Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PRIMERA P11 BY AUTOMAT_82


Gość AUTOMAT_82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość AUTOMAT_82

Witam. Przedstawiam Wam mój skromny projekcik.

Nissan Primera P11 z roku 1997, z silnikiem 2.0 o mocy 131KM.

 

W wyposażeniu znajduje się:

- elektryczne szyby z przodu;

- airbag;

- ABS;

- klimatyzacja;

- immobilizer;

- centralny zamek z domykaniem szyb na pilota;

- autoalarm;

- audio ALPINE CDA-9852RR;

- alu 15" ENZO.

 

Primę nabyłem w sierpniu 2006r. Była w kolorze białym, co nawet mi się podobało. Jednak gdy trafiłem do NKP i zdobyłem co nieco informacji o tym modelu, moim celem stała się transformacja mojej zwykłej P11-stki w auto jak najbardziej zbliżone do P11 GT.

Zaczynając od początku, moja Prima wyglądała właśnie tak:

56fe2c41afd01fd6m.jpg

 

Udało mi się znaleźć cały komplecik (oprócz spojlera) od Primery GT. Ciężko było to znaleźć bo gdy coś się pojawiało to zaraz ktoś kupował. Tym razem ja byłem pierwszy, a trafiło mi się właśnie to:

4b17de20c91e8b66m.jpg

 

Ze spojlerem też miałem problemy ale dzięki naszemu forum trafiłem do firmy CETUS z Łodzi i zamówiłem spojler na wzór oryginalnego. Jak się okazało nie jest on od Primery GT, a od Primery SLX, ale również za***iście wygląda.

 

Przyszła pora na szukanie fachury, który mi wykona bojowe zadanie. Postanowiłem przy okazji zmienić kolor mojego Nissana na srebrny, gdyż właśnie taki kolor najbardziej mi pasuje do Primery GT :P

Udało się. Po wielu telefonach znalazłem lakiernika, który zajął się moją śnieżynką. Były to jej ostatnie dni, bo po 20 dniach po śnieżynce już ani śladu.

Prace zaczęły się w dość wolnym tempie, no ale nie chciałem poganiać. Wyglądało to tak:

e69a381a4bdcda7em.jpg

 

ee61cfa8547ef2a3m.jpg

 

Po kilku dniach można było zauważyć postęp prac:

2a79e13e8631ce33m.jpg

 

Prace przyspieszyły:

7d9890e8957456f2m.jpg

 

Zaczęło się lakierowanie :D

e3a9b69a5cff5185m.jpg

 

b359f3b4c3ca244em.jpg

 

fa39b912b0fe0518m.jpg

 

W końcu mogłem podejrzeć kolor dobrany z palety lakierów Sikkensa:

932e598abde83d03m.jpg

 

Auto wizualnie jest w zasadzie gotowe. Brakuje mu jedynie końcówki wydechu, która niedługo mam nadzieję znajdzie się w wyposażeniu. Oto fotki mojego Nismo:

bb03c5c8a6db6c98m.jpg

 

0e50a993e02520c6m.jpg

 

1554aeae097e8584m.jpg

 

fbc5f0415c33d4eam.jpg

 

48c77cf10d825206m.jpg

 

5c094550cadd1f16m.jpg

 

4ce1c100b472d29cm.jpg

 

4b30a7cafe59cf32m.jpg

 

Oczywiście to nie koniec mojej pracy nad tym samochodem. Mam w planie jeszcze zmienić wydech i dołożyć filtr stożkowy. Z przeróbek audio to mam z tyłu zamontowane mocniejsze głośniki Sony Xplod, a w planach jeszcze głośniki na przód i gwizdki - chyba Blaupunkt ale jeszcze się zobaczy :P

 

Jeżeli dotarłeś do tego miejsca to dzięki że zainteresował Cię mój samochód. Jeżeli chcesz się podzielić uwagami to wal śmiało, może jakieś pomysły?

Pozdrawiam, Michał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ajajaj szczerze powiem że biała była ładniejsza :D

Wygładzić linie, trochę rzeczy pod kolor i taki czysty rasowy wygląd by wozik zyskał... To jest moje skromne zdanie - może dlatego tak mówię że sam mam srebrną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Tyle potu i nerwów a Coobcio od razu z grubej rury :D Od Bombla usłyszałem to samo. Jednak myślałem długo nad tym czy zostawić kolor czy zmienić. Według mnie za jakiś czas żałowałbym, gdybym zostawił białą. Nie widziałem jej w zestawie GT w kolorze białym. Po prostu taka według mnie jest najbardziej optymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tyle potu i nerwów a Coobcio od razu z grubej rury

Nic się nie przejmuj. Coobcio ma jeszcze jedną teorię: auto ma przede wszystkim cieszyć Ciebie. Kolor to rzecz gustu. Ja osobiście wybrałbym granatowy :D.

Idziesz w moce czy tylko wygląd i audio?

 

BTW ile dałeś za zmianę koloru? Może być na PW.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srebrny kolor pasuje do kazdego auta, a p10 czy p11 w srebrnym wyglada jak dla mnie najlepiej. Moze mowie tak dlatego ze p10 mialem srebrna, a teraz carisma tez jest srebrna.

 

A gdzie halogeny z przodu? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82
A gdzie halogeny z przodu? :P

Zderzak jak już wiesz dokładałem a w starej wersji nie miałem halogenów. Uznałem że na tą chwilę wydatek kilkuset złotych na coś czego się nie używa jest zbędny. Ale jak portfel pozwoli to pomyślę o halogenach może, choć nad tym będę się trochę zastanawiał. Może zdecyduję się szybciej na nieorginalne, jakieś prostokątne płaskie aby efekt świetlny czasami uzyskać. Do tego otoczka z siatki tuningowej zamiast fabrycznych plastików. Coś pomyślimy gdy fundusze się pojawią :P

 

Shogun co do twojego pytania to nie planuję wielkich zmian mechanicznych, gdyż nie widzę w tym kalkulacji. Dla mnie ważną rolę odgrywa wygląd, 131 kucy mi starcza. Jedynie chciałbym trochę zrobić przy wydechu i wstawić stożek. Tak przynajmniej teraz widzę moją Primę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam,

 

śledze ten projekt od samego początku... i powiem że należą sie słowa uznania dla Michała za wytrwałość w tym co kiedyś sobie zaplanował. Moim zdaniem srebrny kolorek jest SUPER, sam mam srebrny ale nie dlatego że taka była do kupienia,ale dlatego że ten kolor jest najciekawszy i najłatwiej utrzymać go w czystości dlatego szukałem tylko srebrnej P11. Zobaczysz jaką robote ten kolorek robi w nocy jak będziesz przetaczał się powoli ulicą gdzie pomarańczowe oświetlenie dróg będzie sie odbijac w lakierze....robi sie wtedy taki mega złoty poblask.na innym kolorze tego nie ma :P

Ciesze sie że mogłem czasem coś podpowiedzieć na gg Michałowi i patrzeć jak powstaje klon mojej P11, moim zdaniem jak auto zostanie skończone to wtedy zrobi duże wrażenie i na forumowiczach i na sąsiadach.

Tak trzymaj Michał... :one:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Gringo, dzięki za słowa uznania :D

Dokładnie tak jak powiedział Gringo, w pewnym względzie wzorowałem się na jego Primce, gdyż mamy takie same poglądy odnośnie przeróbek auta. Na początku chciałem trochę inaczej zmienić auto lecz po pogaduszkach z Gringo zacząłem po mału zmieniać wizję. Oczywiście miałem inne plany ze względów finansowych, ale w końcu podjąłem męską decyzję: jeżeli wkładać kasę to lepiej trochę większą, ale niech samochód wygląda a nie tylko żeby próbował wyglądać. Postawiłem na oryginalne elementy i olałem wszystkie "uniwersalne" spojlery czy progi. No i powstała taka P11 a'la GT :) Dzięki Gringo :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie.. promerka zajefajnie wyglada w srebrze.. ja tez myslalem o zmianie koloru ale jak sie dobrze zorientowalem to okazało sie ze kolor jaki mam na k11 nie jest czesto spotykanym kolorem.. dlatego przy nim zostałem :D

automat jeszce raz szacuneczek 4 U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Dzięki ADEX za miłe słowa :D

Odnośnie wydechu chciałbym zapytać o kilka rzeczy Coobcia i innych fachowców. Czy wstawiając strumienicę łuskową w miejsce katalizatora, ale bez usuwania tłumika środkowego i końcowego jest wzrost mocy (czy też momentu - różnie piszą i nie wiem jak to w końcu jest) :?: Bo taką zmianę chciałbym sobie zrobić dla podrasowania, lecz nie chcę aby auto było głośne i nie mam zamiaru wstawiać przelotu. Druga sprawa to filtr stożkowy. Czy w P11 wystarczy wstawić filtr stożkowy czy również odmy trzeba założyć :?: No i chciałbym wiedzieć czy przy takich zmianach silnik jest bardziej obciążony :?:

Zapewne pytania są banalne ale proszę się nie śmiać :D Nigdy nie robiłem nawet takich przeróbek i chciałbym rozwiać moje wątpliwości z tym związane. Nie chcę zrobić czegoś, po czym silnik będzie obciążony bardziej i będzie mi się sypał.

Pozdro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Bombel tylko właśnie czytałem że odmy zakłada się gdy odsłania się otwory odpowietrzające. U ciebie widać że filtr masz na samej przepustnicy chyba założony. U mnie wyglądać to będzie mniej więcej tak:

502b3fd1a1d074ddm.jpg

 

Jak już będę zakładać stożek to za przepływomierzem, więc przy silniku nic się nie zmieni chyba. Więc w moim przypadku napewno mają być te filtry na odmę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma to są te trzy gumowe węże, jeden co łączy pokrywę zaworową z kolekotrem ssącym, drugi pokrywę zaworową z rurą od dolotu, trzeci blok silnika z pokrywą zaworową - tego zostawia się na swoim miejscu, filterki stosuję się na dwa powyższe otwory w pokrywie zaworowej a kolektor i rurę dolotową uszczelnia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Dzięki chłopaki za informację. Już wszystko pod tym względem jasne.

Coobcio, czy mógłbyś powiedzieć w jaki sposób uszczelnić najlepiej otwory w kolektorze i rurze dolotowej?

Czy mógłbyś mi jeszcze napisać co nieco odnośnie wydechu, czyli o co pytałem kilka postów wyżej o 17:33 :D : jak to jest z tłumikami no i jak się takie przeróbki mają na żywotność silnika?

 

[ Dodano: Wto 05 Cze, 2007 16:01 ]

Coobcio, Bombel, spójrzcie na zdjęcie poniżej.

Czy nadal uważacie że biała była ładniejsza :?: :D

cfd72663acf22eafm.jpg

 

Jutro będę mył auto na wyjazd do Borska więc porobię kilka fotek i dorzucę aby uzupełnić pierwszy post. Zapowiada się też ciekawa sesja w Borsku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no Automat gratki fajna fura, kolor piękny ... choć zawsze myslałem ze biała a`la gt bedzie żadkościa nie do spotkania jednak ostatnio taka mijałem na blachach fzg czyli lubuskie żagań . co do tego co mówił kolega Gringo to ma on stu procentowa racje czyste auto w tym kolorze w nocy robi wrazenie . mało brakowało a mielibysmy w klubie 3 prawie identyczne auta tzn. srebrne niby gt , tylko ze mnie czekał wiekszy remont i z normalnymi zderzakami zamknąłem sie w 1900 zł . Pytasz o uwagi co do auta wiec moim zdaniem felgi troszke wieksze i "chudsze" ., nie wiem jak reszcie ale mi osobiscie podobaja sie wielkie szklane dachy wiec moze to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA

IMHO lepiej wygladala biala- juz mam dosyc srebnych GT, zadna sie przez to nie wyroznia :/ do bialego pasowalyby czarne felgi i mysle, ze byloby to najladniejsze GT w klubie. Taki styl typowo japonski:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz mam dosyc srebnych GT

 

S13 w twoim kolorze też jest jak na.... ;)

Ja jednak będe bronił srebrnego koloru nie krytykując innych przy tym, bo każdy ma swój gust i nie powinno sie o tym dyskutować.

czyste auto w tym kolorze w nocy robi wrazenie

 

Dokładnie tak jak mówisz,bo w srebrnym kolorze ładnie mienią sie lapmy szczególnie jak są to juz te nowe lapmy na drogach...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO lepiej wygladala biala- juz mam dosyc srebnych GT, zadna sie przez to nie wyroznia :/ do bialego pasowalyby czarne felgi i mysle, ze byloby to najladniejsze GT w klubie. Taki styl typowo japonski:).

Biała a nie czarna felga :D

 

Ps. co do tego jak zakleić kolektor ssący to ja najczęściej używam poxyliny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82

Dzięki koledzy za uwagi. Mam pytanie do palmera - czy miałeś na myśli dosłownie wielki szklany dach?? O ludzie ile to by kosztowało :D

Oczywiście rozumiem co na myśli mają Coobcio, Endriu i Bombel. Ale mi zależało właśnie na kolorze który pasowałby do GT, a nie aby się wyróżniać. Przyznaję Wam rację, biały jest ostatnio w modzie i się wyróżnia, ale mi bardziej pasuje silver do Primery o wyglądzie GT.

Odnośnie felg to powiem, że myślę tak jak palmer, większe felgi (ale nie koniecznie chudsze). Tylko kasa na razie nie pozwala. Najbliższa przyszłość to dolot i polerka pokrywy klawiatury - Coobcio czy możesz dać mi wskazówki jak czyściłeś po kolei swoją Autosolem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio czy możesz dać mi wskazówki jak czyściłeś po kolei swoją Autosolem??

szmatka autosol i poszedł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82
juz mam dosyc srebnych GT

 

S13 w twoim kolorze też jest jak na.... ;)

msz racje, ale ja nie malowalem furki...przynajmniej narazie ;)

Ja od roku na mieście widziałem dwie GT, czerwone. Na zdjęciach klubowych i na stronach www widziałem może z 10, z czego może 4 były srebrne, reszta to czerwone, pomarańcz albo czarne. Rzeczywiście EnDrIu można mieć tych srebrnych GT już dość, tyle ich jeżdzi po naszych drogach.

Pozostanę przy wypowiedzi Gringo aby o gustach nie rozmawiać. Ci którym się biały podoba niech sobie zrobią na biało, może EnDrIu ty się skusisz, będziesz się wyróżniał :D Bo na razie masz taki kolor jak wszystkie inne 200SX S13 jakie widziałem na drodze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EnDrIu WAWA
Bo na razie masz taki kolor jak wszystkie inne 200SX S13 jakie widziałem na drodze :P

 

To akurat fakt, ale Endriu powiedział, że jeszcze swojego nie malował i kupił gonie dla koloru, ale dla silnika :)

 

Prawda Bombel, auto ma nie wygladac a jezdzic, a Ty Automat daj sobie troszke na luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AUTOMAT_82
Bo na razie masz taki kolor jak wszystkie inne 200SX S13 jakie widziałem na drodze :P

 

To akurat fakt, ale Endriu powiedział, że jeszcze swojego nie malował i kupił gonie dla koloru, ale dla silnika :)

 

Prawda Bombel, auto ma nie wygladac a jezdzic, a Ty Automat daj sobie troszke na luz

Widzę koledzy że sami już nie wiecie o co Wam chodzi. Raz mówicie o kolorze a raz o tym że auto ma jeździć. Proponuję abyście się zastanowili nad jednym konkretnym zdaniem, a nie zmieniali go w zależności od kierunku wiatru. Bo w tej chwilę widać tylko szczyptę złośliwości, aby tylko dopiec w zależności kto co napisze.

Proponuję Wam również Bombel i EnDrIu dać na luz i nie kontynuować tematu koloru bo jak widać każdy ma inny gust a o tym ponoć się nie dyskutuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupił gonie dla koloru, ale dla silnika

Bombel każdy kieruje się swoimi kryteriami przy zakupie auta, Endriu kupił swojego nissana dla silnika SR20DET i bardzo dobrze bo to super silnik, a automat przemalował swoje P11 na taki kolor jaki wg niego jest najfajniejszy i powinniście oceniać to ile pracy i pieniędzy w to zainwestował,a nie to czy ty zrobiłbyś tak samo... Ja w pełni popieram to co zrobił automat bo tak jak on wole srebrną P11 niż białą...ale to są tylko nasze gusta i nie narzucamy ich nikomu.

auto ma nie wygladac a jezdzic

Tu troszke Endriu przesadziłeś ;) auto powinno i jeździć i wyglądać...dla automata 131 KM jest w zupełności wystarczającą mocą a skoro jemu seryjna P11 w białym kolorze nie odpowiadała to zrobił ją tak jakby chciał zeby wyglądała. Tak naprawde to na temat każdego auta z kluby czy z forum można napisać coś krytycznego bo jednemu może sie podobać że jego auto jeździ na oryginalnych kołpakach Nissana,a drugi woli mieć jakieś ładne felgi... Ja proponuje abyś ty wrzucił swoje S13 do Prezentacji i opisał co zmieniłes w nim, ile włożyłeś serca,czasu i pieniędzy żeby wyróżniało sie spośród innych S13, było szybsze itd i nie powinieneś krytykować innych za to że mają inny gust niż twój, inną wizje na swój samochód

Ty Automat daj sobie troszke na luz

 

Panowie wszyscy dajcie sobie na luz z krytyką, bo to nie o to w tym wszystkim chodzi

 

Pozdro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...