Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Wycieraczka przednia (jedna) zatrzymała si


Guest Incas
 Share

Recommended Posts

Guest Incas

Wycieraczka przednia (jedna) zatrzymała się w trakcie jazdy. Felernie ta po mojej stronie i musiałem wrócić do domu. W Kielcach burza :( W garażu sprawdziłem można nią normalnie ruszać. Zdjąłem kapturek i dokręciłem nakrętkę ale nie pomogło. Podejrzewam że spadła jakaś linka lub pasek ew. cięgno. Jak myślicie da się to zrobić samemu? Nie mam w tym wprawy a pewnie trzeba zdjąć plastki pod szybą. Jak to się robi? PZ

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam że spadła jakaś linka lub pasek ew. cięgno.

 

Zgadza się. Trzeba zdjąć osłonę podszybia. Cięgła są mocowane na zasadzie przegubów kulowych. 'Miseczka' w cięgnie wyrobiła się i cięgło spada. Pogrzeb trochę na forum, to było ćwiczone.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gondor

To i tak masz fuksa, mi jak kiedyś jedna stanęła zaraz druga ją złapała poplątały się powyrywały pokrzywiły, wszystko do wymiany.......

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli
:D Na szczęście doznała super erekcji i stanęła na maksymalnym wychyleniu :D

Dajcie spokój....mi jak sie to porobiło to nie wiedziałem co sie dzieje :diabel: wyminął mnie tir a tu nagle z wycieraczek na szybie zrobił się X...jeju nic nie widać,ja w szoku :D dziewczyna moja też...no ale jakos bezpiecznie wyhamowałem i było ok. :D

Link to comment
Share on other sites

:D Na szczęście doznała super erekcji i stanęła na maksymalnym wychyleniu :D

Dwa dni temu miałem to samo. Jak B12 pisał dostałem sie do cięgien (dźwigni) bo wypadło z przegubu. Miseczka nabrała wody i kula zardzewiała, wyrobiła się bez smarowania i wypadła. Powtórne nakładanie nic nie dało więc przewierciłem miseczke na wylot, a w kuli nagwintowałem otwór (ona ma fragment płaski) oczywiście po wyjęciu całego mechanizmu dźwigni. Skręciłem przegub i przy okazji przesmarowałem sworznie i powymieniałem niektóre zardzewiałe śruby. Pod osłoną znalazłem też wiele piachu, kamieni i liści...

Link to comment
Share on other sites

Tu jeszcze pare przydatnych info i zdjęć: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...gub+wycieraczek

a nagwintowłem otwór i połączyłem śrubą przegub bo właśnie nie chciałem kupywać ani dorabiać tej teflonowej miseczki. Tylko nagwintowałem i dobrałem taką śrubkę żeby przegub miał luzy ( w końcu to kiedyś był przegub kulowy :P ). Ma luzy ale nie spada ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Incas

Rozebrałem mechanizm - albo kula albo miseczka jest wyrobiona. Japoński patent aby cięgno wycieraczki od strony kierowcy bylo zakładane od spodu jest idiotycznym pomysłem. Jak się wyrobi - zawsze spadnie ;( Gdyby było tak jak to od strony pasażera - zakładane od góry to by było OK. Nie będę tego chyba robił tylko poszukam gotowego mechanizmu. Można coś takiego kupić - nie wiecie? Chodzi mi o nowe. Jeśli sie nie da to pozostaje chyba tylko serwis :(: Póki co mam auto wyłącznie na słoneczną pogodę :kosci: :kosci: :kosci:

Jakbyście znali adresy jakiś sklepów wysyłkowych albo sklepów zwykłych gdzie można kupić taki mechenaizm w okolicach Kielc - dajcie znać Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest marceli

Nadejszla wiekopomna chwila....i trzeba bylo zrobić to na 100% pewnie.Za pierwszym razem poszedłem na łatwizne i tylko przełożylem ramię.Teraz owszem nie spadło z przełozonego ale z silniczka(kulka jest poziomo).

Wiem że było opisywane wiele sposobów,ale podam po kolei swój,moze sie przyda komuś.

 

Co jest potrzebne

-migomat

-gwóźdź bodjaze 2,5"(taki zeby mial 3mm srednicy)

-wiertarka,wiertła itp

-podkladka 6 lub 5(zalezy jaki lepek gwozdzia jest)

 

Działamy:

Rozbieramy ustrojstwo.W zależności co padło wyjmujemy dzwignie z kulka i jej wspołpracujace ramie z gniazdem.

Wiercimy elegancko w srodku otwór wiertłem 3,5 przez cała kulke.

W gniezdzie(tym plastikowym)wiercimy wiertłem 5lub 5,5 tez staramy sie w srodeczku.

Ważne

Wieksze dlatego żeby jak wsadzimy gwozdzia był luz zeby kulka pracowala.

Kompletujemy wszystko,wsadzamy gwozdzia z podkladka a z drugiej strony ucinamy go tak by zostało ok 3-4 mm.

Rozbieramy.smarujemy zestaw.Znów skladamy i migomatem delikatnie obspawujemy wystajacy gwózdz.

Sprawdzamy czy sie rusza i czy jest ok.

 

Zadowoleni montujemy wszystko.

 

 

Każdy może robic na swój sposób ale naprawde ten jest bardzo szybki a zarazem 100% pewny.

 

Aha ja dalem pod łebek gwozdzia podkladki tapicerskie(metalowe) nie musialem ich przyspawywac do łepka bo maja maly otwór a są sporawe.

Przy zwykłych może byc potrzebne delikatnie "pykniecie" spawem coby podkladka nie latała.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mike_83

Mialem kiedys to samo w P10.Zatrzymala sie jakos w polowie drogi i druga w nia uderzyla kilka razy,bo mialem wlaczony najwyzszy bieg.Na szczescie nic sie nie stalo.Mechanik mi to jakos zrobil i dziala juz jakies 7 lat.Nie wiem co on tam zrobil.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest caMaro

Witam,

Nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj.

Chciałem się pytnąć, jak zdemontować tą czarną obudowę (wlot powietrza) na podszybiu, która osłania mechanizm wycieraczek? Muszę się tam dostać, a nie chcę niczego urwać drąc to na chama;)

Rozchodzi się oczywiście o P10.

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli

Ściągasz ramiona wycieraczek,potem odkrecasz chyba 1 wkret ,jest z góry od strony kierowcy(nie pamietam czy od pasażera tez jest) potem przy otwartej masce sciagasz uszczelke gumowa maski od strony podszybia i potem wychodzi Ci to do góry.

 

Jak sciagniesz uszczelke to toto trzyma sie na takich zapinkach.

Link to comment
Share on other sites

Guest marceli
A w jaki sposób można ściągnąć ramiona wycieraczek?

 

 

Jak odkręcisz nakretki ,ramiona Ci zejda normalnie.Reka je sciagniesz.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jestem właśnie po wymianie tulei na nowe, oryginalne. W końcu wycieraczki działają normalnie. :D

Przy okazji rozmontowania mechanizmu przesmarowałem wszystkie przeguby i tu pojawia się pewne ale... do smarowania użyłem wazeliny technicznej i mam obawy, że jak trochę słońce przygrzeje to wazelina się wytopi.

 

Czy moje obawy są słuszne? Jeżeli tak, to czym to najlepiej przesmarować :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest macig7

Czy dobrze zrozumiałem ,że chcąc zdjąć wycieraczkę żeby dostać się do tej słynnej tulei , trzeba i tak zdjąć osłonę z podszybia?

Link to comment
Share on other sites

Czy dobrze zrozumiałem ,że chcąc zdjąć wycieraczkę żeby dostać się do tej słynnej tulei , trzeba i tak zdjąć osłonę z podszybia?

 

trzeba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...