Guest 200SX Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Witam od niedawna jestem szczęsliwym posidaczem s13 Mam mały problem poniewaz pod maską niema zadnych karteczek, a dziewczyna od której kupiłem auto niema pojęcia na jakim oleju jedziła :zly2: chce wymienic olej, ale niewiem na jaki, a niechce zaszkodzić silnikowi. Kolega polecił mi zebym zalał półsyntetyka ale niewiem który wybrac,Valvoline maxlife,Mobil Super s,Castrol rs, Elf Sti.Prosze o wasze opinie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Jak 200sx i na dodatek dlubniety(albo bedzie) to tylko Motul. Bezpiecznie raczej polsyntetyka zalac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 200SX Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Jak narazie to ma tylko Wałki hks 264/264 i zrobiony wydech jecze niecały bo brakuje kolektora wydechowego a reszta modów juz niedługo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 No to kup MOTUL 6100 Synergie+ 10W40 i będziesz miał spokój. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 w tych wozach najlepiej się spisuje V1R 10w60... Co do modów to nie ruszaj seryjnego kolektora wydechowego, lepiej odkładaj na porządnego FMICa z orurowaniem albo porządną turbinę zapodaj... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Jezeli idziesz w pelen syntetyk to moim zdaniem najlepiej Motul'a jesli motorek w miare stockowy to 5W40 X-cess 8100 jezeli idziesz dalej to lepiej 300V 15W50. IMHO wbrew ogolnej opinii oleje typu XW60 sa do tych aut zbyt geste - lepiej zalac prawdziwego (!! Silkolene, Motul, Redline) syntetyka o nizszej lepkosci. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 XW60 sa do tych aut zbyt geste Pierwsze słyszę, to chyba amerykanie tylko tak twierdzą Przeważnie do modyfikowanych motorów leje się coś z 60 albo 50 na górze, 40 czyli tłusta woda owszem dobra jest ale nie do doładowanego silnika który z czasem chcemy troszkę wzmocnić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Jak zalewalem do siebie to przeczytalem tony tekstow odnosnie olei (straszny ze mnie teoretyk - chyba sam wiesz ) i wpadlem na jeden ktory mnie przekonal. Byl on napisany przez glownego "architekta" olei Silkolene i mowil o stosownym smarowaniu silnika Subaryny WRX czy STI. Postaram sie go znalezc jezeli chcesz przeczytac ale w kilku slowach mowil on o tym ze zalewanie tych silnikow 60tka nie jest wcale dobrym rozwiazaniem. Wedlug tego co pisal tamten koles to tak naprawde obecnie produkowanych jest bardzo niewiele sinlikow do ktorych powinno sie stosowac tak geste oleje. Na przykladzie Subaru mowil ze jak stock albo lekko dlubniety to 5/10W40 (ale porzadne!) a potem 10W50. Ja mu zawierzylem pzdr!! EDIT: jakby co linka znalazlem do tego tekstu wklejonego na SXOC.co.uk ale wymagane jest zalogowanie a tu nie chce wrzucac kilku stron A4 po angielsku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 tak jak w stanach zboczeńcy zalecają 5W30 albo 10W30 do SR20... co jest kolejnym nonsensem, igreki na takiej rzadkiej cieczy tłuczą się jak chore... 350Z którego serwisujemy od nowości śmigał na 5W30 i też w nim stukają, teraz zalaliśmy do niego prawdziwego oleju tzn 15w50 choć za długo na tamtej wodzie jeździł żeby się znacząco szklanki uciszyły... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 200SX Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Witam olej juz zalany MOBIL SUPER S 10W40 jak narazie autko za***iście smiga nawet jest troszke mocniejsze widac było tamten olej nienadawał sie juz do niczego : Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 200SX do tej maszynki mogłeś zalać MOTUL'a. Lepsze smarowanie by było niż na Mobil'u. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Dobrze,że kolega zalał chociaż Mobila a nie np. Lotosa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Witam olej juz zalany MOBIL SUPER S 10W40 jak narazie autko za***iście smiga nawet jest troszke mocniejsze widac było tamten olej nienadawał sie juz do niczego :czemu wybrales Mobila? Jesli ze wzgledow finansowych to ile kosztowal? Motul jaki uzywam jest za 200zeta(15w50)...to przeciez nie jest jakas straszna cena, a wiekszosc dlubnietych aut smiga na Motulu i sie sprawdza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 wiekszosc dlubnietych aut smiga na Motulu i sie sprawdza Śmiem nawet stwierdzić,że te niedłubnięte, ale uturbione w dużej części na nim jeżdzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Nawet ja moim nie dłubniętym padłem jeżdżę na MOTUL'u. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 wiekszosc dlubnietych aut smiga na Motulu i sie sprawdza Śmiem nawet stwierdzić,że te niedłubnięte, ale uturbione w dużej części na nim jeżdzą. wlasciwie to mialem na mysli dlubniete i uturbione Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Nawet ja moim nie dłubniętym padłem jeżdżę na MOTUL'u. Tylko wyjdzie Ci to na zdrowie. Pare złoty więcej na olej a później za to mniejsze koszty ewentualnych napraw po jeździe na kiepawym oleju. wlasciwie to mialem na mysli dlubniete i uturbione Domyślałem się,że o to Ci właśnie chodzi. Pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Pare złoty więcej na olej a później za to mniejsze koszty ewentualnych napraw po jeździe na kiepawym oleju. Mrozu a wiesz co jest najciekawsze :?: Przeliczając koszt 5l MOTUL'a i 4l Castrol'a GTX Magnatec (którym zalałem wcześniej silnik) na pojedyńcze litry wychodzi z prostej matematyki na to, że MOTUL jest tańszy :!: I ciekawe kto teraz powie, że nie leje MOTUL'a bo jest drogi :?: Drogi jest - jak nie wiadomo u kogo kupować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Tylko ile osób stojących przed półką sklepową widzi różnice w pojemności baniek :?: że jedna jest 4L a druga 5L :?: Poza tym weźmy pod uwagę ile osób kupuje oleje w sieciowcach przy okazji innych zakupów gdzie teoretycznie jest taniej a do tego w takich sklepach nie ma na półce Motula. Ja tam osobiście jeżdze na Castrolu SLX'sie lub TWS'ie ale tylko dlatego,że mam go za darmo. Tak pewnie też bym lał Motula pomimo,że nie mam uturbionego auta-jeszcze:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 200SX Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Hehehe spoko niechodziło mi o cene bo to dla mnie akurat niegra roli zalałem mobila ponieważ na drugi dzien potrzebowałem samochód i miałem do przejechania spory kawałek drogi a niechciałem jechać na starym oleju a motul był tylko na zamówienie czas realizacji do 48h więc wziołem mobila kolega który ma sx tez jedzi na mobilu i chwali go sobie i kilku innych znajomych też. A czy uważacie ze mobil jest złym olejem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_fellow Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 A czy uważacie ze mobil jest złym olejem?? W porównaniu do MOTUL'a to poprostu tłusta woda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mrozu Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 niechodziło mi o cene bo to dla mnie akurat niegra roli Też bym chciał mówić,że kasa dla mnie nie gra roli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 200SX Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Chodzi mi o to ze tez wole dac 50zł więcej i miec lepszy olej ale wyszło jak wyszło tłustą woda to raczej niejest skoro spełnia normy itp pozatym musi byc dobry skoro prosiaki na nim śmigaja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 moj jezdzil poprzednio na Mobil 1(zalany przez poprzednika), nic sie z silnikiem nie dzialo, wiec nie ma sie co przejmowac jesli auto jest do jezdzenia na codzien, jednak mysle, ze do upalania...szczegolnie jazda na torze lepiej zabezpieczy Motul(u mnie wytrzymal caly dzien jezdzenia na maxa ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 200SX Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Po torze to ja nie śmifam zwolennikiem palenia gumy też niejestem jedynie co lubie a wręcz uwielbiam to stawanie sobie na światłach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.