Bart-qlka2 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Primery P11.144 w wersji kombi z silnikiem 2,0TD i mam pewien problem. Po włączeniu zapłonu wskazówka prędkościomierza kieruje się w stronę zera i drga jakiś czas. Dopiero po ustaniu drgań w samochodzie idzie do góry wskaźnik paliwa oraz,jeżeli silnik jest włączony, obrotomierz. Przy wyłączaniu zapłonu dzieje się to samo. Wskazówka opada do zera "obijając się" o zero przez kilka-kilkanaście sekund. Jeżeli ktoś coś wie na ten temat prosiłbym o jakieś informacje czy to jest normalne czy jest to jakaś usterka. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Bart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest L2K Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Ja mam Primerkę P11 2.0 TD sedana i też mam coś podobnego, ale mechanik powiedział że to normalne przy tym silniku, że czasem w drgania wpada - cokolwiek to miało oznaczać ... chyba muszę mechanika zmienic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted June 29, 2007 Author Share Posted June 29, 2007 Sęk w tym ze moja robi to za każdym razem przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu. Ael słyszałem od gościa gdzie serwisowali nissany że to się w tych samochodach zdarzało więc chyba coś fabrycznie musiało z tym być. Jakiś gość zajmujący się elektroniką w samochodach mówił że powodem czegoś takiego może być nawet odpięcie akumulatora. Ważne że nic się z tym nie dzieje, przynjamniej na razie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zachu Posted July 24, 2007 Share Posted July 24, 2007 Ja jeszcze tydz temu nie miałem tego problemu, ale po sypnięciu się czujnika położenia wału, i spaleniu sterownika silnika, wyhełtałem aku i w końcu został hol. Już wtedy zaczęła ta wskaz. głupieć. po naprawie uszkodzeń elektroniki, wskazówce tak już zostało i jeszcze zamiast startować od zera km/h to ustawia się na pięciu km/h. czy ktoś może wie co się uszkodziło , gdzie szukać :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted July 25, 2007 Author Share Posted July 25, 2007 Sterownik tak po prostu spalił się po uszkodzeniu czujnika położenia wału? Hmm ciekawe. Moja wskazówka startuje od różnych wartości bo po tym "obijaniu się" o zero zatrzymuje się w położeniu 0-5 km/h jak się jej spodoba. Ale problemu z tym nie ma bo po tym wariactwie podczas jazdy jest ok. Napisz jak u Ciebie, czy wskazówka wariuje cały czas czy tak jak u mnie przy starcie i wyłączaniu zapłonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zachu Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Napisz jak u Ciebie, czy wskazówka wariuje cały czas czy tak jak u mnie przy starcie i wyłączaniu zapłonu. też tylko przy starcie i wyłączaniu... sterownik się spalił bo prawdopodobnie był grzebany jeszcze w holandii, włożyli do niego jakiś nieorginalny ukł scalony który nie wytrzymał przepięcia z tego czujnika. Szpec z autotronika włożył oryginał nówkę (scalak i czujnik) i zrobił jeszcze jakieś zabezpieczenie, żeby sytuacja się nie powtórzyła. pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted July 25, 2007 Author Share Posted July 25, 2007 Ja na początku podejrzewałem że może dlatego tak głupieje bo ktoś nieumiejętnie kręcił licznik tj. przestawiał komputer ale ponoć takie coś się zdarza w tych autach. Nawiasem mówiąc to mam podejrzenia że u mnie był licznik zmieniany i mam kombinowany przebieg. Podobno przebieg siedzi w liczniku a czy w komputerze też to nie wiem. Bo jeżeli w komputerze siedzi oryginalny przebieg to pewnie da się go jakoś na licznik przywołać chociaż nie wiem czy warto . Czy w TD występowały liczniki obu typów tj. z komputerem i bez? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radkiewicz Krzysztof Posted October 7, 2007 Share Posted October 7, 2007 Witam. u mnie także wariuje wskazówka-- tzn. wskazuje o 10 km/h za dużo, poza tym gdy wyłącze silnik-przez około 4 sekundy drga jeszcze, co to może być? jakiś czujnik ,złącze -gdzie go szukać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzeg255 Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 No to odkopuje temat:)Te same objawy co u kolegi.Jak ktos znalazl jakies rozwiazanie,prosze pisac:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rafzeg Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Witam! U mnie całkowicie przestał działac predkosciomierz, co moze byc tego powodem, czy mógł sie spalic jakis przekaźnik? jak ktos cos wie na ten temar to prosił bym o podpowiedź gdzie szukac przyczyny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Krzysztof1 Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Primery P11.144 w wersji kombi z silnikiem 2,0TD i mam pewien problem. Po włączeniu zapłonu wskazówka prędkościomierza kieruje się w stronę zera i drga jakiś czas. Dopiero po ustaniu drgań w samochodzie idzie do góry wskaźnik paliwa oraz,jeżeli silnik jest włączony, obrotomierz. Przy wyłączaniu zapłonu dzieje się to samo. Wskazówka opada do zera "obijając się" o zero przez kilka-kilkanaście sekund. Jeżeli ktoś coś wie na ten temat prosiłbym o jakieś informacje czy to jest normalne czy jest to jakaś usterka. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Bart. Pojawił mi się podobny problem. czy ktoś zna przyczynę oraz jak taką usterkę usunąć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 jakby co to mam impulsator ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hary7 Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 W mojej nysce takie objawy nie występują. Po włączeniu zapłonu tylko wskazówka od paliwa idzie na swoje miejsce. Po uruchomieniu silnika startuje obrotomierz no i w miarę rozgrzewania silnika wskaźnik temperatury. Prędkościomierz startuje gdy auto rusza z miejsca. Przy wyłączonym zapłonie obrotomierz i prędkościomierz pokazują zero. Na forum czytałem że problemy z działaniem wskazówek pojawiają się najczęściej po niefachowym korygowaniu przebiegu auta. W P11 przebieg jest zapisany w pamięci wewnętrznej zegarów. Całkowite uszkodzenie kości pamięci objawia się zerowaniem zegarka i dziennego przebiegu po wyłączeniu zapłonu. Aha,wszystkie wskazówki są sterowane elektrycznie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navstar Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 (edited) Mam podobny problem ale troche w wiekszesz skali. Wskazowka od predkosciomierza lubi przywariowac. Lubi skskac od kilkadziesiat wartosci wyzej niz powinna wskazywac. Lub czasem nawet na wlaczonym zaploniem zamyka 'budzik' i wraca do zera i znowu skacze gdziesz pod 100 km/h. Czy jest za to odpowiedzialny jakis czujnik?? Prosze o pomoc P.SPacjent to P11 97 2.0 TDLicznik nie byl korygoway, bynajmniej przezemnie, (uzytkuje samochod ponad rok). Edited May 8, 2013 by Navstar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzeRuSco Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 zrób test zegarów:1. Kluczyk w stacyjce w pozycji LOCK2. Wcisnąć i przytrzymać przyciski zerowania kilometrów i regulacji podświetlenia zegarów3. Przekręcić kluczyk w pozycję ON4. Puścić przyciski5. Naciskając przycisk zerowania licznika kilometrów dochodzimy do momentu testu zegarów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adambyw Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 A po co regulacji podświetlenia? Przytrzymuje się oba przyciski tylko na liczniku, czyli od resetu kilometrów i ustawienia zegara. I po włączeniu zapłonu licznik wchodzi w tryb testowy, testy przełącza się manetką. Tak działa to u mnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 A po co regulacji podświetlenia? Przytrzymuje się oba przyciski tylko na liczniku, czyli od resetu kilometrów i ustawienia zegara. I po włączeniu zapłonu licznik wchodzi w tryb testowy, testy przełącza się manetką. Tak działa to u mnie. U mnie też, tym bardziej że nie mam regulacji podświetlenia Jak test wyjdzie ok to mogą być chwilowe problemy na stykach, które akurat na teście nie muszą wyjść. Tak czy tak, warto wymontować zegary i poprawić wszystkie luty - raczej na 100% pomoże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrzeRuSco Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 mój błąd tak to jest jak się kopiuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Navstar Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Test przeprowadzony kilkukrotnie, wynik pozytywny Jedynie wskazowka od temp. oleju nie brala udzialu w tescie, ale nie o nia tu chodzi Mowicie, ze styki? Juz zaczynalem sie obawiac, ze abs niedlugo siadzie :/Dziki za rade Mieliscie racje, bylo troche zanieczyszczen w kostce, teraz wszystko ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 U mnie w rezultacie pomogła wymiana licznika - teraz działa bez problemu - no i doszedł komputer z tym że spalanie jakie pokazuje to science fiction. Wie ktoś od czego to zależy co pokazuje komp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.