Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zawory - jak to się robi tak na gorąco?


Gość Hooligan.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Hooligan.

Wiem, że juz o tym pisano, ale nie doszukałem się jasnej, zdecydowanej odpowiedzi. Otóż instrukcja do k10 jasno precyzuje, że wentyle ustawia się na ciepłym silniku, gdy wskazówka temperatury dojdzie do połowy skali – przecież to strasznie gorąco – woda ma wtedy chyba 90 st. - jak zdjąć obudowę filtra i pokrywę klawiatury, aby sobie palców nie poparzyć? Ponadto w tym czasie silnik przecież stygnie – zależnie od tego ile trwają wspomniane czynności przygotowawcze silnik może ostygnąć do różnej temperatury. Jak to jest dokładnie? Zbyt wiele tu niedopowiedzeń w tym wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

to sie ustawia w zamkniętym pomieszczeniu azeby silnik nie wystygł za szybko.

a jak chcesz ustawiać na zimnym??

Gdy sie nagrzeje wystepuje zjawisko rozszerzalności temperaturowej, i jak ustawisz na zimnym silniku na gorącym pojawią sie szczeliny w gniazdach zaworów - brak kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby sie nei poparzyć użyj specjalnych rękawiczek roboczych.

 

Ustawiałem w Micrze zaworki w garażu, więc ciepło nie uciekało zbyt szybko z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hooligan.

tylko dlaczego np. nie mozna ustawiac na zimno z odpowiednio powiększonymi luzami? np. 0.35 zamiast 0,30 dla wydechu i 0,3 zamiast 0,25 dla ssania. W skodzie (fakt faktem że tam był rozrzad popychaczowy) było podane po 0.2 mm na zimno - i nigdy było problemów - silnik chodził jak pszczoła (oczywiście jak na standardy skody z lat 80-tych :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

właśnie dlatego że to nissan i tu producent jest bardziej precyzyjny niż w skodzie.

dopuszcza możliwości różne wachania rozszerzalności temp poszczególnych elementów.

i zeby tego uniknąc zaleca ustawiać zawory na silniku w temp pracy zresztą jak większość producentów aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zdjąć obudowę filtra i pokrywę klawiatury, aby sobie palców nie poparzyć? Ponadto w tym czasie silnik przecież stygnie – zależnie od tego ile trwają wspomniane czynności przygotowawcze silnik może ostygnąć do różnej temperatury. Jak to jest dokładnie? Zbyt wiele tu niedopowiedzeń w tym wszystkim

 

Fachurka się wyrobi i się nie poparzy. I jeszcze zgrzewce da radę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popychacze przy swojej długości mają całkowicie inną rozszeżalność cieplną niż układ OHC.W K10tce przy nagrzanym silniku luzy rosną a nie jak to było w rozrządzie OHV malały poniewarz rozgrzane dźwigienki nie kompęsują w takim stopniu jak popychacze (przyrostu cieplnego) tależyków zaworowych jak i gniazd zaworowych osadzonych przecierz w ciepłej komorze spalania.I z tego względu na ciepło jest S 0,25 a W 0,3,przy zimnym wynosi to podobno S 0,18 a W 0,25.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...