Guest sparrow Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Witam wszystkich i przepraszam jeżeli się powtarzam (proszę o wyrozumiałość) ale moje wielogodzinne poszukiwania na forum zakończyły się niepowodzeniem. Jestem od niedawna właścicielem Primery P11 z silnikiem turbodiesla 1997r (sedan) . Problem jest następujący: Silnik uruchamia się poprawnie, auto pracuje równo. Przy dłuższym jednostajnym trzymaniu pedału przyśpieszenia „pedał gazu blokuje się” lub ”po ściągnięciu nogi z gazu gwałtownie odbija” tzn: Np. trzymam obroty na około 2000 rpm, po ściągnięciu nogi z gazu obroty zostają na tym poziomie, a czasem zapala się CHECK (około raz na jakieś 100 km). Po wciśnięciu gazu do oporu efekt ten znika auto chodzi poprawnie Jadąc dalej sytuacja się powtarza ,dodając i ujmując gazu czuć opór na pedale. I jeszcze jedno zauważyłem że częściej zdarza się to na gorącym niż na zimnym silniku. Co już zrobiłem: - przesmarowanie i oczyszczenie mechanizmu gazu (WD-40) - wymiana filtru powietrza i paliwa (pewnie bez znaczenia ale może???) Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. (może znacie koledzy jakiś dobry warsztat w południowej Wielkopolsce ) Pozdrawiam! Ma ktos schemat demątarzu pedalu gazu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Kolego naprawa nie powinna przekroczyć 50 PLN w warsztacie. Należy zdemontować pedał gazu rozebrać go wyczyścić nałożyć świeżego smaru, wyregulować pedał tzn. jak załączy krańcówkę to potencjometr musi zwiększać sygnał. Powodzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sparrow Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Dzięki Zetek. Wyczyszczenie i świeży smar pomógł pedał chodzi jak nowy. Co do CHECK-a narazie OK. Pozdrawiam! P.S. A demontaż to wyższa szkoła jazdy :kosci: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 No trzeba troszkę się wygiąć, żeby wykręcić ten pedał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukas78 Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 podepnę się do tematu, posiadam P11 2.0 TD mam takie objawy przy przyspieszaniu w przedziale 1000-1500 obr szarpie autem (ma to miejsce na 2, 3 i 4 biegu) natomiast powyżej tego przedziału jest "spokój", do tego zapala się CHECK w serwisie boscha stwierdzili błąd potencjometru pedału gazu i zalecili wymianę, w ASO koszt 2400, z używkami w Szczecinie problem, bo nie można nigdzie znaleźć i moje pytanie, czy możliwa jest jakakolwiek "regeneracja" takiego potencjometru? czy elektromechanik jest w stanie coś w tym temacie podziałać? dziękuję z góry za wszelkie sugestie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest baku69 Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Jestem nowym użytkownikiem i nowym właścicielem Primery 2.0 TD wiec pozdrawiam... jeśli chodzi o pedał gazu ( zakładam ograniczniki prędkości elektroniczne w autach ciężarowych) narozbierałem się trochę takich pedałów i powiem tak , nie ma tam nic elektroniki działa na zasadzie rezystora ( trimelka ) mogą być 2 potencjometry czyli po rozebraniu 4 ścieżki wystarczy rozebranie przemycie pedała benzyną ext. styków oraz ścieżek i to ma pomóc. Pedał jest tylko inf. dla komputera, sterowanie jest napięciowe w zależności od złożenia pedała podaje wartość napięcia do kompa. Jeśli przyczyna jest pedał gazu to musi pomóc. pozdrawiam Jak zrobisz daj odpowiedz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukas78 Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 dzięki za odzew zatem muszę przyatakować jakiegoś mechaniora, ewentualnie samemu pogrzebać pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest baku69 Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 nikt tego nie zrobi tylko i wyłącznie możesz liczyć na siebie... Przestań szukać prosta sprawa przerabiałem sprintery renault małe auta i pedał wyglądał tak samo z tego co patrzyłem u siebie... (są u góry 4 przewody) tylko tak przypatrzyłem czyli na jednym z nich powinno być 5V lub jedna masa i 2 razy 5V... popatrz dobrze jeśli nie ma napięcia jakiegoś daj znać a powiem Ci co zrobić.. Napięcie powinno sie pojawić po przekręceniu kluczyka POZDRO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lukas78 Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 dzięki za wskazówki, jak zajrzę to się odezwę pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mariusz2706 Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Witam Wszystkich. Też mam ten problem z pedałem gazu, oglądałem go ale bałem się tam grzebać, lecz skoro baku69 pisze, że to nic wielkiego a widać doskonale zna temat, więc zabieram się do pracy. Dzięki baku69. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.