Guest d0.2 nassin Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 ...i znowu ciekawostka. Powinienem "mieć" wskazówkę temperatury płynu w połowie skali, ale jak skoro u mnie po przekroczeniu 3krpm wskazówka ta spada o jakieś 3-4mm. Np wjeżdżam na autostradę i jadę ze 130 to ona nagle opada, tak się też dzieje gdy przygazuję na światłach etc. Już nic nie kumam...czy to jest taki szybki napływ ochłodzonego płynu, czy chłodnica jest za duża, a może problemy z prądem w instalacji... uff co to za ciężkie auto... (2.0d) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Sprawdz czy sie nie zapowietrza uklad. Ja mialem to samo, wymienilem termostat, pompe wody i na koniec uszczelke pod glowica. Jednak pierwsza sprawa to sprawdz czy sie nie zapowietrza, czy jak sie rozgrzeje to nie bulgocze ci w zbiorniczku, wewntualnie odpowietrz dobrze uklad chlodzenia i zobaczysz co dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Sprawdz czy sie nie zapowietrza uklad. . Od stycznia walczyłem z uszczelką, termostatami, przeszedłem bardzo długą drogę. Nic mi teraz nie bulgocze, płynu mi nie ubywa, płynek mam czyściutki bo wyrzuciłem 5 razy po 3cm rdzawego szlamu ze zbiorniczka (bo 5 razy wyjmowałem termostat). Niezależnie od typu i temperatury termostatu, moje auto nadal za długo się nagrzewa i ma za nisko wskazówkę od temperatury + ta wskazówka opada ZNACZNIE po przekroczeniu granicy 3500 rpm...w/g wskaźnika auto czuje się jakby dopiero co odpaliło. Może się i zapowietrza, ale co złapię za wąż przy 3500 obr to on bedzie i tak trwardy już od samej ilości płynu czy może źle myślę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 a pompa wody ? w jakim stanie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 tego stwierdzić jednym zdaniem nie potrafię. Jak temperatura maleje to po mojemu pompa wypycha z chłodnicy duże ilości chłodnego płynu na wskaźnik...tak rozumuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 ciekawa sprawa... Moze tez byc tak ze po przegazowaniu zapowietrza sie gdzies przy czujniku i dlatego spada temp. Zapowietrza..ale skoro piszesz ze nie ubywa, to moze jest juz zapowietrzone i te powietrze przypycha sobie. Zlej plyn i zalej jeszcze raz, dobrze odpowietrzajac. Moze to cos pomoze. Ja mialem taka sytuacje, ze po zalaniu i odpowietrzeniu bylo ok, a pojezdzilem troche, auto dostalo po oborotach troche ostrzej i znow sie zapowietrzalo, i wlasnie wskaznik temperatury wariowal. Okazalo sie ze leci plyn z pod pompy wodnej, wymienilem pompe na nowa, okazalo sie ze znow leci, zalozylem nowa uszczelke pod glowica, zapalam auto - znow leci. A prawda taka ze przy zakladaniu nowej pompy wody uszczelka sie podwinela i tam lecialo. Ale moj problem z temperatura i wskaznikiem glownie dotyczyl pompy wodnej - ona byla rabnieta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 Mialem to samo u moich rodzicow w Primerce w 2.0D. Zaczelo sie tak dziac jak przy wymianie uszczelki pod glowica wrzucilem nowy termostat (koszt 80zł). I wlasnie po tym zaczelo sie tak dziac. Jezdzilem tak do tad, az spalil sie alternator, bo jak temperatura spadala bardzo nisko to zalaczaly sie swiece zarowe, a alternator wtedy pracowal na duzym obciazeniu i sie spalil. Jak wsadzilem stary-oryginalny termostat to wszystko wrocilo do normy. Polecam gdzies na szrocie wykrecic uzywany termostat lub sprobowac kupic w ASO (tu moze byc duza cena). Tylko pamietaj aby go dobrze wlozyc (powinno byc cos narysowane, np. strzalka lub cos podobnego) bo to tez ma duze znaczenie. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 "Jezdzilem tak dotad, az spalil sie alternator"... DZIŚ ZAPALIŁA SIĘ LAMPKA ŁADOWANIA! Czyli jestem na dobrej drodze, spalił się alternator. Co będzie dalej??? Termostat...Wiem, jaki tam jest zalecany tylko go nie kupię bo jest podrabiany i jeden już się zaciął powodując zgon uszczelki pod głowicą. Używam teraz wyjętego z primery 2.0d , marki calorstat na 88st ten jakoś działa, choć tak szczerze to praca tego układu nie podoba mi się.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest buli27 Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 A może poprostu coś masz z instalacją może czujnik nie ma dobrej masy.Sprobuj podlączyć na krótko pod jakiś inny wskażnik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek_S Posted June 20, 2007 Share Posted June 20, 2007 a wez go wyjmij i zagotuj i zobacz jak dziala.. moze sie zacina cos albo za szybko otwiera ? [ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 23:01 ] A może poprostu coś masz z instalacją może czujnik nie ma dobrej masy.Sprobuj podlączyć na krótko pod jakiś inny wskażnik raczej nie bo kolega pisze ze po przegazowaniu ma jaja dopiero, a tak jakby cos z masa bylo to bylo by to bardzo nieregularne wariowanie wskaznika. ale przeczyscic zawsze mozna - nie wiem jak jest w tym diselku, ale u mnie w primerce do wskaznika jest osobny czujnik i tylko do wskaznika, za wskazania temperatury do komputera i ukladu sterujacego odpowiada inny czujnik zaraz obok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikey_one Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 Słuchaj objaw jest taki jak pisze Dżodżo - najpewniej problem z termostatem - chodzi tylko na dużym obiegu i dlatego gdy jedziesz szybciej lub przygazujesz mocniej silnik to spada temperatura... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted June 21, 2007 Share Posted June 21, 2007 słuchaj a na jakim ma chodzic jak nie na duzym, przeciez pisze ci ze wjezdzam na A4 po 40-minutowej jezdzie z predkoscia 90km/h po krajowce...no to nie sadzisz chyba ze ma sie przelaczyc na maly obieg podczas tej jazdy? czy to ja zle dumam? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Koledze spada temperatura jak jedzie i ma obroty powyzej 3tys. Jak jedziesz na trasie i grzejesz maksymalna predkoscia to temperatura moze wzrosnac a nie spadac. Moim zdaniem po prostu jest zly termostat. Jak masz nagrzany silnik i duzy obieg i jak zaczyna temperatura spadac to termostat powinien sie przymknac po to aby uruchomic czesciowo maly obieg i zeby temperatura sie utrzymywala. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 do Bombel: Spada jak szybko przyspieszam powiedzmy od 90km/h do 130km i więcej ale ostro spada też jak nacisnę gaz po prostu na czerwonym w mieście powyżej 2000 obr. Widać to tak: wskazówka obrotów idzie z 2k na 3k to wskazówka temp idzie w dół o 4mm. Obroty maleją = wskaźnik rośnie. Wskaźnik pokazuje mi zawsze (na rozgrzanym) 2mm poniżej połowy. do Dżodżo: rozumujesz logicznie ale ja powtarzam nie sądzę, aby termostat miał powody by się przymykać w tak krótkim czasie... generalnie mam dziwne auto i zdecydowany jestem na sprzedaż więc kogo interesuje niech pyta o cene bedzie tanio pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marcin101 Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 jesoo co to za dywagacje pierwsza sprawa wyciagnac licznik i sprawdzic czy nie ma spalonej sciezki... a potem gdybac maly czy pelny obieg [ Dodano: Sob 23 Cze, 2007 23:48 ] albo masa slaba pod licznikiem, albo dioda spalona Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 do Dżodżo: rozumujesz logicznie ale ja powtarzam nie sądzę, aby termostat miał powody by się przymykać w tak krótkim czasie... A ja Ci powiem tak. Wez do domu termostat i zaczep do niego sznurek. W jednym naczyniu zagotuj wode, a w drugim naczyniu nalej zimnej schlodzonej troche wody. I teraz zanurz termostat na zmiane raz w goracej, a raz w zimnej i tak pare razy i zauwazysz jak termostat pracuje. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mas444 Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 A ja powiem Ci tak: Sprawdź ładowanie akumulatora. Podłącz do niego woltomierz i sprawdź napięcie na wolnych obrotach i na 3000obr. Wskaźnik na zegarach to woltomierz ilorazowy. Działa w ten sposób, że ma podłączone + i - na stałe, a do środkowego zacisku podłączony jest kabelek od czujnika temp. Jeżeli są w instalacji wahania napięcia to siłą rzeczy będzie się zmieniać położenie wskazówki. Możliwe, że padł regulator napięcia i na obr. do 2000 jest około 14V, a powyżej tych obr. napięcie gwałtownie rośnie powodując zmiany wskazań zegarów. Tym bardziej, że piszesz o zapalonej lampce ładowania. Jeśli nie masz voltomierza, to włącz lampkę sufitową i obserwuj świecenie przy zmianach obrotów silnika. jasność nie powinna się zmieniać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fikolek Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Witam. W tym przypadku mas444 ma najwięcej racji tym bardziej że d0.2 nassin napisał że padł mu alternator(świeci kontrolka) najprawdopodobniej jakaś przerwa sie pojawiła mogą to być szczotki (wzrost obrotów=spadek napięcia) ale przyczyn może być więcej ,na pewno po naprawie alternatora wskazówka sie uspokoi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adrianevo1 Posted July 13, 2007 Share Posted July 13, 2007 Wyciągnij budzik i poraw zimne luty :) u mnie zadziałało :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest d0.2 nassin Posted July 22, 2007 Share Posted July 22, 2007 Wymiana mostka diodowego eliminuje wahania wskaźnika i jednocześnie kończy temat. Dziękuję wszystkim za udział i porady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladapis Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 mi skakała wskazówka temperatury w Sonacie... a okazało się, że nieszczelność była na zaślepce otworu technologicznego w głowicy. Po uszczelnieniu sytuacja się unormowała. Niby uderzenie gorących spalin po przygazowaniu powinno dogrzewać wodę, ale pod wpływem zmian ciśnienia itp. potrafiądziać sięrożne rzeczy. Wrzuciłem tęwypowiedźw ramach burzy mózgów, a nusz się komuś skojarzy coś innego... i tak do rozwiązania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.