Guest Scyzor Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Niby pierdoła, ale jaki poziom oleju na bagnecie utrzymujecie w swoich silniczkach? Na środku skali, a może prawie przy górnej granicy? Ja mam dokładnie w środku "skali", ale słyszałem, że SR20DE lubią być dobrze smarowane... Powinienem parę kropelek dolać, czy to nic nie zmieni? A tak na marginesie. Zauważyliście pewną prawidłowość, że w mroźne dni bagnet pokazuje niższy poziom? To zapewne wynika z faktu, że zgęstniały od zimna olej nie do końca spływa. Niemniej jednak kiedyś nieźle się przejąłem, jak po mroźnej nocy odpaliłem auto tylko na chwilę, by przestawić je w inne miejsce, a potem po jakiejś godzinie poszedłem sprawdzić poziom oleju i bagnet pokazywał minimum... pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Ja mam zawsze miedzy polowa a jedna trzecia, a co do tego ze w mrozne dni nie splywa caly olej to jest normalne.Jest za gesty i wlasnie dlatego sie tak dzieje. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Nyska Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Ja staram się utrzymywać stan ok 1/4-1/3 między min a max. Nie mam ogrzewanego garażu a w niskich temp to z ojeju się miodek robi. Rozruch wtedy jest bardzo utrudniony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Znaczy obaj macie nieco poniżej połowy? Bo jak nie spojrzeć 1/3-1/4 to mniej niż połowa pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Toshiro Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Co do stanu to mam ciut więcej niż połowe. :wink: Co do tego iż jak postoi to spłynie to oczywiście prawda a i temperatura ma wpływ bo zmienia swoją konsstencję na gęstszą a co za tym idzie jest go mnie objetościowo. O kurcze al e mondre słowa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mrówa Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 zawsze leje na równo miedzy maximum a minimum na zimnym silniku :wink: w automacie zawsze pomiedzy minimum a maximum ale na odpalonym silniku :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 a ja mam prawie max. no ale co prawda inny silnik. co nie znaczy, ze w tym 1,4 musi byc akurat tyle. to chyba bez roznicy. do mojego producent zaleca 3,2 l a ja wlalem 3,3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest holy Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 mądre głowy mówią, że poziom powinien być na 3/4 między min i max. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Toshiro Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 mądre głowy mówią, że poziom powinien być na 3/4 między min i max. Tak podobno gadają to prawda :mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 a ja mam tyle:P | | | | |_|_max | | _______do tąd poziomik czyli 3/4 :wink: |X| |X| |X|_min / Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeXaN Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 a ja mam tyle:P | | | | |_|_max | | _______do tąd poziomik czyli 3/4 :wink: |X| |X| |X|_min / przedstawiles to graficznie... no to ja mam tez cos podobnego :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jumper Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Ja staram sie uczymywac poziom oleju rowno miedzi min a max no oczywiscie na zimnym silniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 a mi sie wydaje, ze po to jest podzialka min - max zeby sie w niej miescic. a na jakim poziomie to juz chyba bez wiekszej roznicy. Gdyby mialo to byc scisle okreslone to nie byloby od do tylko jedna kreska ---- tyle i juz!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 JA zawszę leje 3/4 na miarce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 ja mam 3/4 skali. i olej zawsze sprawdzam po nocy . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest michalll Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 codziennie?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lukmack Posted February 18, 2005 Share Posted February 18, 2005 Ja dodam od siebie, ze mam zawsze na H czyli max, nie wiem, jakoś tak mi wlewają, za poza tym, wolę jak ma więcej niz mniej raz tylko musiałem pojechać i odessać, ale of course moim zdaniem lepiej jak na środku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 W książce servisowej jest napiszne ze w polowie skalni meidzy min. a max Ja leje ciupke więcej, zawsze sie wieksza ilość oleju wolniej syfi, nieco lepiej odprowadza cieplo no i jak sie czasem lewą noga wchodzi w zakrety to olej w misce sie przemieszcza i moze dojść do odciecia oleju. Wiec leje prawie pod max. (8/10 skali) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 codziennie?? nie ale 2 razy w tygodniu = duzo jezdze i wole miec pewnosc. pozatym ciagle obserwuje podloge w garazu. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest heineken72 Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 a ja mam na minimum troszke wiecej za kreską jak mam przy górnej kresce to wycieki sa bardziej widoczne rosi sie prz dolnym uszczelniaczu a jak mam na minimum to nie wycieka dziwne ale tak jest dlatego jak kupujecie kiedys diesla i zobaczycie że jest tylko lekko na bagnecie olej.. to lepiej dolac i zobaczyc czy nie ma wycieków ostatnio znajomek mało co by kupił taką astrę z 2001 jak dolali na warsztacie oleju do poziomu to przy wyjeździe kapało z silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 a ja mam na minimumtroszke wiecej za kreską jak mam przy górnej kresce to wycieki sa bardziej widoczne rosi sie prz dolnym uszczelniaczu a jak mam na minimum to nie wycieka dziwne ale tak jest dlatego jak kupujecie kiedys diesla i zobaczycie że jest tylko lekko na bagnecie olej.. to lepiej dolac i zobaczyc czy nie ma wycieków ostatnio znajomek mało co by kupił taką astrę z 2001 jak dolali na warsztacie oleju do poziomu to przy wyjeździe kapało z silnika Takie coś oznacza tylko tyle, że jest nie szczelny silnik. Ja u mnie raz mialem przez jedną wymianę cała czas olej na "max" i silnik jest suchutki. Nawet zawilżenia nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 u mnie tez jakos w polowie, tyle ze w almerach warto czesto sprawdzac bo tam wchodza smieszne ilosci oleju (chyba 2,7 litra) i kazdy ubytek moze sie zle skonczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest EnDrIu WAWA Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha smok masz przy dnie miski wiec czy masz 3/4 czy full to dla silnika nie ma roznicy bo i tak ssie z dolu. Chodzi o to ze przy m minimalnym poziomie moze dojsc do tego ze przy skrecie lub nierownosci smok zassie powietrze i urwie sie gdzies film olejowy co w konsekwencji moze prowadzic do przytarcia np panewy walka rozzadu itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubi Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Ja u siebie w almerce parę dni temu wymieniałem olej(pierwszy raz sam bo do tej pory gwarancja mnie trzymała) i przed ta czynnościa sprawdziłem sobie w książce że mam wlać 2,7 litra i tak zrobiłem. A na bagnecie pokazało to poziom maxymalny, więc chyba trzeba lać max...tak mi się wydaje skoro mądrale tak podają w instrukcji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.