Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

JAKI PłYN CHłODNICZY


Guest
 Share

Recommended Posts

WITAM FORUMOWICZOW.

MAM DOSC NISKI POZIOM PLYNU W ZBIORNICZKU WYRONAWCZYM (BLISKO MINIMUM) I CHCIALBYM TAM COS DOLAC ALE NIE WIEM CO. PLYN PODOBNO BYL NIE TAK DAWNO WYMIENIANY ALE NIE WIEM NA JAKI I NIE CHCIAL BYM COS NAMIESZAC. CO RADZICIE?????

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83
WITAM FORUMOWICZOW.

MAM DOSC NISKI POZIOM PLYNU W ZBIORNICZKU WYRONAWCZYM (BLISKO MINIMUM) I CHCIALBYM TAM COS DOLAC ALE NIE WIEM CO. PLYN PODOBNO BYL NIE TAK DAWNO WYMIENIANY ALE NIE WIEM NA JAKI I NIE CHCIAL BYM COS NAMIESZAC. CO RADZICIE?????

Wlej petrygo.Moim zdaniem jest to dobry plyn chlodniczy.Przypadkiem nie uzywaj borygo,kiepski wybor i rdzewieje uklad chlodniczy.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest ASPDAREK

Ja też mam zielony zalany w austri co to może być nie ma żadnej karteczki

 

[ Dodano: Sro 03 Sty, 2007 13:31 ]

kupiłem borygo EKO na bazie glikolu i też jest zielony mam zamiar nim uzupełnić

Link to comment
Share on other sites

Guest pisiek

sciagnij troche plynu z chlodnicy wymieszaj z tym co kupiles 1 do1 najpierw zagotuj potem do zamrazalki jak nie zamarznie to znow na ogien jak sie nic z nim nie stanie osad kluski to mozesz zalac tylko kup do aluminium

Link to comment
Share on other sites

Delikatnie podpowiem, że płyn chłodniczy podobnie jak wszystkie płyny w samochodzie podlega starzeniu, więc może to doskonała okazja do wymiany?

 

Koszt niewielki w porównaniu z np zamuloną chłodnicą lub osadem w kanałach płynu chłodniczego w głowicy.

 

Dodam tylko, że przydatność płynu (jego krzepliwość i czystość) wynosi od 2 do 3 lat.

 

Jako ciekawostkę podam, że płyny Petrygo, Borygo i inne lane w naszych rafineriach pomimo posiadanego w swoim składzie i głoszonego na etykietach glikolu nie wykazują wartości krzepliwości z opakowania. Warto zatem sprawdzić po zalaniu testerem do jakiej temperatury płyn pozostaje płynem by się podczas tęgich mrozów nie zdziwić. :D

Link to comment
Share on other sites

tak sięzastanawiam nad tym copiszecie....

 

przecież zbiornik wyrównawczy jest po to żeby nadmiar płynu z układu chłodzenia mial gdzie się zgromadzic...

więc do zbiornika wyrównawcczego (!!) nie ma co lać płynu tylko do chłodnicy bezpośrednio ...

 

co do rodzaju płynu ja mam zielony z firmy K2

Link to comment
Share on other sites

Guest radoslawos

sprawdz w najblizszym warsztacie temperaturę krzepnięcia płynu, jesli płyn jest stosunkowo młody i temperatura odpowiednia pompuj wodę destylowaną

Link to comment
Share on other sites

przecież zbiornik wyrównawczy jest po to żeby nadmiar płynu z układu chłodzenia mial gdzie się zgromadzic...

więc do zbiornika wyrównawcczego (!!) nie ma co lać płynu tylko do chłodnicy bezpośrednio ...

Jeśli dobrze zrozumiałem to ze zbiornika wyrównawczego nigdy nie będzie ubywać płynu.

Teraz pytanie.

 

Dlaczego w instrukcji obsługi pod KONTROLA POZIOMU PŁYNU CHŁODZĄCEGO napisali:

 

Poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym należy sprawdzić przy zimnym silniku.

Dolać płynu do "MAX".

 

Jeśli zbiornik jest pusty należy sprawdzić poziom płynu w chłodnicy.

Uzupełnić do poziomu otworu wlewowego, a poziom płynu w zbiorniczku uzupełnić do "MAX"

Link to comment
Share on other sites

Guest rycholu

Jeżeli masz jeszcze płyn w zbiorniku wyrównawczym to śmiało możesz do niego dolać.Jeżeli już tam nic nie ma to najpierw do chłodnicy (oczywiście na zimno)-żeby ja odpowietrzyć a następnie po jej zamknięcu do zbiornika wyrównawczego.Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...