Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprawdzanie i kasowanie kodów usterek Almera Primera


Gość holender
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Czy kasowanie błedów komputera za pomocą zworki lub zdjęcia klemy z aku moze nieść jakies negatywne skutki dla sekwencyjnej instalacji gazowej BRC? Boje się ze po skasowaniu zawartości kompa mogą sie skasować przy okazji ustawienia i mapy wtrysków z instalacji gazowej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy kasowanie błedów komputera za pomocą zworki lub zdjęcia klemy z aku moze nieść jakies negatywne skutki dla sekwencyjnej instalacji gazowej BRC? Boje się ze po skasowaniu zawartości kompa mogą sie skasować przy okazji ustawienia i mapy wtrysków z instalacji gazowej??

ja mam brc, kleme odpinałem na godzine i nic złego nie zauważyłem z BRC, natomiast błąd sięnie skasował :-) Chyba trzeba 48 godzin trzymać.

 

Dziwne ale po tygodnie jeżdzenia z błędem komp sam go przestał wyświetlać - chyba uznał że wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest do sciagniecia pdf'ik z wyjasnieniami kodow.

http://www.megauploa.../pl/?d=KRN7F2CC

Pozdrawiam

Kris

ćc

witam posiadam almerke z 2004 dci i chciałem te wyjasnienia kodów nistety serwer nie odpowiada, mogł bys coś nowego podesłać

bardzo bym prosił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A u mnie nie zadziałał sposób pierwszy i drugi(na zworke) tez nie zadziałał :(

 

na włączonym zapłonie check engine swieci caly czas , gasnie dopiero jak uruchomie silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

And482

nie pochwaliłeś się, jaką masz maszynkę, a przydałby się np rocznik, i silnik. Bo widzidzisz, ja mam 1.8 w benzynce, i dopóki silnik nie ruszy, na zapłonie świecą mi 3 lampki: check, olej, i zasilanie, i wszystkie trzy gasną jak tylko silnik odpali, i wszystko jest OK. :)

 

A co się tyczy tego, że żaden sposób diagnostyczny Ci nie zadziałał, jeśli autko z Twgo avatara jest obiektem Twych działań, to obawiam się, że może być zbyt "młode" (no i tu przydałby się jego rocznik) na metodę błyskową, i być może pozostanie Ci podpięcie się pod komputerek - ale oczywiście, to tylko przypuszczenia.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rok 2002 ,silnik 1.8

 

no problem w tym ze u mnie olej i aku gasnie a check sie dalej pali i autem szarpie przy jezdzie , no dzisiaj na komputer juz sie umówiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat koledzy, jeśli w złym miejscu to proszę o przesunięcie go w odpowiedni dział i nie kasowanie bo cierpie na chroniczny brak czasu i nawet brakuje mi go na przeszukanie dokładnie forum :D :D

 

Problem z tą wredną żółtą kontrolką wygląda nastepująco....

Mam Primerke P11 przed liftem, utknąłem w mega korku na rezerwie i za dużo chyba benzynki ubyło bo na drugi dzień nagle zaczęła mrugać osławiona kontrolka check engine.

Autko podpiąłem pod kompa i żadnego błędu nie wykazało, na zworke jakoś nie reaguje

(może coś źle robie ), niby wszystko OK, obroty, temp. , świece itd. wszystko działa bez zarzutu. Zdjąłem kleme z aku na noc, po około 14h. kleme założyłem i kontrolka zgasła Ufff. Przejechałem potem około 40km różnymi prędkościami aby komp nie zwariował ;)

Zatrzymałem się na herbatkę, odpalam auto i znowu ta mała pomarańczowa wredna lampka :) zaczęła mrugać. Mruga ona jednostajnie, zauważyłem też że dioda przy szybie od immo przestała mrugać, ale to chyba jest z sobą powiązane przez system Nats.

Ehhh, co robić z tym fantem koledzy ??

Może zassało jakiś syf z baku i pompie coś dolega lub po prostu filtr wymienić.. :huh:

Jak się pozbyć mrugającej kontrolki chcek engine.

 

Pomocy koledzy

Będę wdzięczny za każde sugestie i porady

 

 

 

Udało mi się sprawdzić błędy na spinkę i wymrugało kod 55, czyli brak błędu a kontrolka dalej mryg.

Ehhhh pomocy koledzy

Edytowane przez Grimm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Proszę o instrukcje odczytywania mrugnięć Check Engine. Co oznaczają krótkie mrugnięcia, a co długie? Jak to się odczytuje? Z góry bardzo dziękuje. Możliwe, że już to się pojawiło ale nie znalazłem. Pozdrawiam i życzę bezawaryjności:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam serdecznie,

Mam pytanie czy jest ktoś z Pruszkowa lub z okolic kto jest w posiadaniu interfejsu i dysponuje czasem. Potrzebuje zdiagnozować błąd airbag'ów. I wykasować jeżeli to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Mam pytanie czy jest ktoś z Pruszkowa lub z okolic kto jest w posiadaniu interfejsu i dysponuje czasem. Potrzebuje zdiagnozować błąd airbag'ów. I wykasować jeżeli to możliwe.

Jesli chodzi o poduchy i interfejs to, na moja skromna makówkę, masz dwie drogi tzn wizyta w warsztacie który bedzie miał komputerek z obsługą poduch, lub wizyta w ASO - to jezeli koniecznie szukasz podpięcia pod interfejs

Bez interfejsu, i o ile auto nie jest "zbyt nowe" można poradzic sobie samemu (kosztowo wychodzi najtaniej ;) ) metodą błyskową, i w Twoim przypadku tzn auto z 2000r może zadziałać - trzebaby spróbować. A szczegóły "co i jak" masz tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/

 

 

jak skasować świecącą się kontrolkę filtru paliwa silnik diesla nissan primera p 12

Jeżeli masz jakąś odrebna/wyizolowaną kontrolke od filtru paliwa, to "nie znaju" jak Ci pomóc.

Jeżeli jednak chodzi Ci o kontrolkę od silnika zwaną potocznie "check", to skoro mowa o P12, to zapewne masz złacze diagnostyczne OBD2, co oznacza, że po usunięciu przyczyny zgłaszanego błędu, trzeba Ci interfejsu (czasami zagada ELM327), a małe "co nie co" o interfejsie, i polecam lekturkę, znajduje się tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o poduchy i interfejs to, na moja skromna makówkę, masz dwie drogi tzn wizyta w warsztacie który bedzie miał komputerek z obsługą poduch, lub wizyta w ASO - to jezeli koniecznie szukasz podpięcia pod interfejs

Bez interfejsu, i o ile auto nie jest "zbyt nowe" można poradzic sobie samemu (kosztowo wychodzi najtaniej ;) ) metodą błyskową, i w Twoim przypadku tzn auto z 2000r może zadziałać - trzebaby spróbować. A szczegóły "co i jak" masz tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/

 

A jeszcze nasuwa mi się takie pytanie czy usunięcie błędu w tym przypadku nie będzie tylko "zgaszeniem" kontrolki? Czy jeżeli sterownik jest uszkodzony błąd pojawi się powtórnie. Dobrze rozumiem? Proszę poprawić jeżeli się mylę.

Edytowane przez Omarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki mają za zadanie sygnalizować problem/awarię, a cały system czujników i powiązanych z nimi kodów mają wskazać co i gdzie dolega pacjentowi. A jak wiesz (czyteż dobry "doktor" wie) co dolega, to aplikujesz stosowną kurację, i pacjent zdrów - już nie krzyczy że boli ;)

Czyli bardzo dobrze rozumiesz, samo wykasowanie kodów błędów nic nie da, to to samo co potraktować alkocholem/goździekiem dziurawy bolący ząb - na moment ból zniknie, ale zęba nie uleczy. ;)

Pozdrawiam

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

mam podobny problem jak kolega, tzn. po zabawie z kluczykiem kontrolka poduchy miga mi w trybie 1 x długo i 8 x krótko (to jakiś alfabet Morse'a, czy co?? :dribble: ) - po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu jest to samo, czyli migawka w trybie Morse'a: 1/8 Czy ktokolwiek wie jak tego się pozbyć (czy wizyta w serwisie jest konieczna) i co to w ogóle znaczy?

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moguai

jeśli się mylę to, może ktoś mnie poprawi, ale (jeżeli jesteś pewny że wszystkie obwody poduch są OK tzn sa zamknięte - kabelki i na kostkach łączy) chyba kłania Ci się wizyta w warsztacie co ma komputerek do AIRBAG'a, i potrafi poradzić sobie z "poduchami", albo wizyta w ASO. Niestety, albo kody do diagnostyki poduch są (na forum), ale trzaba ich wytrwale poszukać, ja niestety w swych dotychczasowych "wędrówkach po forum" nie natrafiłem (albo natrafiłem ale przeoczyłem), albo najzwyczajniej w świecie nikt ich tu nie opublikował.

A co do Morse'a, z tego co opisujesz, to jeżeli dobrze kojarzę błyskową metodę, i diagnostyka poduch działałaby na tych samych zasadach, to chyba wywala Ci kod 18 - ale co to oznacza (?), ja nie znaju. Zabawa z kluczykiem, aktywuje autodiagnostykę systemu poduch, i jest skuteczna w wygaszeniu kontrolki, gdy z poduchami i ich obwodami wszystko jest OK, ale z jakichś powodów "komputerek sfiksował" i krzyczy błedem. A dla przykładu, ja tak miałem jakies 3-4 tyg. temu, miałem parkowanie na ubitym śniegu, i mimo że robiłem to po malutku, delikatnie na 1-ce, to na jednym dołku bujnęło mnie do przodu, że dosyć gwałtownie "pocałowałem" hak stojącego przede mną auta, na drugi dzień przy odpalaniu silnika żaświeciła się lampka AIRBAG'a. Z miejsca skojarzyłem, co może być źródłem, i "pobawiłem się" kluczykiem w stacyjce - kontrolka zgasła.

Jeżeli masz sporo zapału do samodzielnych działań naprawczych, to w diagnostyce i lokalizacji problemu, być może mógłby Cię poratować serwis-manual - o ile go posiadasz, jeśli nie trzeba sprawdzić linki na forum, ewentualnie "google Twoim przyjacielem" ;)

I to tyle z mojej pomysłowości. Powodzonka w "walce z poduchami" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Ponieważ walczę też z zaciętą płytką w CD, a wczoraj miałem trochę wolnego czasu, to zdjąłem osłonę radia i oto co ujrzałem:

z jednostki centralnej (czyli odtwarzacza płyt - CLARION CY460) wypięta jest cała kostka (podejrzewam, że od nawigacji); z kostki, która wpięta jest do małego czarnego pudełeczka ukrytego za głównym panelem sterującym (komputer?), wypięty (i zaizolowany, a więc zrobił to ktoś świadomie) jest jeden z przewodów.

Domyślam się więc, że kuzyniak (który odsprzedał mi autko) nie powiedział mi o wszystkim (i zapewnia że nawi jest).

Niestety, wszystko więc wskazuje na to, iż czeka mnie wizyta albo w serwisie, albo u dobrego elektronika.

Jeśli chodzi o kod błędu, to jest to albo 18 (pierścień czujnika prędkości koła), albo 81 - i tu ZONK, bo nigdzie nie znalazłem wyjaśnienia, co to może oznaczać.

Może ma ktoś schemat instalacji elektrycznej TINKI z 2003r.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...