Gość maxbike Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 Otóż mam taki problem, po zmianie kół na letnie (zima felgi stalowe, lato aluminiowe) auto zaczęło porządnie samo skręcać w prawo. Koła były wyważane przed założeniem, nie wiem na ile znając realia polskich serwisów... Co to może być? Dziwi mnie fakt, że na kołach zimowych auto nie skręcało. Czy to wina felg? Czy jeżeli załóżmy na jednym kole jest opona o 2 - 3mm mniej zużyta może to być powodem skręcania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arkom Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Zobacz czy na osi masz tego samego typu opony. Kiedyś znajomy miał coś takiego że założył na jedną stronę jeden model opony a na drugą drugi - najlepsze w tym było to że opony były tego samego producenta, miały z wyglądu taki sam bieżnik, te same rozmiary ale różniły się jedną cyferką w opisie opony - np. Michelin Pilot S <-> Michelin Pilot Z (przykład czysto teoretyczny) Po założeniu na każdą z osi odpowiedniej pary wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Czy jeżeli załóżmy na jednym kole jest opona o 2 - 3mm mniej zużyta może to być powodem skręcania? Może być jak najbardziej auto zaczęło porządnie samo skręcać Ale czy aż tak :?: 1 Wyważ jeszcze raz 2 Zamień przednie koła miejscami 3 Sprawdź geometrię 4 Sprawdź czy wszystko w porządku masz z zawieszeniem Pozdrawiam - Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlody28 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Jak wyżej, zmień przednie koła miejscami, jeśli będzie też ściągało to wina opony. Miałem identyczną sytuację, na zimowych było dobrze a po zmianie na letnie ściągało w prawo (po przełożeniu kół ściągało w lewo). Pomogła wymiana opony. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Sprawdz ciśnienie w kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 sprawdź czy wszystkie śruby są podokręcane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gringo Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Witam, podepne sie pod temat zeby nie zakłądać nowego... U mnie auto tez lekko ściąga w prawo, ale problem polega na tym że tak samo jest na zimówkach jak i na letnich. Geometria była sprawdzana dwa razy, koła są powyważane,ciśnienie jest wszędzie takie same. W zawieszeniu nie ma luzów,ani stuków, jedno co to podejżany jest lewy drążek kierowniczy,ale tylko podejżany. Czy górne wahacze mają na to jakis wpływ? Są powymieniane 10 tys km temu i nie pokazują ze są zużyte,nie stukają, nie skrzypią. Ogolnie wszystko jest OK,ale auto lekko ściąga. Macie jakies pomysły ? Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piektor Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 ściąga w prawo Macie jakies pomysły ? Mam - jest to wynik nachylenia technicznego drogi po której się poruszasz. Przekrój poprzeczny jezdni to wycinek koła (owalu) gdzie najwyższy punkt to oś jezdni. Dlatego może delikatnie ściągać w prawo - to jest mój pomysł na Twoje pytanie [ Dodano: Czw 12 Lip, 2007 15:18 ] Na przykład Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mas444 Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Ja myślę, że ściąganie jest spowodowane zagłębieniem się koła w otwór technologiczny jezdni zwany dalej dziurą. Gdy koło napotka taki otwór mogą pojawić się pewne rozbieżności w strukturze zawieszenia. Niestety Nissan nie przewidział istnienia w Polsce wielu otworów technologicznych i nie przystosował do nich zawieszenia. Piektor -> kiedyś mój ojciec wylądował w rowie bo jezdnia miała nachylenie techniczne. Konkretnie zakręt był pochylony na zewnątrz :kosci: a nie jak to się powinno robić do wewnątrz. Po godzinie obok auta ojca w rowie leżało już kilka innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damnix Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Sprawdź : -czy masz równą głębokośc bieżnika -sprawdż ciśnienie -zamień opony z prawej na lewą -geometria pojazdu -sprawdź czy opony się dobrze osadziły na feldze - jeśli to nie pomoże to proponuje zrobienie testu drogowego na HUNTERZE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzingis Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 Opona ma to do siebie że lubi popękać płutno w wewnątrz opony--4 i wiecej jak ma latek, wiem dlatego bo mnie to spotkało bieżnik miałem jeszcze piękny jak nówka ale opona miała 6 latek i niestety musiałem założyć na tył, a 2 możliwośc to sprawdz czy nie masz zapieczonych hamulców z jednej strony, poznasz po tym jak są nagrzane , czy jednakowo ciepłe po obu stronach jednakowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 13 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2007 To znowu ja Sprawdziłem i lewa opona ma wyższy bieżnik, czy to może być powodem aż tak mocnego skręcania? Jeszcze zastanawiam się czy to faktycznie nie są hamulce, bo słysze popiskiwanie czasami w czasie jazdy. A kół nie chce zmieniać bo gwinty mam już troche zjechane i nie chce ryzykować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Sprawdziłem i lewa opona ma wyższy bieżnik to może wyjaśniać sprawę bo słysze popiskiwanie czasami w czasie jazdypodnosnik pod auto i sprawdź czy podczas kręcenia ręcami jedno koło obraca się ciężej niż inne na tej samej osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 A jaka jest oznaka, że czas na zmianę klocków, ew. tarcz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Trzeba ściągnąć koło i zobaczyć jakiej grubości są klocki (tzn. ile z nich zostało ) a tarcze to już suwmiarka w dłoń i pomierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Mnie auto też czasami ściaga, słyszę do tego małe szorowanie na małej prędkości. Podejrzewam, że to hamulce, tłoczki nie odbijają do końca. Może u ciebie też jest podobnie. Ja u siebie będę to niedługo robić, mam nadzieję że pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxbike Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Mnie auto też czasami ściaga, słyszę do tego małe szorowanie na małej prędkości. Podejrzewam, że to hamulce, tłoczki nie odbijają do końca. Może u ciebie też jest podobnie.Ja u siebie będę to niedługo robić, mam nadzieję że pomoże. Dokładnie mam to samo. Daj znać jak możesz jak zrobisz co to dokładnie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AUTOMAT_82 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 maxbike, nie ma sprawy. Pochwalę się efektami ale nie wiem dokładnie kiedy to nastąpi. Prawdopodobnie w sierpniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rower Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Jak wyżej, zmień przednie koła miejscami, jeśli będzie też ściągało to wina opony. Miałem identyczną sytuację, na zimowych było dobrze a po zmianie na letnie ściągało w prawo (po przełożeniu kół ściągało w lewo). Pomogła wymiana opony.pozdro Wczoraj wyjechalem z salonu i auto sciagalo w prawo. Dzis zamienili mi przednie kola miejscami i przestalo sciagac, auto jedzie prosto. Dlaczego tak jest? Jak to mozliwe? Jesli wadliwe byloby kolo, to powinno sciagac w druga strone, nie? Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pikayo Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 witam, ciekawy temat, u mnie teoria nachylenia jezdni "nie dziala", moje autko sciaga wlasnie na lewo do srodka jezdni, jutro sprawdze cisnienie, ciekawe czy pomoze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULI Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 Sprawdziłem i lewa opona ma wyższy bieżnik, Tak jak JARKK napisał, to jest przyczyną ściągania w prawo. Opony masz kierunkowe czy normalne, mi raz załozyli kierunkowe odwrotnie i się jeździć nie dało, a z tą zamianą opon na osiach to coś w tym jest - też tak miałem - przełożyłem i było ciszej, lepiej i zero ściągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LeszekSKC Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 A jesli mam kierunowe opony to nie da rady zmienic na osi. Czy jest sens zmieniac z przodu na tyl a z tylu na przod ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.