Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zakres obrotów na dotarciu


Guest Tenzyd

Recommended Posts

Cześć moja alma ma silnik 1.5 98KM i jak na razie jest na dotarciu (przez jakieś 1600km) jeżdząc staram sie nie przekraczać 3 tys obrot na każdym z biegów wiec chyba jej nie "żyłuje" co myślicie? Z czasem górna granica obrotów będzie rosła tak do 4 tys czy wyżej? poradzcie jakiej górnej granicy sie trzymacie-dzięki

Link to comment
Share on other sites

myślę że po to mają silniki odcięcie żeby je do niego kręcić,

i chciałoby się to odcięcie przesunąć w górę choć w przypadku ostatnich silników benzynowych nawet zwykłe 5-6tyś może być szkodliwe :((

Ja w każdym razie nie zastanawiając się wiele (wszak ktoś i tak mój złom kiedyś kupi) jeżdzę nim ile wlezie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Moja almerka (taka sama - 1.5 98) do 2k raczej nie przekraczala 3k obrotow. Teraz (ma raptem 5k) jest gnana bez litosci - choc nie za czesto - troche przestoju w jazdach mam :lol:

Link to comment
Share on other sites

myślę że po to mają silniki odcięcie żeby je do niego kręcić,

i chciałoby się to odcięcie przesunąć w górę choć w przypadku ostatnich silników benzynowych nawet zwykłe 5-6tyś może być szkodliwe :((

Ja w każdym razie nie zastanawiając się wiele (wszak ktoś i tak mój złom kiedyś kupi) jeżdzę nim ile wlezie.

 

Pozdrawiam

 

 

Wojan, my wiemy, że jesteś mistrzem w piłowaniu i wiemy, że jeździsz "czołgiem", ale nie strasz namtu nowego kolegi no! ;-) hulajnoga to maks co można Ci dać do łapek ;-)

 

ps. mam nadzieję, że masz duuuuuże, ogromne poczucie humoru! jeśli nie to proszę o wyznaczenie surowej kary, yyyyyyyyy :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Kiniaczek
Cześć moja alma ma silnik 1.5 98KM i jak na razie jest na dotarciu (przez jakieś 1600km) jeżdząc staram sie nie przekraczać 3 tys obrot na każdym z biegów wiec chyba jej nie "żyłuje" co myślicie? Z czasem górna granica obrotów będzie rosła tak do 4 tys czy wyżej? poradzcie jakiej górnej granicy sie trzymacie-dzięki

 

Ja swoją kupiłam jakieś 3 mce temu (teraz ma przebieg ok 5 tys km). Muszę powiedzieć że nie przesadzałam z tym "oszczędzaniem" silnika. Starałam się tylko nie przekraczać 4 tys obrotów (ale też nie zawsze), przy zimnym silniku starałam się unikać gwałtownego przyspieszania, a po przejechaniu ok. 1,8 tys zgodnie z zaleceniami serwisu wymieniłam fabryczny olej (który wg ASO jest g...) na CASTROL TWS 10W-60 ... i to wszystko.

Teraz mam na liczniku jakieś 5 tys. i nie zauważyłam żeby silnik na tym ucierpiał... a nawet trochę ucichł i mniej pali.

 

Pozdrawiam :):P

 

P.S.

Silnik Almery chyba "nie lubi" zbyt niskich obrotów (jezeli przez długi czas jeżdze zbyt spokojnie, to robi się "leniwy", głośniejszy i WIĘCEJ PALI!!!).

Link to comment
Share on other sites

Guest paweł ~~

każdy robi jak uważa ale moim zdaniem szkodzą duże i za niskie obroty walu proponuj jazdę na dotarciu od 2500-4000obr

zreszą walkowaliśmy temat już ze sto razy

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...