Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ząbkowanie opon, nadmiera głośnośc opon


Gość Michel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam nadzieję, że tego tematu nie było, albo, że przynajmniej nie był nadmiernie wyeksploatowany: przednie opony mam wyząbkowane, zauważam, a raczej słyszę nadmierne buczenie opon - na pewno nie wynika to z właściwości jezdnych opon. Wyząbkowane opony są z przodu, ale wulkanizator powiedział mi, że tylne opony podobno też są zjechane - ja tego wprawdzie nie widzę, opony z tyłu wyglądają na nowe. Ale podobno, gdy przejedzie się ręką w przeciwną stronę pod bieżnik - powinno być gładko a u mnie wyczuwalne są rowki. Nie wiem czy wulkanizator miał rację czy ściemniał żeby wcisnąc mi nowe opony, ale prawda jest taka, że opony są bardzo głośne (wydaje mi się, że słychać przednie, ale mogę sie mylić). Dodam jeszcze na koniec - zrobiłem zbieżność i wyważyłem koła - bez zmian. Co dziwne mimo zrobienia zbieżności kierownicę przy jeździe prosto muszę trochę trzymać przesunięta w lewo - minimalnie, ale zawsze. Objawy są najbardziej odczuwalne przy obciążonym samochodzie (znoszenie na lewno, drganie kierownicy)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kierowicy tez tak mam - tez robilem ustawienie zbiezności, i dalej tak jest... mam nadzieje ze "ten typ tak ma" ;)

 

co do oponek, jakiej masz firmy?

 

cisnienie jest w odpowiednich parametrach?

 

Ja ostatnio tez zaobserwowalem u siebie nadmiar halasu z opon, okazalo sie ze troche za duzo cisnienia sie napompowalo... (uszkodzony cisnieniomiez na stacji) po upuszczeniu wszystko wrocilo do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony Continental - nie pamiętam modelu niestety. Ciśnienie w oponach ok. Szum nie jest ciągły, najbardziej go słychać tak od 60 do 80 km/h - potem ustaje. Dalej przy prędkości 120 zaczyna się drganie kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do opon to ja ostatnio zakladalem w swojej primerze i pojechalem do znajomego mial komplet 4 takich samych opon z tym ze dwie po przejechaniu po nich reka mialy zabki i powiedzial ze beda halasowac wiec podejrzewam ze wulkanizator zrobil Cie w balona. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory były sprawdzane na przeglądzie obowiązakowym ostatnio - wszystkie właściwości jezdne bez problemu...Zasnatawiam się też skąd ten szum...

 

[ Dodano: Pią 27 Lip, 2007 13:03 ]

Problemem jest to, że chwilowo nie mogę sobie pozwolić na pozostawienie almerki w serwisie, zakup auto nadwyrężył moje finanse, a zbliżają się też wakacje. Kusi mnie żeby poczekać do jesieni i wtedy po zmianie opon na zimowe sprawdzić jak się będzie zahcowywać, ale z drugiej strony nie chcę tyle czekać, sami wiecie jak to jest, gdy nie wszystko w Waszych samochodach działa idealnie. Mi przynajmniej nie daje to spokoju....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na temat ząbkowania jeszcze taki artykuł.

http://www.opony.com.pl/encyklopedia/609_c...h_autach__.html

Możesz jeszcze wrzucić w Google hasło "ząbkowanie opon". Jest sporo wypowiedzi użytkowników aut z innych forów motoryzacyjnych.

Może one przybliżą wyjaśnienie problemu. :)

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie, myślę, że ten artykuł sporo wniesie w moje przemyślenia :) Bałem się, że kupiłem jakiegoś rzęcha - takie wrażenie chciał mi wbić do głowy wulkanizator. Mimo, że na przeglądzie wszystko było idealnie, nie dawało mi to spokoju. Spróbuję jeszcze wyważyc koła na samochodzie, może to też trochę pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy przejedzie się ręką w przeciwną stronę pod bieżnik - powinno być gładko a u mnie wyczuwalne są rowki.

Tak dokładnie jest -jeśli są wyczuwalne rowki to świadczy o "ząbkowaniu" opony. Nic z taka oponą się nie zrobi...

Co dziwne mimo zrobienia zbieżności kierownicę przy jeździe prosto muszę trochę trzymać przesunięta w lewo - minimalnie, ale zawsze.

Jest to wina błędnego ustawienia "środka" koła kierownicy podczas ustawiania zbieżności. Wtedy próbując "wysrodkować" kierownicę zaczyna ściągać... choć tak naprawdę zaczynasz poprostu minimalny skręt ;). Udaj się do warsztatu który robił Ci zbieżność - w ramach reklamacji musi ustawić koło kierownicy w pozycji " na wprost". Ewidentny błąd/ niedopatrzenie mechanika. Kiedyś jak diagnosta/mechanik spieprzył pozycje "0" to mozna było zdjąć kierownicę i usatwić na wprost - teraz za duże ryzyko ze względu na Airbag'a.

Dalej przy prędkości 120 zaczyna się drganie kierownicy...
- zobacz czy od wewn strony felgi nie ma przylepionego błota - wielokrotnie tak miałem - wyczyścić i jeśli nadal to ponowne wyważenie. Jeśłi nie pomaga - niestety opona może być uszkodzona ( pęka kord wewnętrzny ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość thomson30

Złe ustawienie kierownicy "na wprost", co jak pisali inny robione jest podczas ustawiania zbieżności, może powodować ściąganie samochodu. Oś układu wspomagania nie jest prosto i wspomaganie delikatnie działa ściągając samochód.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe ustawienie kierownicy "na wprost", co jak pisali inny robione jest podczas ustawiania zbieżności, może powodować ściąganie samochodu. Oś układu wspomagania nie jest prosto i wspomaganie delikatnie działa ściągając samochód.

Pozdro

wspomaganie powyzej jakiejs tam predkosci wogole nie dziala wiec nie ma obawy

promlem z przestawieniem kiery jest tylko wtedy kiedy ktos boi sie ruszyc AIRbaga z kiery - co nie jest niczym skomplikowanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kupiłeś auto z używanymi oponami od innego auta?

 

Ja kiedyś chciałem zaoszczędzić i kupiłem używane opony.

Tyle zaoszczędziłem, że potem musiałem kupić nowe. Opony założyłem z tyłu, jak auto było nieobciążone na tył, było OK, ale jak jechało kilka osób to słychać było przenikliwe buczenie, które znikało po przekroczeniu ok. 120km/h. Najpierw myślałem ze to łożyska, ale w końcu po wymianie opon jak ręką odjął.

opony faktycznie były poząbkowane, choć bieżnik miały dosyć wysoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód kupiłem dopiero miesiąc temu więc ciężko mi powiedzieć skąd pochodzą opony. Byłem wczoraj u wulkanizatora na doważaniu opon i powiedział mi, że wina złej zbieżności, opony na zewnątrz wyglądają ok, ale są na maxa zjechana do środka - podobno stąd szum, drgania na kierownicy.

Dzięki za zainteresowanie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...