Guest maciejwra Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Witam Czy orientujecie się jaki powinien być luz zaworowy, chcę ustawić takj, żeby nie klekotały- wiadomo. Fabryka mówi, że 0.30, a ustawia się 0.25, to jedno a drugie to gdzie kupić podkładki regulacyjne i jakie sa ceny Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 podkładki regulacyjne dostaniesz tylko i wyłącznie w ASO... A i szczerze Ci się przyznam że jeszcze nigdy nie słyszałem żeby coś klekotało w rodzinie silników GA nawet po przebiegu 300tyś km... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Yaroo Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Czyli nie sprawdzać luzu :?: - mi jeden mechanior mówił że warto raz na jakis czas sprawdzić szukałem na forum jest tylko kilka postów na ten temat więc wywnioskowałem że w naszych silnikach z rodziny GA poprostu ten problem nie występuje. Wyprowadzcie mnie z błędu jezeli się myle. Miałem zamiar szukać jakiegoś zakładu żeby to sprawdzić dodam że silniczek cyka znakomicie i po mojemu nie wymaga żadnych dodatkowych sprawdzeń. :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 jeden mechanior mówił że warto raz na jakis czas sprawdzić A mój powiedział, że nawet nie chce mu się pokrywy klawiatury zdejmować bo nie spotkał się z tym, żeby w Nysce zawory klekotały albo się rozregulowały. dodam że silniczek cyka znakomicie i po mojemu nie wymaga żadnych dodatkowych sprawdzeń To nie ma po co w nim grzebać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 a doczytałem że chodzi o SR20 Luzu się jako takiego nie sprawdza a jedynie wysokość zaworów względem siebie które naciska Yrek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 a doczytałem że chodzi o SR20 Luzu się jako takiego nie sprawdza a jedynie wysokość zaworów względem siebie które naciska Yrek. To reguluje się podkładkami, czy może to nie zawory tak klekoczą?? Przebieg ~200k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 wyjmij wałki i dokładnie je oblukaj, to samo zrób z Yrekami - czy nie mają śladu wytarcia a jak ono jest to czy są równo wytarte, krzywe wytarcie wskazuje na nierówność zaworów względem siebie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 OK w Sobote sie za to weźmiemy, dzięki Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
widaw Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Jeżeli zawory w głowicy nie były demontowane to prawdopodobienstwo rozregulowania jest bliskie zeru (moze byc spowodowane jedynie wadą materiałową). SR20 ma hydrauliczną regulacje luzu zaworowego. Mozliwe ze uszkodzeniu uległ jeden lub kilka regulatorów. Wymagaja wtedy wymiany lub na skutek zastosowania niewłasciwego oleju zatkane kanały wypełniajace, szklanki regulatorów olejem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Witam. Tym kumplem jestem ja ale nie mam chwilo netu i poprosilem macka o napisanie tematu. Otoz od 2-3 tys obr slychac wyraznie zawory. Poszukalem troche, poczytalem ksiazke serwisowa i znalazlem tam info ze w sr20de, oprocz hydraulicznej kompensacji luzow sa jeszcze podkladki regulacyjne. W w niektorych sklepach i aso mozna takie dostac wiec regulacja jakas musi byc. Teraz pytanie - jakie powinny byc luzy zaworowe i czy da sie to jakos sprawdzic zdejmujac pokrywe zaworow czy (oby nie) trzeba wyjmowac walki? Bede sie za to bral pewnie dopiero za tydzien ale wszelkie info mile widziane. dzieki pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Przebieg ~200k Z tym przebiegiem SR, to już może mieć krzywki wyrąbane. Spotkałem się też z zatkanymi dyszami (nagar olejowy) smarującymi krzywki, to efekt oszczędnych wymian oleju i jego mizerna jakość. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zbyszekN15 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Może źle rozumuję więc proszę o wyrozumiałość. Wydaje mi się, że zawory to są słyszalne najbardziej na wolnych obrotach, a nie przy 2-3k. Może warto by sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Na wolnych obrotach tez je slychac ale od 2-3 tys obr silnik robi sie nieprzyjemnie glosny. Nie jest to spalanie stukowe. Osluchalem ostatnio silniczek kumpla (tez sr20de) i tamten chodzi jak pszczolka, przy kazdym zakresie obrotow (pieknie). Tak ze sluchu to u mnie bija zawory dolotowe na 3 i 4 cylindrze (mam nadzieje ze tylko tam ). Moze to tylko zapchane kanaly a moze nie (poprzedni wlasciciel chyba zaniedbywal sprawe oleju). nie bede juz przedluzal tematu, zrobie to opowiem. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 A może panewki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Tak ze sluchu to u mnie bija zawory dolotowe na 3 i 4 cylindrze (mam nadzieje ze tylko tam ). Moze to tylko zapchane kanaly a moze nie (poprzedni wlasciciel chyba zaniedbywal sprawe oleju). zdejmij pokrywę zaworową i zobacz czy nie masz powycieranych wałków rozrządu - co jest przypadłością w SR20 jak ktoś regularnie nie zmienia oliwy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maras Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 zdejmij pokrywę zaworową i zobacz czy nie masz powycieranych wałków rozrządu - co jest przypadłością w SR20 jak ktoś regularnie nie zmienia oliwy... W moim starym silniku tak właśnie chyba było :/ Wałek się wytarł i zawór ssący się nie domykał i spaliny syfiły kanał dolotowy i wnętrze pod pokrywą zaworów. W efekcie olej mi się brudził mimo że ja już często go wymieniałem. A zasyfiony olej przyczynił się chyba do uszkodzenia panewek. Przynajmniej tak przypuszczam po gadce z mechanikiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Coobcio, Maras, dobrze mowicie. Przed zmiana olej byl czarny jak smola. Auto przyjechalo z niemiec w 2005, mamy 2007 a siedzial w nim niemiecki fitr oleju. Oleju nie bierze (albo bardzo malo). Wytarty walek to chyba raczej powodowal by nie otwieranie sie zaworu do konca. Wszystko to sprawdze w sobote. Musze jeszcze spojrzec na odme, gdzie ona ma odprowadzenie bo jak przycisne motor to w srodku wali spalinami. Moze to tylko dziurawy tlumik i brak kata. Silnik ma moc (8.0s do 100) kompresja mierzona (dobra). Potrzebuje taniej i dobrej hamowni , kto pomoze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Warszawa ul. Mineralna 26 - pomiar za 50zł... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Warszawa ul. Mineralna 26 - pomiar za 50zł swietnie, na dniach skorzystam. dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.