Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Wymiana tarcz i klocków


Gość Buschido
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar wymienić w mojej Almerce n-15 1,6 16V H z 1995 roku tarcze i klocki hamulcowe. Jeszcze nie mierzyłem, ale średnica tarczy wynosi 234 (mam ABS). Waham się pomiędzy częściami Lucasa a Brembo + Ferrodo. Co wybrać i czy muszę jeszcze dodatkowo coś zamówić (np jakieś blaszki przychodzące do szczęk itp).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mierzyles to zmierz i to dokladnie bo ja takim sposobem patrzac na katalog ostatnio musialem wymieniac tarcze :)

Zadnych blaszek nie musisz.

Tarcza jest przkrecana, klocki klockami, chyba ze mialbys blaszki zjechane do mocowania klockow ale jesli aktualne sie trzymaja to nie ma co panikowac.

Jesli Brembo to oryginal to bierz to.

Ja ominalem te marki z powodu masy podrob i zakupilem miekkie klocki Textar a tarcze Sakura "Gold Line".

Przy tym zestawie zaluje ze nie mam ABS bo sprawnosc jest super ale latwo mozna zblokowac kola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wymienić w mojej Almerce n-15 1,6 16V H z 1995 roku tarcze i klocki hamulcowe. Jeszcze nie mierzyłem, ale średnica tarczy wynosi 234 (mam ABS). Waham się pomiędzy częściami Lucasa a Brembo + Ferrodo. Co wybrać i czy muszę jeszcze dodatkowo coś zamówić (np jakieś blaszki przychodzące do szczęk itp).

Pozdr

 

Wydaje mi się,że jesteś w błędzie.W tym modelu tarcze miały 247 mm.

 

Ja poleciłbym zestawik BREMBO + FERODO:

 

Tarcze -> http://www.auto-moto.sklep.pl/index.php?pr...p;prod_id=34357

Klocki -> http://www.auto-moto.sklep.pl/index.php?pr...p;prod_id=34858

 

Zmierz sobie dokładnie tarcze..... :)

 

Jeżeli chodzi o LUCAS-TRW,uważam ,że też niezły wybór.Zobacz sobie na załącznik jak coś :one:

 

KLOCKI -> GDB3180 -> cena 90 zł za komplet

TARCZE -> DF4018 -> 194 zł za komplet 2 sztuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wymienić w mojej Almerce n-15 1,6 16V H z 1995 roku tarcze i klocki hamulcowe. Jeszcze nie mierzyłem, ale średnica tarczy wynosi 234 (mam ABS). Waham się pomiędzy częściami Lucasa a Brembo + Ferrodo. Co wybrać i czy muszę jeszcze dodatkowo coś zamówić (np jakieś blaszki przychodzące do szczęk itp).

Pozdr

 

Szczerze polecam koledze zestawik TRW-Lucas. Właśnie wymieniłem u siebie w Almerce komplet (tarcze i klocki) na przedniej i tylnej osi - teraz auto hamuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie opinie. Zapomniałem dodać, że na razie wymieniam tarcze i klocki na tylnej osi. Dzisiaj zmierzyłem i wyszło mi, że tylna tarcza ma średnicę 234. Jeszcze jedno, gdzieś czytałem na Forum w jaki sposób można jeszcze zwiększyć skuteczność hamulców. Już nie pamiętam gdzie, ale zanim zacznę szukać może ktoś mógłby napisać, czy w układzie z ABS-em jest to możliwe?

 

@auto-moto napisz w jakiej cenie masz te dwa ww zestawy: Brembo +Ferodo i TRW Lukas

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@auto-moto napisz w jakiej cenie masz te dwa ww zestawy: Brembo +Ferodo i TRW Lukas

 

Tył czy przód bo się pogubiłem ...... :D

 

LUCAS-TRW TYł:

TARCZE kpl -> 130 zł

KLOCKI KPL -> 78 Zł

 

BREMBO + FERODO TYł:

TARCZE BREMBO KPL -> 170 Zł

KLOCKI FERODO KPL -> 115 Zł

 

Lucas tańszy a tej samej jakości co zestaw nr.2 :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość rafal.zal

Witam. Dołączę się do tematu ponieważ też mam zamiar wymienić klocki w aucie z tyłu Almera N15 14. Niestety nie mam zbyt okazałego arsenału narzędzi (zestaw kluczy 8-14, śrubowkręt i jakiś chiński mały zestaw)i tu moje pytanie jakie narzędzia są niezbędne do takiej operacji bo nie chciałbym w połowie pracy stanąć i składać wszystkiego z powrotem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dołączę się do tematu ponieważ też mam zamiar wymienić klocki w aucie z tyłu Almera N15 14. Niestety nie mam zbyt okazałego arsenału narzędzi (zestaw kluczy 8-14, śrubowkręt i jakiś chiński mały zestaw)i tu moje pytanie jakie narzędzia są niezbędne do takiej operacji bo nie chciałbym w połowie pracy stanąć i składać wszystkiego z powrotem. Pozdrawiam.
Jeżeli tylko wymieniasz klocki to możliwe że dasz radę tym zestawem, bo ściągasz koło i masz do odkręcenia tylko zacisk dwie śruby, najlepiej długi klucz oczkowy. Większy problem będziesz miał z tylnymi tłoczkami, trzeba je wciskać i wkręcać jednocześnie, co wymaga pewnej wprawy, ja mam takie sprytne kleszcze do tego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoczki są gwintowane mozna je regolować przekrecając,trzeba tylko uwazać zeby ich całkiem nie wykręcić bo włożyć je spowrotem to już sztuka!no i płyn się wyleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
do wymiany tarcze i klocki przod

czy domowym sposobem uda mi sie wymienic samemu? czy niezbedny bedzie mechanik?

 

Bez problemu sam wymienisz...do wymiany tarczy i klocków w jednym kole wystarczy odkręcić koło i odkręcić 2 śruby z zacisku...tarcza trzyma sie tylko na przykreconym kole...po odkręceniu koła tarcza wyjdzie ( oczywiście jesli uprzednio odkręcisz zacisk od jażma) To pół godzinki roboty razem z czyszczeniem i smarowaniem prowadnic :) Na zwykłum lewarku spokojnie dasz radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany tarczy i klocków w jednym kole wystarczy odkręcić koło i odkręcić 2 śruby z zacisku.

no i ja jeszcze użyłem płaskiego śrubokręta żeby (kosztem starego klocka) wcisnąć tłoczek zanim odkręciłem zacisk ;)

Ps. Tylko uważaj na ilość płynu w zbiorniczku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki. smarowanie prowadnic... musze miec jakis smar rowniez, zgadza sie?

zakupilem tarcze oraz klocki, ale pogoda byla tak zla, ze nie dalo rady nawet podejsc do autka, w sklepie nie wiedzieli dokladnie jaki rozmiar dla mnie ma byc, a tak lalo ze nie bylo jak rozkrecic kola zeby sprawdzic i wzialem 2 rozmiary klockow i tarcz, zadne firmowki, no name jakies nipparts czy jakos tak, niestety TU nie ma wyboru, poprostu jeden wielki sklep sprowadza czesci na caly ragion lub kraj, sa oczywiscie mniejsze i tam moze by sie cos dalo, ale te tutejsze CENYYYYYY - za robocizne na pln przeliczajac wymiane tarcz i klockow to ok 600zl, nie wiem jak w pl, ale wiecie czemu wole sam robic;) za zestaw tarcz i klockow zaplacilem drugie tyle:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim.........przed założeniem nowej tarczy DOKŁADNIE (najlepiej na lustro oczyść piastę!!!!!!!!) to bardzo ważne!!!! wtedy tarczę nową nałożysz na idealnie czystą i gładką powierzchnię i unikniesz tym samym pisania za jakiś czas posta typu.......czemu bije kiera przy hamowaniu ( docieramy ładnie klocki delikatnie hamując przez około 200-300 km)

 

[ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 23:43 ]

niekoniecznie tarcza Ci sama zejdzie jeśli wszystko co trzeba odkręcić odkręcisz,wtedy młotek i opukujesz tarcze aż zejdą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czego moge sie spodziewac na powierzchni tej piasty? bedzie to chropowata powierzchnia pokryta rdza i przejechac ja papierem sciernym do czystego? i rownego?

sorki jesli pytania sa proste, ale lepiej raz zapytac niz 2 razy kupowac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czego moge sie spodziewac na powierzchni tej piasty? bedzie to chropowata powierzchnia pokryta rdza i przejechac ja papierem sciernym do czystego? i rownego?

sorki jesli pytania sa proste, ale lepiej raz zapytac niz 2 razy kupowac;)

o to chodzi ;) ...przetrzyj papierem zardzewiałą powierzchnię i usuń ewentualne zanieczyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, szkoda ze nie mam garazu, jak tylko zrobie to sie pochwale czy sie udalo;) aha pytanie, jesli beda pasowaly oba rozmiary, to montowac wieksze czy mniejsze? wieksze sa 2 razy drozsze, jest duzo lepsza skutecznosc dzialania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz zamiar montować większe tarcze? Jesli nie będą pasowały do zacisków i klocków to nie dasz rady.. to samo z mniejszymi...wybór będzie oczywisty jak przymierzysz.. Co do smarowania to warto smarem miedzianym posmarowac na zaciskach, między tłoczkiem a gumową uszczelką oraz śruby, które mocuja zacisk do jarzma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to, jesli beda oba rozmiary pasowaly? czy to raczej nie mozliwe? ze smarem moze byc problem dostac tu, jesli nie uzyje, bedzie bardzo zle?

 

czesc,

parametry hamulcow przednich sa rozne w zaleznosci od silnika:

1.4L - 232mm, gr. nominalna 18mm, typ CL22VD

1.6 - 247mm, gr. nominalna 18mm, typ CL22VE

2.0D - 247mm, gr. nominalna 18mm, CL22VE

(zrodlo- Sam naprawiam nissan almera N15)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...