Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

PORTING - poprawianie wad masowej produkcji


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trudno mi z tym polemizować, bo nie wiem jaką miał koncepcję i jakich metod używał kolega przy pracy- zbyt wiele niewiadomych.

Sądzę jednak, że można było uzyskać więcej z twojej czapki.

Kwestia wydechu też jest bardziej skomplikowana niż można sądzić - nieczęsto się zdarza, że po policzeniu wydechu do danego silnika idealnie trafiamy w średnicę dostepnych na szeroką skalę rur....

Zawirowanie mieszanki w kanałach dolotowych we współczesnych silnikach opiera się raczej na innych zasadach niż narżnięcie gwintu.

 

Moment jest bogiem, prawda - moc wychodzi jakby przy okazji - no i jako wartość sama w sobie lepiej trafia do ludu....

 

Zresztą liczy sie jak samochów jeździ, a nie ile ma koni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam full zdjęć portingu robionego przez Rafała.

 

Daj do Siebie jakiś kontakt to CI prześle i tak w przyzlości będe głowe ściagać, zabielac blok, pakować metalowa uszczlke i wsadzić odprężające tloki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon
Pavoolon, uważaj na firme Projekt XS - twierdzą , że są autoryzowanym przedstawicielem pewnej firmy z UK, a nie są ,nawet nie mają zbyt wielkiego pojęcia o ich gratach i oferują ich podróbki ( sic !), więc jeśli kłamią i oszukują w jednej kwestii to mogą być niesolidni w innych...

 

:? nie nastraja to optymizmem do firmy, w sumie jeszcze nie trafilem na zadne opinie a ceny maja dobre... moze az za dobre, np obrobka glowicy 1400 pln, chiptuning aut starszych niz 4 lata 700...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy w cene obróbki głowicy wchodzi montarz demontarz oraz uszczelki ?

 

Czy modyfikują gniazda zaworowe i zawory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ciekaw jestem jak to jest. Jak jest to cena za kompleksową usługę to się naprawde oplaca.

 

Ps. polecam także firmę www.modyfikacje.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon
no ciekaw jestem jak to jest. Jak jest to cena za kompleksową usługę to się naprawde oplaca.

 

Ps. polecam także firmę www.modyfikacje.pl

 

a z jakiego miasta oni sa? potrzebowalbym kogos zaufanego z poludnia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pavoolon
no ciekaw jestem jak to jest. Jak jest to cena za kompleksową usługę to się naprawde oplaca.

 

Ps. polecam także firmę www.modyfikacje.pl

 

no wreszcie znalazlem firme u siebie na slasku, polecaja ja goscie ze slaskiego tuning klubu wiec sie okaze ile sa warci

 

glowica stage 4 (obrobka glowicy, zaworow, kolektorow i planowanie) kosztuja z nowa uszczelka i robota 1500 pln :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na 5 fotce widać to najlepiej- chodzi mi o ten kwadratowy zaworek powietrza do którego dochodzą gumowe rurki. Nie myślałeś nad tym, żeby odkręcić go od kolektora i umocować w jakimś innym ogrzewanym miejscu (wydaje mi się,że jest on podgrzewany płynem chłodzącym przepływającym rurką wewnątrz kolektora) W ten sposób zostanie wyeliminowany kolejny element grzejący powietrze dolotowe. podgrzewanie przepustnicy już wyje... i te śmieszne rurki od filtra oparów paliwa- teraz to tak wygląda:

 

7b36f0e1.jpg

 

Całe to badziewie było od strony lewego dolnego rogu fotki. a tak przepolerowałem ssący:

 

sscy.jpg

 

W oryginale chropowadość wewnątrz jest taka jak na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssący widze jak ile to roboty z tym bylo :wink:

 

To podgrzewanie pod kolektorem praktycznie go nei dotyka i nie nagrzewa...

 

Najbardziej ogrzwala rurka idąca z tego kwadratu do prawego rogu (pod przepustnicą) i wogle mialem podgrzewanie przepustnicy gazu - wsyztko wywalone.

 

A z tąreszta co idze po srodku to jakoś mi sie nie chcialo bo tam jest zaworek reagujący na cieplo - steruja on dodatkową przepustniczka od ssania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie o to chodzi- gdyby ten zaworek zamontować w innym miejscu a tą rurkę pominąć (może da się zaślepić) to w okolice kolektora nie dopływałby już żaden ciepły płyn.

 

Roboty z kolektorem- nawet nie pytaj #-o :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest pikuś, u mnie (wersja HIGH PORT - przpustnica na gorze) z glowicy wychodzi kanal cieczy chlodzącej i on przechodzi przez pierwszy cylinder i to neizle ogrzewa calutki kolektor...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wreszcie złożyłem kolektory. Trwało to w ch...czasu bo dwa tygodnie aż ale tak to jest jak się nie ma czasu i wszystkich narzędzi. ten kto projektował kolektor ssący do primery gt miał chyba uraz do mechaników bo pół dnia go wyciągałem. nie chciał wyjść bo ktoś nie pomyślał i zaczepiał o podstawę filtra oleju. ale się nakląłem. cały płyn trzeba było spuścić i połowę osprzetu zdemontować. ale już jeździ i rzeczywiście po portingu jest lepiej przynajmniej jeśli o elastyczność chodzi. Teraz trzeba na wydech zbierać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze prosze, podjąłeś sie sprawdzenia samego siebie i wyszło tak jak wyjść powinno

wielkie Brava

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Krotkie pytanko - czy porting kolektora wydechowego moze wykonac osoba majaca slabe doswiadczenie jesli chodzi o mechanike?? I nie za dobry sprzet?? Tzn czy trzeba miec jakies specjalne narzedzia, czy tylko dobre klucze, nowa uszczelke pod kolektor i to wszystko??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...