Guest Szkoper Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Witam Mam problem z moją primera 2,0 benzyna z 96r. Mruga mi kontrolka Check Engine, auto nie zapala a do wczoraj wszystko było ok.Z autodiagnostyki dostaję 14 długich błysków i 5 krótkich. Wyczytałem że to podobno wina immobilizera fabrycznego NATS. Czy ktoś mógłby to potwierdzić lub podać inna przyczynę takiego zachowania auta? I jakiś sposób na usunięcie tej usterki? Byłbym zobowiązany jeżeli ktoś może pomóc, auto stoi w Łodzi, nikt nie chce się podjąć naprawy poza ASO a tam trzeba czekać 1,5 tygodnia na termin i 122zł na dzień dobry za diagnostykę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristobal Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Cytuję co jest napisane w instrukcji obsługi: Jeżeli lampka błyska po przekręceniu kluczyka do pozycji ON oznacza to awarię systemu NATS. Jeżeli silnik za pierwszym razem nie daje się uruchomić należy: 1. Pozostwaić kluczyk w stacyjce w położeniu ON przez około 5 sekund. 2. Przekręcić kluczyk do pozycji LOCK 3. Zaczekać około 5 sekund 4. Odseparować kluczyk stacyjki od ewentualnie innych kluczy noszonych na jednym kółku i uruchomić rozrusznik. Jeżeli lampka nadal będzie błyskać i silnik nie da się uruchomić należy skontaktować się z ASO Nissan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goto11 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Procedura opisana przez Kristobal dotyczy jednorazowego odpalenia i dojechania do serwisu. Problem rzeczywiście leży po stronie immobilajzera i nie unikniesz wizyty w serwisie. Dokodowanie immo trwa 5 minut i zapłaciłem 100 zeta- przy okazji gość zgasił kontrolkę AIRBAG. Więc jeśli ci odpali jak na wstępie to wiesz co robić, a jeśli nie (tak jak u mnie) to za ryja go i serwis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szkoper Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Wielkie dzięki za pomoc, jutro rano jade do serwisu, moze odpali a jak nie to birę na hol. Jeszcze jedno pytanie mam, kupiłem auto niedawno, mam tylko jeden kluczyk i to dorabiany ale z kodem. I teraz pytanie, czy w oryginale nie powinienm mieć pilota do centralnego również? Bo z tego co wiem niektóre Primery mają ale nie wiem czy wszystkie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goto11 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Nie, nie wszystkie. Moja z 1998 też była bez alarmu. P.S. Czy możesz opisać w jaki sposób doszło u ciebie do zablokowania tego immo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szkoper Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Najzwyczajniej w świecie zgasiłem rano auto pod pracą a po południu jak chciałem odpalić to już tak było. Z tym że dzień wcześniej jechałem w prawdziwy potop i może gdzieś coś wody dostało bo mi trochę przecieka na słupkach przednich a jeszcze nie zlokalizowałem gdzie żeby to załatać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szwagier300666 Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 witam wszystkich mam primere p11 sri z grudnia 96 r z silnikie SR20DE czy mozecie mi powiedziec jaka faktycznie moc ma ten silnik? w dowodzie rejestracyjnym mam wpisane 103 kW a w vin-ie podany jest tylko typ silnika pozdrawiam i z góry dzieki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bullitt Posted June 16, 2007 Share Posted June 16, 2007 131 KM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szkoper Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Złożyłem wizytę w serwisie Przyguccy w Łodzi na Przybyszewskiego mówiąc że mam uszkodzony immobilizer. Zapłaciłem 122zł za diagnostykę i otrzymałem informację że mam zepsuty immobilizer ale ponieważ nie mam drugiego kluczyka to oni nie potrafią stwierdzić co jest zepsute, kluczyk czy dekoder. No i zaproponowali mi, żebym kupił u nich nowy kluczyk za chyba 610zł to wtedy będzie wiadomo czy trzeba wymienić również dekoder czy już nie. Zabrałem kluczyk i pojechałem do fachowca który stwierdził, że transponder w kluczyku jest ok. Wrócilem do serwisu i zabrałem auto spowrotem na hol. A w papierach z serwisu diagnoza usterki była określona jako uszkodzenie dekodera, jak się spytalem po co w takim razie wciskali mi kluczyk to zaczęto mi ściemniać, że trzeba się upewnić czy nie kluczyk i takie tam... Jednym słwem Panowie z serwisu naciągneli mnie na diagnotykę i próbowali naciąnąć mnie na nowy kluczyk mimo, że wiedzieli iż to nie to. Zdecydowanie nie polecam tego serwisu. Z immo będę walczył dalej, wiem już napewno że to wina dekodera. Jak będę miał nowe informacje to oczywiście się nimi podziele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz53 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Witam Ja bym pojechał do ASO Nissan i kazał wyłaczyć to badziewie na wieki wieków amen. Nats, jak rozmawiałem z facetem co dorabia kluczyki, to się tylko uśmiechnął i powiedział, że to zabezpieczenie dle dzieciaków. Zapytaj w takim punkcie dorabiania kluczy z transponderem, może też mogliby to badziewie usunąć. Zamontuj sobie immobiliser niezależny od komputera auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goto11 Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Niestety, ale z tym wyłączeniem immo to nie jest taka prosta sprawa i wymaga ingerencji w komuter. Jeśli jest BOSH-a to nie powinno być z tym kłopotu, gorzej z LUKAS-em. Jak drążyłem ten temat to znalazłem gościa z Kielc który za dwie stówki+przesyłka podejmował się to wykonać. Upierał bym się jednak przy "dokodowaniu". Jednym słwem Panowie z serwisu naciągneli mnie na diagnotykę i próbowali naciąnąć mnie na nowy kluczyk mimo, że wiedzieli iż to nie toZnajdź inną ASO (niekoniecznie z dużym szyldem, bo oni tak właśnie traktują klienta)spytaj czy potrafią to zrobić i niech spróbują jeszcze raz. Jeśli się nie uda, może wtedy warto zacząć grzebać w komputerze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szkoper Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Sprawa jest rozwiązana. Spalił się moduł immobilizera i to nie do naprawienia. Znalazłem w Łodzi speca który ma takie zabawki w małym palcu i skończyło się to tak że za 350zł mam zdjęty immobilizer całkowicie. Rzeczywiście nie ma innego wyjścia jak podłubać w komputerze. Jak by ktoś potrzebował namiary na ten warsztat to mogę na priv podać. Oczywiście mozna by spróbować w serwisie zakupić nowy moduł ale nie wiem co by z tego wyszło a o kosztach boje się pomyśleć. Ogólnie rzecz biorąc kosztowało mnie to masę czasu, nerwów i sporo kasy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tamdino Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Szkoper, witam , moglbym prosic o namiar w Lodzi na miejce gdzie ci naprawili natsa , mam podobny problem w swojej primerce dzieki pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lisek Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 w najgorszym przypadku padł Ci moduł immo. http://allegro.pl/item502611792_sterownik_...an_5wk4593.html tak to wygląda i masz to schowane koło nogi sprzęgła. Na tej aukcji oczywiscie gośc to jakiś kretyn skoro tyle za to chce, ale spokojnie. Za 100zł ja kupiłem Komputer silnika razem z tym cudem, mysle ze 40zł to będzie dobra cena za to. Do tego dochodzi wprogramowanie kluczy, zakładam że masz kompa Lucasa. Robi się to przy pomocy byle jakiego uniwersalnego komputera co będzie emulował consulta. Podpinasz nowy moduł, wybierasz żeby Ci wprogramowali nowy klucz, przy czym masz stary w stacyjce. takie wprogramowanie synchronizuje kluczyk + moduł + ECU. Ja to robiłem w Warszawie, na placu Grzybowskim, namiary na gościa miałem od Coobcia. Koszt - 50zł Uważam że cała operacja nie powinna przekroczyc 100zł. Może sie okazac ze wystarczy tylko pojechac i raz jeszcze zrobic wprogramowanie bez wymiany czego kolwiek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.