pomysly?

Link to comment
Share on other sites

widziałem takie osłony na ebayu.

 

http://img218.imageshack.us/img218/2182/592vs5.jpg

 

albo takie

 

http://img214.imageshack.us/img214/9239/011vm6.jpg

 

albo

http://img180.imageshack.us/img180/7097/04...madabumplj7.jpg

 

albo to (tu najlepiej widać)

 

http://img295.imageshack.us/img295/9125/ni...madac300ev0.jpg

 

albo z wzorkami , co Wy nato :D

 

http://img293.imageshack.us/img293/8229/11...5n25413bvm7.jpg

 

 

 

można pomysleć i kupić wspólnie dla wszystkich zainteresowanych coś takiego lub podobnego w USA lub GB a koszty przesyłki będą niższe i cena też. Ceny samej osłony chłodnicy to $35 a z osłoną chromowana zderzaka $300

 

 

Kolejna propozycja: zrobić samemu z siatki tuningowej , koszt 40 PLN plus 1 własna roboczogodzina.

Link to comment
Share on other sites

Guest W9HAPPY
tak mysle sobie ze troche glupio ze chlodnica nie jest za jakas kratka czy czyms takim coby ja ochronilo przed np wpadajacym wroblekiem przy 100km/h

 

jakies pomysly?

 

Zdemontuj zderzak i wklej poprostu siatke tzw. tuningową.

Aby było mocniej najlepiej jest przyspawać os tyłu zderzaka takie plastikowe klocki i na wkręty zamocować siatkę .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Temat liny holowniczej - kinetyka . Wczoraj ciągniety był mój VW T4 miałem tylko dwie linki - made by supermarket - strzelały co chwilę, a jeszcze lało jak cholera.

 

Dobrze wozić ze sobą coś porzadnego - trafi sie ktoś zeby go wyciągnąć, a będzie miał taką gó..nianą linkę i tylko się można wkurzać przy wiązaniu i ponownym wyszarpywaniu. Uciąg minimum 4T powinien wystarczyć jak samochód nie jest mocno wklejony.

 

6T będzie the best. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Ryży Koń

WIesz, tez myślałem o kinetyku ale mi przeszło. Powód jest prosty. Jak będziesz wyciągał osobówkę to możesz kawał samochodu wyrwać. Lepiej taśmę do holowania ale nei kinetyka

Link to comment
Share on other sites

Czyli wyszło nam że taśma i kinetyk. :D

 

Taki zestaw dobrze mieć. Tasma mocna dużo nie kosztuje. :one:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Miałem dziwne piski spod maski.

 

Podczas przeglądu Panowie Mechanicy obniżyli zamek maski.Teraz lepiej dociąga i nie piszczy. :one:

 

Przedtem myślałem , że to gumowe zderzaki maski. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w autku najczęściej zestaw kinetyk+tirfor :D To drugie do czasu aż się dorobie na wincza :P

 

Wyciągam kinetykiem jak nie zapakuję tirfora do samochodu (najczęściej w lecie), a w zimie to tirforek i powolutku wyciąga, a z racji, że terrano jest cięższe od większości plaskatych to je wyciąga. Bo przy zestawie: wyciągający Samurai i wyciągany Terrano to miałem takie dziwne wrażenie, że Samurajek się coraz bardziej zbliżał do Terrana :D

 

A urwać to można, jak drugi kierowca nie będzie gazem pomagał. Zawsze jak plaskatego wyciągam to zaczepiam o coś mocnego np. otwory w podłużnicach podwozia (oczywiście szekielką), bo jak dawniej tato wkleił dużego fiata po zderzaki w błotku i zaczepiliśmy linę o fabryczne mocowanie to pękło :D Całe szczęście, że szekla+zaczep poleciały wyżej UAZa bo by było nieciekawie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Tomajszek

Mam takie pytanko, czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie mogę skombinować instrukcję obsługi do navary d40 le po polsku.

Swoją navkę kupiłem od brokera z rynku niemieckiego , a w ichnim języku to ja nie bardzo kumam.

W najbliższym salonie aso formalności z polską gwarancja coś mi się przedłużają i ksiązki po polsku też dać na razie nie chcą, może istnieje instrukcja na płycie?

W zasadzie nic mi się nie psuje ale chętnie coś tam bym poczytał , bo nie wiem jeszcze do czego wszystkie przyciski służą :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest tara

Jakiś czas temu borykałem się z problemem (nawet dałem zapytanie na forum) wymiany postojówki i żarówek kierunkowskazu w D22 no i w końcu stało się, żarówka się spaliła. Podejście od góry nie możliwe nawet dla kogoś z małymi rękami. Konstrukcja przodu to nadal D21 z tym, że tam nie było świateł zespolonych i podejście do kierunkowskazu było banalne bo wystarczyło odkręcić 2 śrubki z przodu. W D22 wyjścia są dwa wyciąganie lamp co dodatkowo wiąże się z odpinaniem atrapy lub odpięcie nadkoli. Ja wybrałem tą drugą opcję. Parodia jak dla mnie bo by wymienić żarówkę należy wejść pod auto wypiąć spinki odchylić nadkole i na czuja wymienić żarówkę. Roboty pół godziny,a i uwalić trzeba się po łokcie. Nic innego jak życzyć posiadaczom tego modelu by nie przytrafiło im się to na trasie. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...