Guest zibi123 Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Witam, Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Nissanan Primery kombi 1999 (po liftingu) i od razu mam problem. Światła drogowe (soczewkowe) w moim aucie są tak słabe, że wydaje mi się, że "maluch" ma mocniejsze. Czy takie soczewki z czasem mogą się zabrudzić (po ośmiu latach). Wymieniłem żarówki, ale to nic nie dało. Co mam zrobić ? Czy trzeba rozebrać cały reflektor ? Prosze o poradę . Z góry dzięki Pozdrawiam Zbyszek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lokys Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Witaj szczęśliwy posiadaczu - mylisz światła - soczewkowe są światłami mijania i zwykle świecą bardzo dobrze ( ew. można założyć żarówki +30% ) jak na mijania oczywiście. Światła drogowe to te zewnętrzne na H1 - i one faktycznie są do bani i nic tego nie zmieni, jak przesiadlem się z W10 i włączyłem długie to myślałem , że nie działają... :/ Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hippi Posted June 25, 2007 Share Posted June 25, 2007 Jak wymienialem w swoim autku zaroweczki to gadalem z gosciem i mi powiedzial, ze slabsze swiatlo moze byc od wypalenia sie lustra. Ja mam xenonki wiec u mnie temperatura chyba nie jest az tak wysoka jak w przypadku zwyklych zarowek halogenowych. Nie sadze, zeby cos sie az tak przybrudzilo. Proponuje sie przyjzec bankom czy nie sa zczerniale lub wymienic na Philipsa Blue Ligh (lub bluevision).Swieca swiatlem o zabarwieniu lekko niebieskawym. Ja mam xenonki i za kazdym razem jak wlanczalem dlugie to mnie krew zalewala bo krotkie mam niebiesko biale a one byly zolte (doslownie). Teraz wymienilem na bluevision (w poprzednim autku - Hondzia HB - mialem wstawione bluelight-y i bylem bardzo zadowolony - siewcily lepiej i troche dalej) i sie troche relacja z barwa siwatla zatarla. No a teraz przeciwmgielne czeka wymiana na to samo co w dlugich - bo one teraz swieca na wsciekle zolto . pozdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wader11 Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 nie mogly sie zabrudzic soczewki- chyba ze masz nie oryginalne lampy- od jakiego xxx producenta- sprawdz??? :diabel: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anti2k Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 nie mogly sie zabrudzic soczewki- chyba ze masz nie oryginalne lampy- od jakiego xxx producenta- sprawdz??? :diabel: Soczewki mogły się zabrudzić nawet w oryginalnych lampach, u mnie tak bylo. zibi123 proponuję sprawdź najpierw stan żarówek, spróbuj je wymienić na jakieś markowe, jak nadal będziesz niezadowolony to wstaw przetwornice i d2s, ładnie pasują bez przerabiania mocowań. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anti2k Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Można, musisz rozkleić lampę podgrzewając ją opalarką, ale tak, żeby nie przesadzić bo ją stopisz. Najlepiej krok po kroku podgrzewać i rozcinać np. skalpelem, albo nożykiem do tapet. Później czyścisz i sklejasz na klej do szyb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zibi123 Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 Wymieniłem żarówki na najtansze z Tesco i odrazu bezapelacyjna poprawa jest OK !!! (jest radość).Teraz kupię markowe dobre żarówki takie z +30 % czy +50 % świecenie. Zobaczę jakie dostane ,ale wegług opini innych poszukam ... ? pozdrawiam Zbyszek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest anti2k Posted June 27, 2007 Share Posted June 27, 2007 wymienic na Philipsa Blue Ligh (lub bluevision).Swieca swiatlem o zabarwieniu lekko niebieskawym. Jak kolega pisze, z tych będziesz na pewno zadowolony. Jedyna wada to to, że ciut szybko się przepalają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomoziomo Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 witam dołączam się do tematu, mam ten sam problem ze światłami mijania, nie bardzo pomogła wymiana (na Osram Night Breaker 90 %) i lekko sie poprawiło ale to nie to samo nie pomogło tez podniesienie poziomu , ogólnie słabo świecą w nocy to źle mi się jeździ. co poradzic tylko wkład xenon i na wariata ze dowodu nie zabiorą czy jakies wyjscie widzicie ? pozdrawiam Tomek ZAmość Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woro_woro Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 dołączam się do tematu, mam ten sam problem ze światłami mijania, nie bardzo pomogła wymiana (na Osram Night Breaker 90 %) i lekko sie poprawiło ale to nie to samo nie pomogło tez podniesienie poziomu , ogólnie słabo świecą w nocy to źle mi się jeździ. co poradzic tylko wkład xenon i na wariata ze dowodu nie zabiorą czy jakies wyjscie widzicie ? - Prawidlowo ustawic swiatla- Zadbac o czystosc kloszy- Zadbac o czystosc szyby Swiatla nalezy ustawic tak, by w odleglosci styku z ziemia zagiecia snopa z obu swiatel byly w tym samym miejscu. Mowie tu o regulacji poziomej. Jak mi diagnosta ustawia, zawsze nastaje ciemnosc, i musze korygowac. Chodzi o to, by obie lampy efektywnie oswietlaly ten sam obszar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 owszem dobrze jest sprawdzić ustawienie reflektora ale jak na drogowe to zawsze można włożyć h1 100W i liczyć że kable czy bezpieczniki się nie przepalą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 wiem ze sa polecane żarowki philpsa +30% bo inne wynalazki typu +80 +90% swiatła wiecej sa do d*py . nawet wprasie motoryzacyjnej były opinie o dobrych zarówkach .Szczególnie na zime gdy szybko ciemno.to te philips +30 miały dobra opinie i cena była nawet nawet.NO i te co kolega wyzej wymieniał philipsa jak dobrze pamietam jak sprawdzone to polecic można.A wiem że ceny śa droższe niz te tansze np 30 zeta bo kosztuja kolo 80 zł za komplet.kiedys kupowałem h4 do innego modelu chyba philips night power jak dobrze pamietm nazwe.Nie odczywałem zbytniej róznicy pewnie klosze były juz wypalone,\. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Witam Co do tego które żarówki są najlepsze to zdania są zawsze podzielone. Kiedyś znalazłem taki artykuł z testami który trochę rozjaśnia temat jakości i trwałości żarówek danych firm,mam nadzieje ze pomoże on w doborze dobrych żaróweczek. http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=22303&Strona=1 Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pako Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Jakby ktoś pytał o Primerę przed liftem to słabe światła to normalka Można kupować żarówki tanie i drogie ale i tak nic to nie daje. Zresztą tu chyba nie ma zbyt dużego pola do popisu dla producentów żarówek, ponieważ wg mnie one muszą spełniać normy. Jak będą za jasne to nie będą ich spełniać i nie zostaną dopuszczone do sprzedaży. Wartości +30% czy +50% które są na opakowaniach mają się raczej nijak do efektywności takiej żarówki a mają naciągnąć klienta. Wydawać się może, że są jaśniejsze bo żarówki mają inna barwę świecenia (tzw. temperaturę). Może ktoś ma jakieś wyniki badań na ten temat? Wtedy byśmy byli bogatsi o to jedno doświadczenie i znając życie parę groszy zostało by w kieszeni bo możliwe, że okazało by się że żarówki parametrami różnią się nieznacznie. Dobry trop to czystość klosza/soczewki (i innych elementów "optycznych"). Tylko wg mnie zabrudzenie tego nie powinno być łatwe. Lampa jest szczelnie zamknięta i jedyne co tam się może (powinno) dostać to kurz podczas wymiany żarówki. Edycja: Dopiero teraz zauważyłem dopiero teraz linka z testami. Chętnie poczytam Dzięki koledzy Edited August 10, 2010 by pako Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edd Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Witam W prawym reflektorze zauważyłem zaparowaną soczewkę. Jest to ledwo zauważalne i widoczne dopiero przy włączonym reflektorze. Na ścianie widać wyraźnie jak granica światła ma inny przebieg i przechodzi przez wszystkie możliwe kolory ( rozszczepianie ? ). Chcę rozkleić reflektor i wyczyścić soczewkę, czy ktoś to robił i może podpowiedzieć na co uważać i jak się zabrać ? z góry dzięki Primera po lificie. Edited August 10, 2010 by Edowsky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dani Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Witam W prawym reflektorze zauważyłem zaparowaną soczewkę. Jest to ledwo zauważalne i widoczne dopiero przy włączonym reflektorze. Na ścianie widać wyraźnie jak granica światła ma inny przebieg i przechodzi przez wszystkie możliwe kolory ( rozszczepianie ? ). Chcę rozkleić reflektor i wyczyścić soczewkę, czy ktoś to robił i może podpowiedzieć na co uważać i jak się zabrać ? z góry dzięki Primera po lificie. Witam Kolego przeczytaj to co jest napisane gdzieś wyżej a znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie. Pozdrawiam Edited August 10, 2010 by Dani Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
edd Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Witam Kolego przeczytaj to co jest napisane gdzieś wyżej a znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie. Pozdrawiam Rzeczywiście ... ślepota mnie na starość dopada Spróbuję z opalarką, dam znać jak się zabawa udała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.