Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaki macie poziom oleju na bagnecie?


Guest Scyzor
 Share

Recommended Posts

Niby pierdoła, ale jaki poziom oleju na bagnecie utrzymujecie w swoich silniczkach? Na środku skali, a może prawie przy górnej granicy? Ja mam dokładnie w środku "skali", ale słyszałem, że SR20DE lubią być dobrze smarowane... Powinienem parę kropelek dolać, czy to nic nie zmieni?

 

A tak na marginesie. Zauważyliście pewną prawidłowość, że w mroźne dni bagnet pokazuje niższy poziom? To zapewne wynika z faktu, że zgęstniały od zimna olej nie do końca spływa. Niemniej jednak kiedyś nieźle się przejąłem, jak po mroźnej nocy odpaliłem auto tylko na chwilę, by przestawić je w inne miejsce, a potem po jakiejś godzinie poszedłem sprawdzić poziom oleju i bagnet pokazywał minimum...

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Ja mam zawsze miedzy polowa a jedna trzecia, a co do tego ze w mrozne dni nie splywa caly olej to jest normalne.Jest za gesty i wlasnie dlatego sie tak dzieje.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Ja staram się utrzymywać stan ok 1/4-1/3 między min a max. Nie mam ogrzewanego garażu a w niskich temp to z ojeju się miodek robi. Rozruch wtedy jest bardzo utrudniony.

Link to comment
Share on other sites

Guest Toshiro

Co do stanu to mam ciut więcej niż połowe. :wink: Co do tego iż jak postoi to spłynie to oczywiście prawda a i temperatura ma wpływ bo zmienia swoją konsstencję na gęstszą a co za tym idzie jest go mnie objetościowo.

O kurcze al e mondre słowa :):):D:)

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

a ja mam prawie max. no ale co prawda inny silnik. co nie znaczy, ze w tym 1,4 musi byc akurat tyle. to chyba bez roznicy. do mojego producent zaleca 3,2 l a ja wlalem 3,3.

Link to comment
Share on other sites

a ja mam tyle:P

| |

| |

|_|_max

| | _______do tąd poziomik czyli 3/4 :wink:

|X|

|X|

|X|_min

/

przedstawiles to graficznie... no to ja mam tez cos podobnego :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest michalll

a mi sie wydaje, ze po to jest podzialka min - max zeby sie w niej miescic. a na jakim poziomie to juz chyba bez wiekszej roznicy. Gdyby mialo to byc scisle okreslone to nie byloby od do tylko jedna kreska ---- tyle i juz!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Lukmack

Ja dodam od siebie, ze mam zawsze na H czyli max, nie wiem, jakoś tak mi wlewają, za poza tym, wolę jak ma więcej niz mniej :) raz tylko musiałem pojechać i odessać, ale of course moim zdaniem lepiej jak na środku.

Link to comment
Share on other sites

W książce servisowej jest napiszne ze w polowie skalni meidzy min. a max

 

Ja leje ciupke więcej, zawsze sie wieksza ilość oleju wolniej syfi, nieco lepiej odprowadza cieplo no i jak sie czasem lewą noga wchodzi w zakrety to olej w misce sie przemieszcza i moze dojść do odciecia oleju.

 

Wiec leje prawie pod max. (8/10 skali)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest heineken72

a ja mam na minimum

troszke wiecej za kreską

jak mam przy górnej kresce to wycieki sa bardziej widoczne

rosi sie prz dolnym uszczelniaczu

a jak mam na minimum to nie wycieka

 

dziwne ale tak jest

 

dlatego jak kupujecie kiedys diesla i zobaczycie że jest tylko lekko na bagnecie olej.. to lepiej dolac i zobaczyc czy nie ma wycieków

ostatnio znajomek mało co by kupił taką astrę z 2001 jak dolali na warsztacie oleju do poziomu to przy wyjeździe kapało z silnika

Link to comment
Share on other sites

Guest Zetek
a ja mam na minimum

troszke wiecej za kreską

jak mam przy górnej kresce to wycieki sa bardziej widoczne

rosi sie prz dolnym uszczelniaczu

a jak mam na minimum to nie wycieka

 

dziwne ale tak jest

 

dlatego jak kupujecie kiedys diesla i zobaczycie że jest tylko lekko na bagnecie olej.. to lepiej dolac i zobaczyc czy nie ma wycieków

ostatnio znajomek mało co by kupił taką astrę z 2001 jak dolali na warsztacie oleju do poziomu to przy wyjeździe kapało z silnika

 

Takie coś oznacza tylko tyle, że jest nie szczelny silnik.

Ja u mnie raz mialem przez jedną wymianę cała czas olej na "max" i silnik jest suchutki. Nawet zawilżenia nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Guest pavoolon

u mnie tez jakos w polowie, tyle ze w almerach warto czesto sprawdzac bo tam wchodza smieszne ilosci oleju (chyba 2,7 litra) i kazdy ubytek moze sie zle skonczyc

Link to comment
Share on other sites

Guest vqsoft1
u mnie jest na max z tego co slyszalem lepiej prawie na max zeby bylo dobre smarowanie lanucha

smok masz przy dnie miski wiec czy masz 3/4 czy full to dla silnika nie ma roznicy bo i tak ssie z dolu. Chodzi o to ze przy m minimalnym poziomie moze dojsc do tego ze przy skrecie lub nierownosci smok zassie powietrze i urwie sie gdzies film olejowy co w konsekwencji moze prowadzic do przytarcia np panewy walka rozzadu itp.

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie w almerce parę dni temu wymieniałem olej(pierwszy raz sam bo do tej pory gwarancja mnie trzymała) i przed ta czynnościa sprawdziłem sobie w książce że mam wlać 2,7 litra i tak zrobiłem. A na bagnecie pokazało to poziom maxymalny, więc chyba trzeba lać max...tak mi się wydaje skoro mądrale tak podają w instrukcji

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...