Guest jack456 Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 -------------------------------------------------------------------------------- Witam serdecznie jestem tu pierwszy raz wiec prosze o wyrozumialosc Posiadam Nissana Primere 1,8 kombi z 2000r od jakiegos czasu pojawilu mi sie stuki w silniku (okolice rozrzadu) pojechalem do salonu Nissana i powiedzieli ze to moze rozrzad wiec wymienilem ..ale co sie okazuje stuki niestety nie zanikly... Objawy sa akie ze na wolnych obrotach ich nie slychac pojawiaja sie w momencie dodawnia gazu ale tez nie stuka caly casy tak silnie ..przy duzych obrotach tak jakby cichly ......mechanik juz sam nie wie co robic...wymienil rozrzad....ale sugeruje ze to moze byc cos na pierwszym zaworze...lub jak to nazwal WARIATOR ...CZY MOZE KTOS MIAL PODOBNY PROBLEM .... nie wiem co robic...a wiadomo kasa za czasci tez nie nalezy do malych...prosze o pomoc...dziekuje pozdrawiam [ Dodano: Sob 02 Cze, 2007 23:55 ] mn,n,n,n,n [ Dodano: Sob 02 Cze, 2007 23:57 ] mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wader11 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 a skad ty kolego jestes? bo objwy sa dziwne i moze byc kilka problemow, ktore trzeba sprawdzic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack456 Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 jestem ze Skierniewic .....bylem w Warszawie w ASO ale powiedzieli ze to rozrzad..co okazalo sie blednyhm stwierdzeniem...wariator tez wymienilem ..ale uzywany wiec nie daje gwarancji ze to przyczyna tego....ale halas jest i nie daje mi spokoju..sa juz nie wiem co robic.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pioter Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 mnie tez problem ciekawi, bo i u mnie jest podobnie. mam identyczny silnik, przebieg 122 tys. km, rocznik 2000. od 2 czy 3 miesięcy na wolnych obrotach słychać delikatne stukanie z komory silnika, w miarę dodawania gazu słychac go coraz mniej, aż w końcu zagłusza go silnik. nie ma żadnych innych objawów "psucia się" czegokolwiek. czy to rzeczywiście łańcuch rozrządu? który powinien wytrzymać 3x tyle co teraz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack456 Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 to nie lancuch...ja juz wymienilem caly rozrzad z lancuchem ...wymienilem czujnik cisinienia oleju ...i wymienilem zmiennik fazy (wariator) wiec to nic nie dalo ...skuk jest nadal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariusz19690 Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 Może szklanka jest wypracowana.Przy niskich obrotach może postukiwać.Dużo roboty nie ma by sprawdzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomagos Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 jesli "stukanie jest metaliczne" obstawiam na zbyt wczesny zaplon, ja mam podobny problem i jak pokrecilem zaplonem (opoznilem) stukanie ucichlo. czy zauwazyles jeszcze jakies inne objawy np dymienie z wydechu na wyzszych obrotach?? czy po odpaleniu silnika nie czuc benzyny w spalinach? zobacz jeszcze jedno: po wylaczeniu silnika i lekkim ostudzeniu postaraj sie delikatnie swiece wykrecic i zobacz czy na tlokach nie masz jakiejs substancji?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 ja mam podobny problem i jak pokrecilem zaplonem (opoznilem) stukanie ucichlo. jack456 za bardzo nie ma czym pokręcić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack456 Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 dzieki Panowie za cenne uwagi ..postaram sie to posprawdzac...a co do szklanek to ten silnik nie ma szklanek....tyowych ...tez tak sugerowalem .....regulacjie sa na podkladkach....ale powiem mechanikowi bo jestem laikiem ...gdzie mozna szukac..... co do usterki ..jak najbardziej "stukot metaliczny" w momencie dodawania gazu wzmaga sie przy ok 2500 obotach jest spory pozniej tzn powyzej jakiby cichl...wiec jesli macie jakies propozycjie badz sugestie bede wdzieczny za pomoc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest B12 Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Szanowny Panie jack456, czy ten silnik w przeszłości nie miał przygody z zabraknięcim oleju, czyli zapaleniem się kontrolki. Jeśli tak, to obstawiałbym paneweczkę. Z takimi sytuacjami już się spotkałem. Tym bardziej w QG18. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jack456 Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 nie raczej u mnie sie to nie zdarzylo .....ale jest jeszcze wazny szczegol ten stukot wyraznie dochodzi z gornej czesci silnika......tzn gorna lewa strona okolce wariatora moze piersza szklanka sie zaciera (co tez moze byc prawdopodone ) ale nie mam pewnosci...i troche przenosi halas....dwa razy mialem juz rozbierany rozrzad kasy poszlo wiec chce sie podzielic z Wami tymi spostrzezeniami moze ktos mial podobny problem ..pozdrawiam z nadzieja za zawsze cos podpowiecie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysztof48 Posted July 31, 2008 Share Posted July 31, 2008 No i jak z tym stukaniem w silniku. Wiesz co było przyczyną? Będę wdzięczny za podpowiedź. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kwachu Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Koledzy odswierzam temat... Brat ma Almere N16 z tym samym silnikiem ok 3000obr/min są słyszalne wyraźne stuki... Co to może być? Wydaje się dochodzić od strony rozrządu, ale stuka jak panewka... Miał ktoś podobny problem??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.