Guest YatzeK Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Witam Niedawno nabyłem Sunny B11 1,6 benz. w amerykańskiej wersji. Mam taką przypadłość: po kilkunatu minutach jazdy w mieście kiedy silnik się zagrzeje zapalają się kontrolki: Hamulców, paliwa i świateł (sygnalizatory awarii). Jednocześnie mimo sporej temperatury nie włącza się wentylator chłodnicy. Podejrzewam, że te dwie sprawy sa ze sobą powiązane. Tylko w czym może być problem? Nie znam jeszcze konstrukcji auta więc zadaję być może banalne pytania, ale przez wyszukiwarkę nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Z góry dzięki za pomoc. YatzeK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikey_one Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Poprostu silnik się nagrzewa, nie włącza się wentylator i wyskakuje awaria... Powód nie załączania się wentylatora to albo zaśniedziałe styki, bezpiecznik/przekaźnik (znajduje się pod maska) lub termowłącznik wentylatora (wkręcony w chłodnicę i wystające z niego dwa przewody)... Sprawdź połączenia, w miarę potrzeby przeczyść styki, wyjmij i spróbuj podmienić na identyczny (któryś ze stojących obok) przekaźnik oznaczony najczęściej "RAD. FAN" a jeśli to nie pomoże to przy temperaturze gdy powinien włączyć się wentylator rozepnij kostkę przy nim i sprawdź miernikiem czy "jest przejście" między stykami (opór powinien wynosić 0), jeśli nie ma to do wymiany. Cena od 60 do 140 złotych, wymiana bardzo prosta: spuszczasz trochę płynu z chłodnicy, rozpinasz kostkę, wykręcasz go kluczem, zakręcasz nowy (uszczelka w komplecie), podpinasz kostkę i śmigasz... Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest YatzeK Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Widzę, żę masz coż wspólnego z Lublinem - w razie czego znajdziesz chwilkę na spotkanie i pomoc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikey_one Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 No problemo muchacho Jakby co to mój numer jest w asisstance, dzwoń to jakoś się zgadamy Pozdrówki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 A czegoś takiego jak 'stabilizator napięcia' nie było w tym aucie? W tych starszych takie cóś montowano, gdzieś za licznikiem. Jak się popsuło, to wychodziły różne anomalia ze wskaźnikami. Niestety, żadnych materiałów do B11 nie posiadam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikey_one Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 B12 ale to nie jest tylko problem ze wskaźnikami. Z tym stabilizatorem/zasilaczem na 8 V też przerabiałem u siebie w poprzednim słonku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.