Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Kopci N16 1.5 DCi


Guest Chińczyk
 Share

Recommended Posts

Guest Chińczyk

Zuwazylem, ze przy dociskaniu gazu na wyzszych obrotach moja Alma kopci....??? Czym to moze byc spowodowane. Leje do niej ropke z BP i to ultimate. Kiedys zadarzylo mi sie zatankowac z jakies innej stacji...Nie bylo akurat BP. Czy mysliscie ze moge dolac jak plyn do baku aby przeczyscic zbiornik?? Czy moze cos innego...co radzicie...?? Jak lecialem te 150 np... to tez zuwazyelm sciane dymu za mna.... Zaczyna mnie to denerwowac...Dodam, ze ostatnio robilem przeglad w stacji Shell Serivce. Olej wymienilem na Shell Diesel Ultra.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze i dość łatwe, to bym sprawdził szczelność przewodów powietrznych turbosprężarki. Czyli, czy się któryś nie zsunął lub nie jest pęknięty. W miejscu nieszczelności powinny być ślady oleju.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cronos

Może głupie pytanie: czy dłubałeś coś w silniku pod kontem zwiększenia mocy i momentu? Bo zchipowane silniki często potrafią troszkę kopcić. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest thomson30

Ja bym nie polecał żadnych środków, sam tankuję na statoilu, neste, BP ale żadnych ultimate i jestem zadowolony - nic nie kopci. Jak dobrze Ci odpala i pali w normie to bym nic nie ruszał a ile masz przejechane km? Ja 40 kkm. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

A wiec nie chipowalem silnika. Wpadlem na taki pomysl:

 

Kiedys mialem problem z intercoolerem, byl rozszelniony. Z tego powodu swiecila sie kontrolka awarii silnika, no i jak bylem w ASO to powiedziano mi, ze EGR sie zawiesil. Wymienilem intercooler, wyczyscilem EGR a chlopacy ASO zrobili nowe ustawienia dla EGR i wykasowali blad. dlugo dlugo nic sie nie pojawialo, nie kopcil.......

 

Teraz nie wazne czy jest rozgrzany, czy nie....tak od 3 tys obrotow zaczyna puszczac czarna chmure. Wiec wpadlem na pomysl, ze moze siadl mi EGR??? ale dla czego kontrolka mi sie nie swieci??? Czytalem na innych forach, ze wlasnie DCI tak maja( inne nowe dieselki tez) ze jak siadzie EGR to kopci... Ile kosztuje nowe EGR, wie ktos z was???

 

Co mozecie poradzic???

Link to comment
Share on other sites

Guest thomson30

W takiej sytuacji zostaje chyba podpięcie pod kompa. Bo to jest mało prawdopodobne by przy niewielkim przebiegu silnik kopcił ze względu na wyexploatowanie. Niech się moądrzy wypowiedzą na temat EGR, ja nic tutaj nie poradzę.

Dodatkowo mam pytanko: czy były jakieś objawy rozszczelnionego intercoolera poza kontrolką.

Pozdrawian nismaniaków

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

tak, była dziura...musiałem o coś zachaczyć...syczało...spadek mocy.....własnie przez to EGR mogł pasc...brudy jakos do niego dolatywaly...cos takiego... co myslici??

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

nie wiem jak to jest teraz z tymi "nowymi" EGR ale to nie jest zbyt skomplikowane urządzenie,to jest taki jak by zawór który w odpowiednich momentach puszcza spaliny do kolektora ssącego, on zawsze jest brudny od spalin wiec nie sadze ze rozszczelnienie intercoolera mogło zaszkodzić twojemu EGR

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

mi sie wydaje ze może, jak zawór egr będzie cały czas otwarty to spaliny będą dostawać sie cały czas do kolektora ssącego, silnik może mieć wtedy za mało "Świerzego" powietrza do porcji ropki co skutkuje tym ze ropa nie jest dokładnie spalana i wtedy właśnie kopci.Ale taki scenariusz raczej jest mało prawdo podobny w twoim silniczku(jest już za mądry), komp pewnie by to momentalnie wyłapał i zakomunikował ci to "pomarańczowa" kontrolka na desce rozdzielczej :)

Link to comment
Share on other sites

Słuchaj zrób w ten sposób ( jak to się robi w silniku 1,5 dci inaczej k9k w renacie ) odkręć 3 śrubki kluczykiem nr 10 mocujące zawór do kolektora tylko wtyczkę wyjmij najpierw , potem wyciągnij go na zewnątrz jak by nie chciał wychodzić to go poprzekręcaj i wyjdzie , następnie wyczyść go z nagaru spalin i ewentualnego oleju przy pomocy jakiegoś rozpuszczalnika i pędzelka . jak go porządnie wyczyścisz ze wszelkiego syfilisu to jak spojrzysz we wtyk to zobaczysz że każdy konektor ma cyferki 2 to zasilanie , a 4 to masa czujnika więc weż dwa kabelki i podłącz je pod wskazane konektory i np masę czyli 4 na stałe do akumulatora , a drugim czyli 2 dotykaj do plusowej klemy na zasadzie przerywacza kierunkowskazów i w ten sposób (jest do sposób domowy ) rozruszasz zawór normalnie to jest do tego specjalny przyrządzik który podłącza się i przez minute sobie puka zaworkiem . Póżniej złóż to do kupy i powinno być dobrze o ile to wina EGR-u ale z opisu raczej to to

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

witam, dzieki za rady:)

 

Zrobilem to co pisaleś kojak. Wyczyscielm EGR- byl brudny...!!! Na poczatku nie wiedzialem gdzie to w ogole jest i jak to wyglada...sciagnalem zdjecie z netu i jakos do tego doszedlem....Nigdy nie mialem do czynienia z czym kolwiek w silniku...ale jakos poszlo- EGR przeczyszczone. Wydaje mi sie, ze znacznie mniej tego dumu leci....Ale lukne jeszcze jutro, jak bedzie jasno. Kontrolka sie nie swieci, co chyba swiadczy o tym, ze dobrze dziala.

 

Jak bylem kiedys u ASO i jak sprawdzali EGR, to ich komputer pokazywal, ze EGR dzialal na 70%....wtedy swiecila sie kontrolka...zrobili nowe ustawienia EGR, kontrolka zgasla i powiedzieli, ze jest ok.

 

Moze szukam dziury w calym...???

 

Nie polecacie zadnych srodkow czyszcaych paliwo????

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

Chińczyk naprawdę zdesperowany byleś :one: mi by sie nie chciało o wpół do dwunastej grzebać w autku :D Co do dodatków do paliw to chyba tylko te na zimę, a inne to sobie odpuść tankuj na dobrych stacjach i powinno być OK

Link to comment
Share on other sites

Nie polecacie zadnych srodkow czyszcaych paliwo????

Nie polecam żadnych środków czyszczących wtryski , jedynie mogę zaproponować zmiane stacji benzynowej na jakąś trzy ulice dalej , może na niej będą mieli jakieś lepsze paliwko . Ja nigdy nie tankuję na jakiś BP STATOIL i innych wynalazkach tylko na ORLENIE , bo przynajmniej wiem że te paliwo pochodzi z Płocka, wystarczy zapytać sie na stacji z kont mają paliwo czy z Petrochemi Płock czy rafinerii Gdańsk , a nie jak większość uważa że tam mają paliwo z importu . Pamiętam jak któregoś dnia ściągneli Lagune 2,2 DCI na brak możliwości uruchomienia , klient tankował tylko na sheelu EGR był taki jak by był zamontowany na kominie huty katowice katalizator zapchany i do wymiany itd.

Zobacz na innym paliwie jak nie pomoże to napisz , a wyślę ci na emila co dalej zrobić i sprawdzić z podręcznika renaty

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

A mógłbym sie zapytac dlaczego nie polecasz???? przeciez te plyny do czyszczenia wtryskiwaczy chyba sa specjalnie stworzone do takich rzeczy... ???Nikt by ich nie produkowal gdyby psuly silniki, a z tego co czytalem to uzytkownicy dobrze, sie o nich wypowiadaja. Prosze o wyjasnienie:)

Link to comment
Share on other sites

Chcesz to zastosuj jakiś preparaci do czyszczenia wtryskiwaczy bo on nie zaszkodzi ani nie pomoże na pytanie

a z tego co czytalem to uzytkownicy dobrze, sie o nich wypowiadaja

to co mają powiedzieć że kupili coś na co się nadziali i kase wydali choć 50 zeta to nie majątek . Kiedyś w sprzedaży był cudowny środek do padniętych silników który to, po jego zastosowaniu, przywrócić miał silnikowi prawie jego młodość nazywał się Nulon i szedł jak świeże bułeczki i kogo byś się nie zapytał to mówił ci że po jego zastosowaniu silniczek chodził lepiej niż nowy wniosek reklama dzwignią handlu . Nalej jakiejś innej ropki tz z innej stacji i tej lepszej bo ona jest mniej zasiarczona do tej zwykłej

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

dzisiaj zauwazylem, ze z rana polatuje niebieski dymek....a jak sie juz porzadnie rozgrzeje to czarny, czy ma to jakies znaczenie????

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus

kopcenie na niebiesko to nie jest dobra informacja, świadczy o spalaniu oleju :( przez silnik, jaki przebieg ma twoje autko?? i ile "bierze" ci oleju od zmiany do zmiany?? piszesz ze na niebiesko kopci ci tylko rano wiec może tylko uszczelniacze zaworów ci sie "kończą"

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

45 tys kilometrow, z tego co zobserwowalem to nic mi nie bierze...nie ubywa, ostatnio robilem przeglad w Shell serivce, wymienielem olej...i od tego czasu( 2 miechy) nic nie ubywa...

 

A co to sa te uszczelniacze zaworow??? moze byc powodem kopcenia?

Link to comment
Share on other sites

Jesli kopci na niebiesko to do wymiany jest uszczelka pod głowica

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

przeciez pisze ze kopoci na niebiesko z rana...jak silnik jest nie rozgrzany...pozniej jak sie temperatura jest wysoka...daje na czarno....( watpie aby byla to uszczelka) nic mi nie cieknie..., nie ubywa

Link to comment
Share on other sites

Guest klajgus
45 tys kilometrow, z tego co zobserwowalem to nic mi nie bierze...nie ubywa, ostatnio robilem przeglad w Shell serivce, wymienielem olej...i od tego czasu( 2 miechy) nic nie ubywa...

 

A co to sa te uszczelniacze zaworow??? moze byc powodem kopcenia?

 

z tym przebiegiem to na 99% nie sa zużyte, te uszczelniacze wytrzymują minimum 150 tys.km Jak widzisz na odległość to chyba ciężko będzie ci pomóc :( jesteś z Gdańska może koledzy z okolic poleca ci jakiegoś sprawdzonego mechanik, podjechał byś i by sie wyjaśniło co boli twoja almerke

Link to comment
Share on other sites

Guest Chińczyk

teraz zalatwiam wymiane reflektora....z serwisem, jak sie z tym uporam, to zlece im, zeby sprawdzili co jest nie tak z tym kopceniem...Tutaj na forum, chcialem mniej wiecej sie dowiedziec co moze byc nie tak....ile kasy przygotwac i t.p.....Ale jak ktos ma jeszcze jakies pomysly...to niech pisze:) dzieki wszystkim :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...