Guest Jurand Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 W mojej K10-tce po przejechaniu kilku kilometrów wskaźnik temperatury jest do oporu w górze. Wentylator się włącza (często) ale chyba to nie jest normalne ? Gdzie może być przyczyna ? Wskaźnik paliwa mnie też kłamie, bo zatankuję z 8 litrów i mam wskazania - pół baku.... Może tam były jakieś oporniczki i ktoś je wywalił ? nie jestem pierwszym właścicielem a od poprzedniego dowiedziałej się że - Lać paliwo i jechać :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daguś Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Witam, przerabiałam to ostatnio...Po pierwsze sprawdz czy masz płyn w chłodnicy i czy jest on czysty,czy nie pływa tam nic, następnie czy wszystkie węże łączące silnik z chłodnicą są całe (nie popękane), bo jeśli są popękane mogą Ci zasysać lewe powietrze i układ może co chwilę się zapowietrzać, a zapowietrzony układ = przegrzewanie auta, jeśli wszystko tu jest ok sprawdź termostat...Lepiej znaleść przyczynę tego przegrzewania, bo ja zwlekałam ze zrobieniem tego u siebie i słono za to zapłaciłam (pęknięta głowica ) Powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domiss Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 Jeśli masz płyn w chłodnicy to sprawdź, czy ona Ci się nagrzewa... jeśli nie to albo węże pozatykane, albo termostat się nie otwiera. Jeśli chłodnica normalnie się nagrzewa, to raczej "tylko" czujnik temperatury (w K11 są dwa czujniki, jeden do wentylatora, jeden do zegarów w desce, nie wiem jak w K10; skoro wentylator się włącza, to czujnik od wentylatora jest ok). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefino Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 jeżeli chodzi o wskaźnik paliwa to typowe dla Nissana- wyjmij cały zespół z baku i sprawdzaj oporność (prawidłowe wartości znajdziesz w haynesie lub może ktoś z forum Ci podpowie). Mało prawdopodobne wydaje się być przerwanie ścieżki oporowej.(wiem co mówię sam to przerabiałem). Możliwości są teraz dwie- albo masz gdzieś przebicie na kablu-wskażnik w baku-zegary, albo jest coś już w samych zegarach- ja się z tym męczyłem od samego zakupu auta - kupiłem cały nowy wskaźnik do baku- to samo rozbierałem to, czyściłem-nic a wskazówka non stop się kiwała i pokazywała złe wartości. Wkurw*** się ostro i dałem do elektryka - jak się okazało przyczyną tych wahań były.................luźne śrubki w zegarach. Ja stawiałbym na to drugie rozwiązanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geniula1 Posted June 19, 2007 Share Posted June 19, 2007 ja miałęm podobny problem zwahaniem siępoziomu paliwa. Problem tkwił w tym że na pływaku w baku, jest tam taka podziałka osiadł jakiś taki "kamień" wyczyścięłm i jest siii Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jurand Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Dzięki wszystkim za rady Więc rozebrałem zegary i przy wskaźniku temperatury jest taki radiaror z płytką. Ta płytka wygląda na przegrzaną i jest ukruszona... może to jest przyczyną, ale sprawdzę jeszcze czujnik temperatury. Płyn w chłodnicy jest, bo te rzeczy zawsze sprawdzam, ale silnik jest dużo cieplejszy, niż chłodnica.... może zapchana, czy co ??? A co do wkaźnika paliwa, to nie mam wachań, tylko głupie wskazania. Jest pełny bak - pokazuje ful, jest 1/3 baku - pokazuje ponad połowę.....może ten typ tak ma ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest blazej Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 może ten typ tak ma ??? Tak ma U mnie jak jest full, to po przejechaniu ok 50km spada do połowy... Ale od połowy do pustego działa w miarę dobrze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Daguś Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Ja jak zaleje do pełna to pokazuje mi połowe hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geniula1 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 mi pokazuje idealnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimier Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Sorry, że odgrzewam kotleta, ale szukałem czego innego w szukajce i wyrzuciło mi ten temat...a znam odpowiedź na ten problem, bo u mnie było tak samo a może się to komuś przydać A więc... W mojej K10-tce po przejechaniu kilku kilometrów wskaźnik temperatury jest do oporu w górze. Wskaźnik paliwa mnie też kłamie, bo zatankuję z 8 litrów i mam wskazania - pół baku.... Chodzi tylko i wyłącznie o pociągnięcie dodatkowego przewodu masowego do licznika. Przewodem masowym jest tutaj linka prędkościomierza, ale u mnie po swapie prędkościomierza to nie wystarczało i pociągnąłem dodatkową masę z nadwozia I to pomogło Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.