Gość Michel Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 podobno w większości almerek n16 rdzewieją tylne tarcze. Moje są bardzo zardzewiałe, ale - na przeglądzie sprawdzono mi siłę hamowania i wszystko jest w normie, klocki są zużyte tylko w połowie, więc szkoda mi teraz to wymieniać. Jedynym objawem zużycia tarcz jest to, że jak dojeżdżam do świateł to samochód hamuje pulsacyjnie, ale w bardzo niewielkim stopniu. Czy zardzewiałe tarcze z tyłu, jeśli siła hamowania jest ok, mogą być niebezpieczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Po co wymieniać od razu tarcze. Wystarczy przetoczyć z 0,3mm i ewentualnie wymienić klocki. Koszt klocków na tył ok 70zł/kpl. Ja też tak miałem zardzewiały a teraz pięknie lśną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 pewnie masz rację, choć nie każde trarcze można przetoczyć, swojąoglądałem tylko z zewnętrznej strony i naprawdę kiepsko wyglądają, ciekawe jak od wewnętrznej, podejrzewam, że jeszcze gorzej. ale póki hamuje ok - nie przejmuję się za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wowek_L Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 a ile masz najechane ze tarcze wygladaja tak "marnie" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Jedynym objawem zużycia tarcz jest to, że jak dojeżdżam do świateł to samochód hamuje pulsacyjnie, Tu raczej postawiłbym na przednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 100 tysięcy przebiegu, ale samochód trochę stał. Przednie tarcze nóweczki, więc może w takim razie hamowanie pusacyjne nie jest winą tarcz..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeso Opublikowano 25 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2007 podobno w większości almerek n16 rdzewieją tylne tarcze :galy: Raz w życiu widziałem na moich tarczach delikatny rudawy nalot po tym, jak samochód stał przez ponad tydzień jesienią w garażu (nie moim). Tarcze wymieniałem (przebieg auta 130 kkm) i na nowych również takich objawów nie zanotowałem. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość da_niel Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 moje tylne tarcze tez rdzewieją, nie przejmuję się tym, siła hamowania nimi jest w normie. tylne hamulce w bardzo niewielkim stopniu biorą udział w zwyczajnym hamowaniu -tylny hamulec to przede wszystkim hamulec ręczny. hamowanie pulsacyjne? masz może ABS? ja miałem kiedyś podobnie tylko, że to nie było hamowanie pulsacyjne a złe klocki z przodu. w sklepie sprzedali mi złe a w warsztacie koleś je wpasowywał przy pomoc młotka. skończyło się wymianą tarcz i klocków z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michel Opublikowano 10 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2007 ABS mam, ale to nie takie objawy. Objaw typowy dla skrzywionych tarcz - dojeżdżając do świateł hamulec raz trochę zaciska a raz puszcza - oczywiście w niewielkim stopniu, ale jest to wyczuwalne jednak. Ja stwierdziłem, że tylnymi tarczami też się nie będe przejmować, tym bardziej, że siła hamowania jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.