Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Wywala płyn chłodzący


Gość caMaro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem, mianowicie ostatnio rodzice mieli dłuższą przejażdżkę (ponad 700km), podczas to której Micracz zaczął się grzać. Po zgaszeniu silnika trzeba było poczekać 15-20 minut by go odpalić, bo od razu nie chciał załapać. Podczas jazdy znikał płyn chłodniczy, i musiał papito co jakiś czas dolewać.

Dodam, że w lipcu tegoż roku wymieniana była uszczelka pod głowica, głowica oczywiście była planowana, nowa uszczelka jest japońska - firmy Tokei, także porządna.

 

Dziś postanowiłem sprawdzić jak to wygląda, więc okręciłem korek z chłodnicy, dolałem płynu tak, by było go 1cm nad te żeberka wewnątrz chłodnicy.

Następnie odpaliłem silnik. Nie było żadnego bulgotania płynu (jak to jest przy uszkodzonej uszczelce), tylko płyn "dostojnie" podniósł swój poziom i spokojnie zaczął wylewać się z chłodnicy. Kiedy zgasiłem silnik, poziom również "dostojnie" opadł i było słychać, jak rozlewa się po wnętrzu silnika.

Górny wąż łączący chłodnicę z silnikiem był ciepły (przed całą tą próbę przejechałem się kilkaset metrów), natomiast dolny wąż był o wiele chłodniejszy od górnego - prawie zimny. Węże prowadzące do kabiny były ciepłe) więc wnioskuję, że termostat jest sprawny.

 

Czy może być tak, że układ chłodzący się zapowietrzył? Bo nic innego do głowy mi nie przechodzi.

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no i pewnie się do nich zajedzie. No bo w sumie przy odbiorze auta z warsztatu sam pytałem mechanika, czy nie trzeba przyjechać za kilkaset kilometrów na dociągnięcie, a on powiedział, że nie. To w sumie ja mam się znać na robocie, czy oni? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinthebest

Miałem podobny przypadek.Powodem wszystkiego było to,ze zablokował mi termostat czego efektem było uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.Płyn wywalało korkiem od chłodnicy no i samochód grzał się niemiłosiernie.W sumie tez miałem wymienianą uszczelke pod głowicą,ale nie była 2 raz dociągana.Jeżdżę już jakiś miesiąc i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tez miałem wymienianą uszczelke pod głowicą,ale nie była 2 raz dociągana.Jeżdżę już jakiś miesiąc i jest ok.

Marcin dla świętego spokoju po kilkuset kilometrach dociągnij ją jeśli jest to możliwe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dociąga się WYŁĄCZNIE uszczelek stalowych. Na rych uszczelkach jest wyraźny napis - NO NEED RETIGHTENING. Na zwykłych (asfaltowych) tego napisu brak bo wymagją one dociągnięcia. I to po jakichś 500km bo po 1000 już bywa za późno. Ja wymieniałem uszczelkę 2x zanim załapałem, żeby dociągać po 500. Potem i tak zaczęło przciekać bo blok się wykrzywił i kupiłem inny silnik aby zakończyć temat.

 

Poza tym Micra ma mały układ chłodzący i normalne jest to jak płyn wylewa się przy otwartym korku. Do momentu otwarcia termostatu przewody powinny być dosyć twarde od ciśnienia. Tak więc nie radzę odkręcania korka na gorącym silniku - to boli :D

Problem pojawia się gdy samochód zaczyna "prychać" przez zawór w korku chłodnicy - wtedy jest już przedmuch makabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boris.blank, jeśli chodzi o płyn chłodzący, to świeżo po ostatniej wymianie uszczelki sprawdzałem (przy otwartym korku od chłodnicy) czy płyn nie wylatuje, no i nie wylatywał ;)

A co do dokręcania głowicy po 500km, to teraz już zapamiętam to do końca swych dni, ale dziwi mnie, że nie wiedział tego mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dociąganiu głowicy wogóle nie zdejmuje się łba :)

należy poprostu popuścić śrube od głowicy i dokręcić ją ze wskazaną przez producenta uszczelki siłą i tak po kolei z każdą śrubą :)

oczywiście śruby popuszczemy pojedyńczo i dociągamy pojedyńczo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W lipcu koszt usługi wyniósł mnie 340pln (250pln - demontaż i montaż głowicy wraz z wymianą uszczelek, 40pln - planowanie głowicy, 50pln - sprawdzenie głowicy pod kątem pęknięć) + uszczelka pod głowice i uszczelki dolotu i wydechu ok 100pln.

Tym razem będzie podobnie, niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...