Guest Rocky Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Witam mam pytanie na jakim paliwie najlepiej jezdzi wasza primerka chodzi o benzynke oczywiscie. Mam szwagra który przetestował juz chyba wszystkie paliwa i mówi ze na werwie najlepiej chodzi i mniej pali tak z 1l na 100km. Mał ktos cos takiego testował kiedys to ktos moja primera to w10. Pytam dlatego ze moi kolesie twierdza ze jak sie zaleje takie paliwo do starego silnika to sie jeszcze rozszczelni czy cos takiego?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BULI Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Ja jeżdżę na zwykłej 95 z Shell'a. V-Power jest zwykłą 95 z sypniętym "ulepszaczem", a V-Power racing (100 oktanów) jest produkowana za granicą i już ponoć nic nasi spece nie dodają od siebie. Gdzieś wyczytałem, że stosowanie V-Power Racing i 98 ma sens tylko w przypadku, gdy silnik ma poj. min. 2 litry lub moc min. 150 KM - ile w tym prawdy niewiem. Wiem jedno, mam też fiata UNO 1,0 -do sprzedania :-) - i jeździłem od początku na Shellowskiej 98, później jej nie było to jeździłem na V-Power - znacznie gorzej i później na V-power Racing i uwierzcie mi jest różnica mimo, że autko ma (mieć) 45KM. Pali troszkę więcej ale jest mocniejsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j_jasiu Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 W styczniu napisałem coś takiego: "Widzę że temat ON Verva wiecznie żywy, chyba na forum opla kiedyś pisałem co się stało po zatankowaniu paliwa z Olenu. Generalnie, jak wypuścili to paliwo na rynek, to dodali tyle dodatków, że na stacjach paliwo zaczęło rozpuszczać uszczelki w dystrybutorach, później zmniejszyli ilość dodatków (info pewne bo mam znajomego co pracuje na orlenie w dystrybucji paliw). Ja też kiedyś zatankowałem sobie ON Vervę aby sprawdzić jak się na tym paliwku jeździ i zonk "Check Engine" po sprawdzeniu błędu okazało się woda w filtrze paliwa. Chodzi mi o to, że to tzw lepsze paliwo jest niekupowane przez ludzisków bo jest dużo droższe i zalega w zbiornikach, para wodna się skrapla, woda się dostaje do paliwka itd itp. Ja polecam stacje A24 Neste, paliwo z lotosu i jeszcze nigdy nie miałem problemu z tym paliwem szczególnie z ON." To samo dotyczy noPB wg mnie to tylko reklama i dolanie dodatkowego uszlachetniacza, nic więcej. BMW mojej żony (noPB) tankuję na Lotosie, tankowałem 98 Vervę i inne takie aby zobaczyć czy coś daje, nic nie daje poza większym uszczupleniem portfela oraz lepszym samopoczuciem człowieka kupującego. Nie od dziś wiadomo, że: Wiara Czyni Cuda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ww Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Ja powiem,ze jezeli chodzi o NESTE,to jeszcze nigdy nie mialem problemow z ich paliwem(a niejeden narzekal ze a to syf,a to co innego...)Normalna Pb95 lub na Shellu i auto smiga.Nie leje zadnych tam wynalazkow,bo po co przeplacac,jak niw widac roznicy albo jest znikoma Czesto jestem w Niemczech i tam faktycznie jest sporo lepsze paliwo i mniej sie go spala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alien66 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 mam primerke 2.0td 98 i do niej leje niemecka lub czeska rope.czuc roznice pod pedalem. a od czasu do czasu dolewam uzdatniacza ktory z reszta leja kierowcy ciezarowek (w sumie to od nich biore rope i uzdatniacze) tam jeszcze nie rozrabiaja paliwa z woda i lub czym innym Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j_jasiu Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 mam primerke 2.0td 98 i do niej leje niemecka lub czeska rope.czuc roznice pod pedalem. a od czasu do czasu dolewam uzdatniacza ktory z reszta leja kierowcy ciezarowek (w sumie to od nich biore rope i uzdatniacze) tam jeszcze nie rozrabiaja paliwa z woda i lub czym innym Co to za uzdatniacz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alien66 Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 sa na rynku rozne uzdztniacze roznych firm sa one na bazie parafiny, wytracaja wode i poprawiaja przeplwowosc przewodow leje sie ok 1mm na 10l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel2000 Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 Na 95 z Auchan (czyli Orlen) i zero problemów. Nie widzę różnicy (prócz ceny) w stosunku do innych stacji, a jak nie widać różnicy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 powiem wam ze bylem niedawno na imprezie organizowanej przez shell i od szefów koncernu wiem ze wszystkie paliwa poza v-power są z orlenu. Sam osobiscie miedzy zwykla 95 a Vpower Racing na moim GA16DE czuje roznice, na 98 zadnej roznicy. Spalania wiekszego nie zauwazylem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ice Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 A moja najniej pali tego zwykłego 95 z Orlenu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j_jasiu Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 sa na rynku rozne uzdztniacze roznych firmsa one na bazie parafiny, wytracaja wode i poprawiaja przeplwowosc przewodow leje sie ok 1mm na 10l Jaka marka, jak to wygląda, czy mówisz o depresatorze czy o dodatkach do czyszczenia wtrysków STP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clex Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 sa na rynku rozne uzdztniacze roznych firmsa one na bazie parafiny, wytracaja wode i poprawiaja przeplwowosc przewodow leje sie ok 1mm na 10l slyszal ze dzwonia ale nie wie w ktory kosciele. parafina wytraca sie w niskiej temperaturze i jesli jest w paliwie to z rozruchem silnika mozna czekac do odwilzy. do tego sluza uszlachetniacze aby wytracaniu parafiny zapobiegac. sa one na bazie nafty/lub i alkoholi. Swoja droga ciekaw jestem czy ci ktorzy wywoluja tematy takie jak ten sa w jakis sposob zwiazani z koncernami i wypisuja to rozne bzdury aby robic innym wode z mozgu? praktycznie wszystkie paliwa na polskim rynku sa z orlenu a te ktore nie sa z plocka sa z gdanska. import z rafinerii shella czy statoil to sladowe ilosci. jak to ktos wczesniej napisal WIARA CZYNI CUDA!!! a ze narod u nas bardzo wierzacy to i cuda u nas widocznie czestsze niz gdzie indziej i nie nalezy sie im dziwic. sa jeszcze paliwa domowej roboty z ktorymi bywaja problemy ale nie nalezy ich mylic z 'markowym' paliwem z dowolnej przyzwoitej stacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest j_jasiu Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 sa na rynku rozne uzdztniacze roznych firmsa one na bazie parafiny, wytracaja wode i poprawiaja przeplwowosc przewodow leje sie ok 1mm na 10l slyszal ze dzwonia ale nie wie w ktory kosciele. parafina wytraca sie w niskiej temperaturze i jesli jest w paliwie to z rozruchem silnika mozna czekac do odwilzy. do tego sluza uszlachetniacze aby wytracaniu parafiny zapobiegac. sa one na bazie nafty/lub i alkoholi. Swoja droga ciekaw jestem czy ci ktorzy wywoluja tematy takie jak ten sa w jakis sposob zwiazani z koncernami i wypisuja to rozne bzdury aby robic innym wode z mozgu? praktycznie wszystkie paliwa na polskim rynku sa z orlenu a te ktore nie sa z plocka sa z gdanska. import z rafinerii shella czy statoil to sladowe ilosci. jak to ktos wczesniej napisal WIARA CZYNI CUDA!!! a ze narod u nas bardzo wierzacy to i cuda u nas widocznie czestsze niz gdzie indziej i nie nalezy sie im dziwic. sa jeszcze paliwa domowej roboty z ktorymi bywaja problemy ale nie nalezy ich mylic z 'markowym' paliwem z dowolnej przyzwoitej stacji. No właśnie też mi coś nie pasowało z tą parafiną, zimą używam depresatora shell'a poleconego mi przez mojego mechanika. To co jest na rynku to raczej preparaty czyszczące silnik >>>KLIK<<< >>>KLIK 2<<< >>>KLIK 3<<< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sofaboss Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 ja smigam na dieslu z shela i wiem napewno ze jak zaleje V-power diesel to roznica jest widoczna... lepiej wchodzi na obroty... i to pewne ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest clex Posted June 8, 2007 Share Posted June 8, 2007 jesli V-power by cokolwiek dawal to tym co jezdza autami flotowymi kazaliby tankowac V-power. jest jednk odwrotnie zarzadzajacy flota zabraniaja tankowac V-power, dlatego ze zuzycie paliwa nie rekompensuje roznicy w cenie (czy po prostu sie nie oplaca). jesli chodzi o wkrecanie sia na pbroty to jest to pozorne. silnik rzeczywiscie moze troche ciszej pracowac, szczegolnie wtedy kiedy jest zimny i wydaje sie ze sie szybciej wkreca. sprobuj zmierzyc przyspieszenia czy elastycznosc stoperem i porownac. zero roznicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sofaboss Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 .... wiem co mowie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kmink Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Ja 90% tankowań to shel v power - tylko dlatego że najlepsze paliwko u mnie - na zwykłym ON orlenowskim trochę muli....ale wiecie przy spalaniu 6-7l/100km 10gr nie robi różnicy :one: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Makro On FrytkensPower. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MICHAŁ82 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 A może napiszecie coś ciekawego o gazie??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sofaboss Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 my????? Napisz Wiadomosc do Shell Polska kiedy zrobią V-Power LPG ;] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MICHAŁ82 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 I żeby miał ze 100 oktanów :diabel2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 I żeby miał ze 100 oktanów :diabel2: To mało bedzie naiwnych co to zatankują;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Alien66 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 nie tankije polskiego paliwa bo i tak lipa obojetnie z ktorej stacji (i tak idzie od jednego dystrubutora i z jednego kranika) tankuje niemieckie, holenderski i wloskie paliwo a co do dolewania do paliwa to sprawdze na butelce.ale jak leje te paliwo to silniczek jest czysty w srodku (filtr paliwa jak nowy) tak na marginesie nie jestem powiazany z zadnym koncernem. jezdze autami za 5 tys i 100 tys i na roznych paliwach bo takie mam zajecie i czuje roznice pod pedalem i w silniku, ale kazdy ma swoje zdanie i trzeba to uszanowac. pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.