Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Modele S, GX, ... czym sie roznia ?


Guest gregorb
 Share

Recommended Posts

Guest gregorb

Wlasnie rozgladam sie po necie za jakas Almerka.Zauwazylem kilka oznaczen jak S czy GX. Czy ktos moze mi pomoc rozwiklac te skroty ?

 

Rozmawialem z bortem na GG i wychodzi na to, ze S ma te lepsze fotele, trzymajace kierowce. Czy cos jeszcze sie rozni ?

 

P.S. Sorki za glupia prosbe, ale czy ktos z posiadajacych "lepsze" fotele i gorsze moze mi podeslac maila ze zdjatkami feteli ? :wink:

 

_______________

gregorb@interia.pl

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie rozgladam sie po necie za jakas Almerka.Zauwazylem kilka oznaczen jak S czy GX. Czy ktos moze mi pomoc rozwiklac te skroty ?

 

Rozmawialem z bortem na GG i wychodzi na to, ze S ma te lepsze fotele, trzymajace kierowce. Czy cos jeszcze sie rozni ?

 

P.S. Sorki za glupia prosbe, ale czy ktos z posiadajacych "lepsze" fotele i gorsze moze mi podeslac maila ze zdjatkami feteli ? :wink:

 

No to po kolei.

GX - podstawowa wersja wyposażenia. Silniki 1.4, 1.6 i 2.0D. Często ma jeszcze nielakierowane zderzaki i szyby na korbkę. Jednak nie brakuje też egzemplarzy do których dokupiono el. sterowanie szybami, lakierowane zderzaki a nawet klimatyzację. To kwestia egzemplarza.

 

SLX - topowa wersja wyposażenia ( tylko sedan ). Silniki chyba tylko 1.6 i 2.0D. Ma wszystko oprócz kubełkowych foteli.

 

S - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.4. Poza pełnym wyposażeniem posiada właśnie kubełkowe fotele ( naprawdę rewelacyjna sprawa ), inny, bardziej agresywny zderzak z przodu z dużym wlotem powietrza i halogenami, oraz często lotkę na tylnej szybie.

 

SR - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.6. Pełne wyposażenie, często wzbogacone el. szyberdachem. Przedni zderzak jak w S, tylna lotka nad szybą i te same kapitalne fotele. Taką właśnie miałem i taką zdecydowanie najbardziej polecam.

 

GTi - sportowa wersja. Silniki 2.0. Wyposażenie takie jak w SR plus skórzana kierownica i mieszek. Najszybsza Almera.

 

Co do foteli to zdjęcie nic kompletnie Ci nie powie. Ale z mojego skromnego doświadczenia wynika, że różnica między "zwykłymi" fotelami, a kubełkami montowanymi w S/SR/GTi jest kolosalna! Do dziś nie mogę odżałować tamtych foteli.

 

Jeśli szukasz dla siebie Almerki i nie musi to być sedan, zdecydowanie polecam SR lub S ;)

 

 

P.S. Swoją SR'kę sprzedaje jeden z naszych klubowiczów. Strzelec. Klepnij do niego na priv jeśli jesteś zainteresowany.

Gre natomiast sprzedaje GTi ;)

pzd

Link to comment
Share on other sites

No to po kolei.

GX - podstawowa wersja wyposażenia. Silniki 1.4, 1.6 i 2.0D. Często ma jeszcze nielakierowane zderzaki i szyby na korbkę. Jednak nie brakuje też egzemplarzy do których dokupiono el. sterowanie szybami, lakierowane zderzaki a nawet klimatyzację. To kwestia egzemplarza.

 

SLX - topowa wersja wyposażenia ( tylko sedan ). Silniki chyba tylko 1.6 i 2.0D. Ma wszystko oprócz kubełkowych foteli.

 

S - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.4. Poza pełnym wyposażeniem posiada właśnie kubełkowe fotele ( naprawdę rewelacyjna sprawa ), inny, bardziej agresywny zderzak z przodu z dużym wlotem powietrza i halogenami, oraz często lotkę na tylnej szybie.

 

SR - quasi-sportowa wersja. Silniki 1.6. Pełne wyposażenie, często wzbogacone el. szyberdachem. Przedni zderzak jak w S, tylna lotka nad szybą i te same kapitalne fotele. Taką właśnie miałem i taką zdecydowanie najbardziej polecam.

 

GTi - sportowa wersja. Silniki 2.0. Wyposażenie takie jak w SR plus skórzana kierownica i mieszek. Najszybsza Almera.

 

 

 

 

pzd

 

To ja jeszcze tylko w kwestii formalnej :D :D, dodam kilka szczegółów:

 

SLX: dostępna również z silnikiem 1.4

 

S: w zależności od kraju różniły się między sobą szybami elektrycznymi (lub ich brakiem) i regulacją wysokości fotela kierowcy (w niemieckich wersjach jest, w polskiej nie wiem, we włoskich takich jak moja nie ma). Do tego gość w salonie we Włoszech, jak ojciek kupował Almerę, twierdził, że S-ki mają utwardzone zawieszenie. Czy to prawda - nie wiem bo nie jechałem żadnym GX-em ani SLX-em ale dosyć twarda jest rzeczywiście...

 

 

Aha, można jeszcze wśród ściąganych z zachodu spotkać wersję LX - też ubogą (przypuszczalnie odpowiednik naszego GXa)

Link to comment
Share on other sites

SLX: dostępna również z silnikiem 1.4

Dlatego napisałem "chyba" ;)

 

S: Do tego gość w salonie we Włoszech, jak ojciek kupował Almerę, twierdził, że S-ki mają utwardzone zawieszenie. Czy to prawda - nie wiem bo nie jechałem żadnym GX-em ani SLX-em ale dosyć twarda jest rzeczywiście....

No więc ja gdzieś kiedyś przeczytałem że w SR ( taką miałem ) zawieszenie jest twardsze i obniżone w stosunku do GX'owego o 30mm, ale ostatnio była o tym rozmowa na forum i chłopaki próbowali mnie przekonać że to nie prawda i że wszystkie N15 mają identyczne zawieszenie... Nie wiem jak jest naprawdę.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem SR jest naprawde bardzo twardy i niski i nie przypuszczam żeby wersje nazwijmy to "cywilne"do codziennej jazdy miejskiej z rodziną oferowały podobny komfort (w miom naprawde wywala plomby z zębów na polskich drogach), gdyż byłoby to conajmniej ryzykowne ze strony Nissana. Taka harakterystyka zawiewszenia dla większości ludzi (tych którzy przedkładają komfort przemieszczania się nad szybką i agresywną jazde :wink: ) może być męcząca i średnio przyjemna. Pozatym parkowanie na mieście autem tak nisko zawieszonym jak SR jest bardzo uciążliwe o czym dosyć często się przekonuje. Niestety nie miałem jeszcze okazji empirycznego zweryfikowania moich przypuszczeń bo jeszcze nie prowadziłem żadnego N15 poza SR i GTI. Mam nadzieje że mi się to uda i wtedy wszystko będzie dla mnie jasne.

 

PEACE

Link to comment
Share on other sites

Pozatym parkowanie na mieście autem tak nisko zawieszonym jak SR jest bardzo uciążliwe o czym dosyć często się przekonuje. Niestety nie miałem jeszcze okazji empirycznego zweryfikowania moich przypuszczeń bo jeszcze nie prowadziłem żadnego N15 poza SR i GTI. Mam nadzieje że mi się to uda i wtedy wszystko będzie dla mnie jasne.

Ja myślę, że Ty masz zmodyfikowane zawieszenie. Ja uważam, że moja SR'ka miała rzeczywiście wyśmienite zawieszenie, ale o wybijaniu plomb nie mogło być mowy! Poza tym z parkowaniem miałem znacznie mniej problemów niż teraz z P11.

 

No i SLX w hatchbacku jak się okazuje, też był . Tutaj znajdziecie test takiej Almerki

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=22825#22825

 

Taaaa... Jak zwykle perfekcjonista ;) Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu ;)

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Niezalogowany Qbk
Dlatego napisałem "chyba" ;)

 

A ja tylko potwierdziłem :D :wink:

 

No więc ja gdzieś kiedyś przeczytałem że w SR ( taką miałem ) zawieszenie jest twardsze i obniżone w stosunku do GX'owego o 30mm, ale ostatnio była o tym rozmowa na forum i chłopaki próbowali mnie przekonać że to nie prawda i że wszystkie N15 mają identyczne zawieszenie... Nie wiem jak jest naprawdę.

 

pzd

 

Ja też się skłaniam do takiego wniosku. Może gubienie plomb to przesada, ale zawias jest naprawde twardy...

 

Jeśli w piątek przybędę na spota to może będzie się okazja o tym przekonać...

Link to comment
Share on other sites

Guest CarfanR

Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d. Tak, taka wersja istnieje choć jest w mniejszości spośród innych jeżdżących – sam widziałem jak dotąd tylko dwa auta w ten sposób oznaczone. Poniżej co posiada:

- zderzaki w kolorze nadwozia, w tym przedni z halogenami – z dużym wlotem powietrza, tylny daszek nad szybą,

- pełna elektryka, szyber dach, silnik 1.6,

- fotele kubełki, to prawda, że są rewelacyjne więc jak ktoś szuka N15 to niech zwróci uwagę na nie uwagę.

- tarcze hamulcowe z tyłu, podobno w większości były montowane bębny,

- plus mam pakiet skórzany czyli: kierownica, drążek biegów i hamulca ręcznego. Co do twardości zawieszenia to w moim odczuciu jest zestawione właściwie – ani max twardo i tym bardziej nie miękko. Jeśli ktoś narzeka, niech lepiej sprawdzi stan amorków. U mnie jest really OK.

 

Pozdr,

CarfanR

Dsc005991.jpg

Link to comment
Share on other sites

Aha, można jeszcze wśród ściąganych z zachodu spotkać wersję LX - też ubogą (przypuszczalnie odpowiednik naszego GXa)

 

wersje LX byla równiez dostepna w naszym kraju, a róznila sie brakiem wspomagania kierownicy, a reszta to chyba ty samo co w GX. To tak w obronie GX :)

 

pozd

Link to comment
Share on other sites

Guest Niezalogowany Qbk
Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d. Tak, taka wersja istnieje choć jest w mniejszości spośród innych jeżdżących – sam widziałem jak dotąd tylko dwa auta w ten sposób oznaczone. Poniżej co posiada:

- zderzaki w kolorze nadwozia, w tym przedni z halogenami – z dużym wlotem powietrza, tylny daszek nad szybą,

- pełna elektryka, szyber dach, silnik 1.6,

- fotele kubełki, to prawda, że są rewelacyjne więc jak ktoś szuka N15 to niech zwróci uwagę na nie uwagę.

- tarcze hamulcowe z tyłu, podobno w większości były montowane bębny,

- plus mam pakiet skórzany czyli: kierownica, drążek biegów i hamulca ręcznego. Co do twardości zawieszenia to w moim odczuciu jest zestawione właściwie – ani max twardo i tym bardziej nie miękko. Jeśli ktoś narzeka, niech lepiej sprawdzi stan amorków. U mnie jest really OK.

 

Pozdr,

CarfanR

 

NX nie jest wersją wyposażenia - to stała część nazwy modelu w niektórych krajach Eu zachodniej (m. in. we Włoszech). Z tego co piszesz masz właśnie taką wersję - włoską SR (nie napisałeś o klimie - tam z silnikiem 1.6 była w standardzie). Moja S-ka też miała taki napis na klapie (niestety w czasie walki z rudą z tyłu został zdjęty) a również w papierach nazwa brzmi Nissan NX Almera...

Link to comment
Share on other sites

Guest gregorb

S - [......] inny, bardziej agresywny zderzak z przodu z dużym wlotem powietrza i halogenami, [....]

 

Znalazlem Almerke ktora ma z tylu S-ke. Nie wiem, ale porownywalem ze zdjeciami GX i nie widze jakos roznicy. Moze byc tak, ze to tylko przyklejone "S", bo jeszcze nie kontaktowalem sie z klientem i nie wiem tez jakie ma fotele.

 

Moze ma ktos z Was moze S-ke z duzym wlotem zeby mozna bylo zalaczyc na forum ?[/img]

 

Czy mozna jakos model zidentyfikowac po numerze nadwozia,silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek

W sumie możemy dyskutować o wersjach wyposażenia standartowych, bo np. ktoś miał ochotę i n abazie GX zrobił wersję z klimą ABS itd.... można by wymieniać i wymieniać, a wtedy na klapie nadal jest napis GX...

W sumie zapomnielismy o wersjach które np. miały boczne poduszki powietrzne.... to chyba były jakieś wersje limitowane i występowały raczej pod sam koniec produkcji N15, nazywały się chyba Emotion, Comfort, tak jak chyba niektóre P11 z limitowanych wersji?

Wtedy oznaczenie wyposażenia jest umieszczone pod bocznym kierunkowskazem na błotniku, widziałem takich kilka. Nawet w wersji 3D.

S chyba była dostępna tylko z silnikiem 1.4, i to był odpowiednik wersji SR z silnikiem 1.6, przynajmniej tak wynika z cennika Info-Ekspert, który czasami jest nie zgodny ze stanem faktycznym.

Były również wersje Spring.

Link to comment
Share on other sites

Guest Robi S.

Witam. Temat bardzo ciekawy.

Ja mam Almere 1.4 rok 1999 (marzec) , 5-cio drzwiowa .

Jest oznaczona jako FHL (tylko w dokumentach)

wygląda tak :

-zderzak szeroki z przodu z miejscami na halogeny

-zderzaki w kolorze nadwozia

-lotka na tylnej szybie z wmontowanym światłem stopu

-wspomaganie

-immobilaizer

-ABS

-cent.zamek

-cztery poduszki powietrzne

-regulowana kierownica

-elektryczne lusterka

-listwy boczne

To tyle z mojego opisu.

Pozdrawiam.

Robert

Link to comment
Share on other sites

Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d.

NX nigdy nie był oferowany w Polsce i tak jak ktoś powiedział był odpowiednikiem SR'a na kilku rynkach, z tym że dość egzotycznych, naprzykłąd właśnie we Włoszech.

 

- tarcze hamulcowe z tyłu, podobno w większości były montowane bębny,

Tarcze na tylnej osi były montowane we wszystkich Almerkach z ABS'em.

 

Moze ma ktos z Was moze S-ke z duzym wlotem zeby mozna bylo zalaczyc na forum ?

S-ki i SR-ki mają zderzak taki jak na zdjęciu mojej byłej:

 

a3.JPG

 

Czy mozna jakos model zidentyfikowac po numerze nadwozia,silnika ?

Da się. Dekoder na stronie http://www.elcats.ru/nissan/ to potrafił, tyle że coś ostatnio nie chce się otwierać... :(

 

S chyba była dostępna tylko z silnikiem 1.4, i to był odpowiednik wersji SR z silnikiem 1.6, przynajmniej tak wynika z cennika Info-Ekspert, który czasami jest nie zgodny ze stanem faktycznym.

Tym razem info-expert nie kłamie. S-ki były tylko 1.4 , a SR tylko 1.6

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Nikt jak dotąd z klubowiczów nie wspomniał o jeszcze jednej wersji N15 a mianowicie :arrow: NX. Jestem posiadaczem hatchback-a 3d.

NX nigdy nie był oferowany w Polsce i tak jak ktoś powiedział był odpowiednikiem SR'a na kilku rynkach, z tym że dość egzotycznych, naprzykłąd właśnie we Włoszech.

pzd

Nieeeeeeeeeeeeeee :D

NX nie jest wersją wyposażenia. NX Almera to po prostu pełna nazwa modelu. Tak jak napisałem - NX Almera występowała we Włoszech jako GX (1.4, 1.6, 2.0D), SLX (1.4, 1.6, 2.0 D), S (1.4), SR (1.6) i GTI (2.0, 143 KM).

 

Jako ciekawostkę, mogę podać, że we Włoszech nie był nigdy dostępny sedan...

Link to comment
Share on other sites

Nieeeeeeeeeeeeeee :D

NX nie jest wersją wyposażenia. NX Almera to po prostu pełna nazwa modelu. Tak jak napisałem - NX Almera występowała we Włoszech jako GX (1.4, 1.6, 2.0D), SLX (1.4, 1.6, 2.0 D), S (1.4), SR (1.6) i GTI (2.0, 143 KM).

 

Dziwne... Ale w końcu Almera była i jest oferowana np w Australii jako Pulsar NX, to czemu i Almera nie mogłaby się nazywać Almera NX... Niemniej jednak jest to dla mnie dziwna polityka.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest tigernet

witam. jestem posiadaczem "s-ki" 1.4 w opcji tzw. japonskiej. to co w niej namierzylem to : elektr. lusterka, wybajerowane zderzaki, wspomaganie, dwa jaski, halogeny, moc 87KM (1.4 kat), szyberek, korbkowe szyby, komplet zaglowkow, regulacja kierownicy.

dorobilem kilka nowosci i brakuje mi juz tylko klimy :-))

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

brakuje mi juz tylko klimy :-))

 

Jak masz szyberek to lej na klimę! A jeśli wciąż się przy niej upierasz, to chętnie zamienię swoją klimę na Twój szyber.... :mrgreen:

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest accer

S- jako quasi sportowa ma jeszcze tarcze z tylu zamiast bębnów.

Ale to raczej wszystkie quasi sportowe almerki maja.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ziut

"S" - to raczej STANDARD :D koło SPORT może stały :) to była chyba najuboższa wesja Almery.W modelach bez ABS-u montowane były z tyłu bębny zaś z ABS-m tarcze. Nie zależało to od wersji wyposażeniowej a chyba raczej od roku produkcji. (był wątek na ten temat)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...