Guest piotrekcyba Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Witam wszystkich mam pewien dylemat. Czy twarde weże, bombelki w zbiorniczku wyrównawczym, ubytki wody w chłodnicy, lecz po badaniu brak spalin w płynie chłodniczym, czy to siadczy o wydmuchanej uszczelce czy pekniej głowicy? Czy może to być jakaś inna przyczyna. Moze ktos miał taki przypadek i ma jakies sugestie. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest frantz Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Stawiam na uszczelkę pod głowicą, typowe objawy. Pęknięcie głowicy raczej odpada bo są to sporadyczne przypadki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted June 22, 2007 Share Posted June 22, 2007 Witam wszystkich mam pewien dylemat.Czy twarde weże, bombelki w zbiorniczku wyrównawczym, ubytki wody w chłodnicy, lecz po badaniu brak spalin w płynie chłodniczym, czy to siadczy o wydmuchanej uszczelce czy pekniej głowicy? Czy może to być jakaś inna przyczyna. Moze ktos miał taki przypadek i ma jakies sugestie. Pozdrawiam Nie miałem takiego przypadku i nie chciałbym miec ale jak masz takie objawy to zwalaj kolego głowę i nowa uszczelka jak nic.pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 lecz po badaniu brak spalin w płynie chłodniczym, czy to siadczy o wydmuchanej uszczelce czy pekniej głowicy? Sprawdź sprężanie na cylindrach i będziesz wiedział, jak gdzieś sadzi to i tak głowicę będziesz musiał ściągać i nową uszczelkę zakładać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mariuszle Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Czejść. U mnie są takie same objawy. A jakiś czas temu w te upały zaczeła podnosić się temperatura i chodziły na pełnych obrotach wentylatory. Więc postanowiłem jechać do znajomego mechanika i po ogledzinach powiedział że prawdopodonie uszczelka pod głowicą . Doradził mi żeby narazie nie ściągać głowicy tylko wyjoł termostat i koło odpowietrznika w termostacie wywiercił dwa otwory 3mm. Śmigam autem już miesiąc i temperatura się nie podnosi jedynie silnik wolno łapie temperature. Jeżeli temperatura się zacznie podnosic odnowa coraz bardziej zacznie bomblowac w zbiorniczku trzeba bedzie sciagacć głowice i szukać przyczyny a przy takich objawach usterka powina być widoczna . Mam nadzieje że to tylko uszczelka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Czejść.U mnie są takie same objawy. A jakiś czas temu w te upały zaczeła podnosić się temperatura i chodziły na pełnych obrotach wentylatory. Więc postanowiłem jechać do znajomego mechanika i po ogledzinach powiedział że prawdopodonie uszczelka pod głowicą . Doradził mi żeby narazie nie ściągać głowicy tylko wyjoł termostat i koło odpowietrznika w termostacie wywiercił dwa otwory 3mm. Śmigam autem już miesiąc i temperatura się nie podnosi jedynie silnik wolno łapie temperature. Jeżeli temperatura się zacznie podnosic odnowa coraz bardziej zacznie bomblowac w zbiorniczku trzeba bedzie sciagacć głowice i szukać przyczyny a przy takich objawach usterka powina być widoczna . Mam nadzieje że to tylko uszczelka. Witaj! Osobiscie radziłbym Ci to zrobić od razu a nie stosowac doraznych metod.To jest dobre zeby np wrócić do domu jak się jest w trasie np.Pamietaj o tym ze moze w kazdej chwili przedostać Ci się płyn do oleju a wtedy moze być już nieciekawie.Poza tym chyba wiesz co grozi głowce jak ją przegrzejesz?Koszty naprawy wtedy mogą byc duzo wieksze.Jesli masz kasę to nie czekaj,szkoda silniczka pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted June 23, 2007 Share Posted June 23, 2007 Tak sobie czytam Wasze pomysły i włos sie jeży... Zwalać natychmiast głowice i wymieniać te uszczelki. Jak za chwile popękają głowice albo poprzycierają sie pierścienie to sie Wam odechce "patentów"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest marceli Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Tak sobie czytam Wasze pomysły i włos sie jeży... Andrzej bardzo proszę odłączyć mnie od "tych"pomysłów bo ja osobiscie od początku radziłem kolegom tak jak Ty pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacob81 Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Niestety musze cie z martwic ale bankowo bedzie to uszczelka -bable powietrza w chlodnicy -i zwlaszcza twarde przewody to nie watpliwie sa objawy uszczelki I tez bym nie radzil jezdzic i stosowac patento typu wywierc tu i odpowietrz tam albo zdemontuj termostat. Bo potem zeby go jeszcze bardziej schlodzic to ktos ci doradzi zdjac przednia maske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 ja osobiscie od początku radziłem kolegom tak jak Ty oczywiście potem zeby go jeszcze bardziej schlodzic to ktos ci doradzi zdjac przednia maske i można założyć jeszcze jedną chłodnice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jacob81 Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Z ta druga chlodnica to bardzo dobry pomysl ale koniecznie bym ja zamontowal na dachu. Chlopie dawaj go do mechanika ale staraj sie znalezc konkretnego bo na papraka mozna teraz latwo trafic a pamietaj ze to jest Japoniec i czesci nie sa tanie. Wez ewentualnie pod uwage wymaine silnika(jesli masz z duzym przebiegem) bo slyszalem ze tez ponoc to nie jest juz to samo po takiej ingerencji jaka jest wymiana uszczelki a kolo 1tys moze ta impreza wyjsc. Pozdro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted June 24, 2007 Share Posted June 24, 2007 Koszt takiej imprezy to 700-900zł (zależnie o układów). Z nowym silnikiem to też jest loteria-można trafić dobrze a można trafić na jeszcze gorszy egzemplaż (i uszczelka i głowica). No ale dość krakania Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest eltalon Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Jak najszybciej robić trzeba uszczelkę pod głowicą moim zdaniem. A jak korek oleju zdejmieszto nie masz na nim takiej białawej galaretki? Bo jak jest to na pewno Ci się płyn dostaje do silnika. Zresztą to podobno już jest ostatni objaw, mówiący o tym, że autko długo już nie pojeździ bez naprawy. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
niezawodnyjapon Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Koszt takiej imprezy to 700-900zł (zależnie o układów). Z nowym silnikiem to też jest loteria-można trafić dobrze a można trafić na jeszcze gorszy egzemplaż (i uszczelka i głowica).No ale dość krakania Co tam 700-900zł. Darmocha :zly: . Szczerze współczuję, życzę jak najniższych kosztów. :one: [ Dodano: Wto 26 Cze, 2007 23:12 ] Współczuję. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzingis Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 po pierwsze , czy stacił silnik moc? jeżeli nie to jest ok po drugie uszkodzenie uszczelki może być w 3 przypadkach 1- to uszkodzona ale wyciek jest na zewnątrz - spada moc silnika 2- to uszkodzona spaliny dostają sie do układu chłodniczego, wtedy wzrasta poziom cieczy w chlodnicyi też bulgotanie. 3- to uszkodzona wzrasta poziom oleju w misce olejowej ,ponieważ płyn chłodniczy dostaje się do kanałów olejowych, i to cholera jest nagorzszy przypadek ponieważ można zatrzeć silnik jak się na kontrolki nie patrzy. A MOZE być najprostsza sprawa zaciął się termostat i nie puszcza obiegu na chłodnicę- najlepiej wymienić termostat i po sprawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radoslawos Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 zaraz zaraz 700-900 to koszt imprezy z samą uszczelką czy już po tym jak sie głowica zesra ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piektor Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 zaraz zaraz 700-900 to koszt imprezy z samą uszczelką czy już po tym jak sie głowica zesra ??? Jak się głowica ...(piiiiiiiip)... to dopiero łap się za kieszeń, lub szukaj innego silnika. Jedna uwaga oprócz planowania głowicy należało by też liznąć blok. Diesel w tym aucie to dość niezawodny motor ale nie lubi błędów pseudomechaników. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radoslawos Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Tak pytam profilaktycznie bo jakiś czas temu (rok około) przez nagrzewnice wyciekł mi płyn z chłodnicy (zalewając przy tym komputer) i troszkę podgrzałem motorek ale na szczęście nie ma żadnych objawów zesranej uszczelki. A co do zalanego komputera to się nie wypowiem co przeszedłem bo nie chcę za bardzo bluzgać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 Raz zalana elektronika nadaje sie do wywalenia - po kilku miesiącach skorodują złącza, ścieżki ...przechlapane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzingis Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 jedna pociecha to to że, płyn w chłodnicy ma bardzo małe zdolności do korodowania, bardziej smarujące heheehehh, jak działa na elektronikę to mam małe pojęcie, popytaj elektronika może da sie jeszcze wyczyscić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted June 28, 2007 Share Posted June 28, 2007 jak działa na elektronikę to mam małe pojęcie a ja mam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest radoslawos Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Objawami tego zalenego kompa był problem z immobilizerem, nikt w Olsztynie nie chciał się podjąć grzebania w tym kompie, więc zostało ASO , a tak wszystko czyściutko pięknie koleś przyszedł z wtyczką pyk pyk pyk, i diagnoza: Prosze pana komputer jest do wymiany czekam na pana decyzję zamawiamy czy nie? Nogi mi się ugieły jak usłyszałem cene. W końcu wyczaiłem taki mały BOSCH servis który sie podioł roboty zostawiłem NISSANKA rano a o 15 był już do odbioru, kosztowało mnie to 400zł ale różnica z ASO była powalająca. UNIKAJCIE ASO JAK OGNIA KIEDY TYLKO SIĘ DA!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bonzo Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 Raz zalana elektronika nadaje sie do wywalenia - po kilku miesiącach skorodują złącza, ścieżki ...przechlapane no niemów grafike w kompie dwa razy zalałem i hula już z półtora roku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej Posted June 29, 2007 Share Posted June 29, 2007 To sie udało. Ważny jest czas jaki jest zamoczone i jakość lakieru ochronnego na obwodzie. btw: bardzo nieprzyjemne są też mrówki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart-qlka2 Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Witam wszystkich! Od niedawna jestem posiadaczem WP11.144 w wersji z silnikiem CD20T i tyle się o tych uszczelkach i głowicach naczytałem że strach sie bać. Mam pytanie odnośnie tych twardych czy spuchniętych przewodów z układu chłodzenia. Jak bardzo twardnieją? Wogóle się wtedy nie poddają naciskom ręki? I jeszcze jedno, ostatnio zdawało mi się że słyszę jakiś odgłos w okolicach środkowej konsoli, coś jakby przelewanie się jakiegoś płynu. Czy to jest normalne a jak nie to co to mogło być? Trochę panikuję ale nie chcę zarżnąć tego silnika. Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek odpowiedzi. Mam nadzieję że moja panika jest zbędna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.