Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Guest adam13

FAQ - Rozmiary części, zamienniki, patenty

Recommended Posts

Guest adam13

Wpisujemy sprawdzone zamienniki i patenty a nie przypuszczenia chodzi o to żeby nie zaśmiecać tematu,reszte usuwam Myśle że to bedzie dobre miejsce aby zamieszczać tutaj wymiary ,symbole, numery części,które wymieniamy

Na pewno będzie to pomocne innym użytkownikom,i po czasie zaoszczędzi to zbędnych pytań biggrin.gifbiggrin.gif

 

 

zimering na wał napędowy 2.0 sgx rocznik 93- wymiary 35-50-11 kupiłem i będe wymieniał Japomoto orginał 60 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
SAnti

amortyzatory tylne do sereny ze sztywnym mostem pasują z poloneza trucka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Rozmiar krzyżaka do wału napędowego 1.6 to 22x66. Ja wstawiłem 22x67, czyli 1 mm dłuższy. Bez problemów. Zamiast zabezpieczeń, których nie było w komplecie, delikatnie podspawałem szerokie podkładki, które idealnie tam się wpasowały. Koszt 65 zł. za 1 szt., ale te lepszej jakości. Wymieniałem także simmering, jak ktoś będzie wymieniał to podaję rozmiar 35x50x10.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hieronim

Korek do chłodnicy i korek który jest przy silniku można zastąpić korkami od chłodnicy dużego fiata albo starszego poloneza . Mam tak w swojej serenie,w korku który jest przy chłodnicy trzeba usunąć zaworek.

 

[ Dodano: Wto 16 Paź, 2007 16:01 ]

W tym sklepie kupiłem dywaniki do mojej sereny /mam wersje 7 osobową/ http://www.nadwyzki.eu/?page=login&s=1 .

Share this post


Link to post
Share on other sites
emilgozdalski

Krzyzaki na wał z Fso polonez. Silnik Sr20. Pasują bez żadnych przeróbek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest czopochrup

po co kombinowac z krzyzakami w kazdym zakladzie zajmujacym sie tym maja bez problemu do sereny kiedys tma przerabialem ten temat... oddalismy na nastepny dzien mielismy juz wal z nowo nabitym krzyzakiem - koszt 150 zl za wszytko :) + gwarancja:>

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adam13

wyważenie wału jak potrzeba .Bonzo podawał naprawę i dorabianie linek na ul.Leonarda po drugiej stronie ul.Napoleońska naprawa i regeneracja wałów napędowych mówię o POZNANIU

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest czopochrup

u mnie nie trzeba bylo wywazac nie ma zadnych wibracji... ;) robota profesjonalna z tego wynika :D podobnie jak cena hehe ;p ja dorabialem w katowicach krzyzaka ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330

Czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego:

 

Potrzebne narzędzia i materiały:

- klucz 10 najlepiej nasadowy

- klucz płaski 19

- wkrętak krzyżakowy

- klucz (końcówka) torx 40 z przedłużką

- pędzelek

- coś do mycia brudnych części (ja użyłem Czyściwa R, bo akurat miałem - może być benzyna ekstrakcyjna itp.)

- ewentualnie patyczki do uszu

 

Czynności:

- odłączamy 2 wtyki od silniczka krokowego

- luzujemy opaskę na przewodzie i ściągamy przewód

- odkręcamy 3 śruby na klucz 10.

przepustnica032id3.th.jpg

- podważamy i wyciągamy silniczek na zewnątrz

- idziemy sobie z nią do domu (garażu warsztatu itp.) i rozbieramy ją.

- wkrętakiem krzyżakowym odkręcamy 2 śrubki, na które przykręcony jest zawór (silniczek czy jak tam na to mówią) i wyciągamy go

- wyjmujemy sprężynkę i taki tłoczek (po drugiej stronie znajduje się plastikowa śrubka na wkrętak krzyżakowy (reguluje się nią bieg jałowy), ja odkręciłem ją też licząc obroty wkręcając ją potem tyleż samo.

przepustnica035he6.th.jpg

- kluczem płaskim 19 odkręcamy drugi element

- wyciągamy tłoczek i tam też będzie sprężynka

przepustnica040kn5.th.jpg

- z tak rozmontowanymi elementami przystępujemy do mycia - ja użyłem czyściwa R do mycia takich właśnie brudnych rzeczy oraz pędzelka, trochę pomogły patyczki do uszu

- po umyciu korpusu czyścimy to co poodkręcaliśmy oraz sprawdzamy stan oringu gumowego w jednym i "oringu" plastikowego w drugim elemencie.

- składamy wszystko

przepustnica053qb5.th.jpg

Zabieramy się za przepustnicę. Odłączamy szarą wtyczkę z boku.

Odkręcamy opaski i ściągamy dwa przewody grubsze i jeden cieńszy zamontowane do przepustnicy oraz odłączamy linkę gazu

przepustnica0010xc7.th.jpg

Odkręcamy najgrubszą opaskę z najgrubszego przewodu idącego do przepustnicy

Odkręcamy 4 śruby na klucz torx 40

serena2530ke1.th.jpg

Wyciągamy i czyścimy.

Wszystko montujemy do samochodu w odwrotnej kolejności.

Nie wiem czy trzeba resetować komputer, ale ja to zrobiłem. Odłączyłem akumulator na 30 min. następnie odpaliłem i przejechałem się kilka km.

Inny samochód. Nie tylko na benzynie. Polecam, nawet profilaktycznie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
emilgozdalski
Krzyzaki na wał z Fso polonez. Silnik Sr20. Pasują bez żadnych przeróbek

Ciekawe?? podobno nie !!

Ale niech sie o tym wypowie sam zainteresowany czyli Bertland

A własnie,że tak!!! przynajmniej u mnie. koszt 2 lata temu za dwa krzyzaki 60 zł, wymiana we własnym zakresie w bardzo krotkim czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest adam13

pompa wodna silnik 2.0 benzyna 155zł orginał ok 90zł podróbka w Japanmoto cieknie wymieniam :(

 

[ Dodano: Sob 27 Paź, 2007 18:58 ]

pompa wodna silnik 2.0 benzyna 155zł orginał ok 90zł podróbka w Japanmoto cieknie wymieniam :(
poprawka orginał 112zł koreańska 84zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dudzers

Gumy osłaniające amortyzatory na przodzie pasują od alfy cena ok 30 zł szt orginał ok 200 !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330
amortyzatory tylne do sereny ze sztywnym mostem pasują z poloneza trucka

Potwierdzam także. Jestem po wymianie amorków z tyłu. Pasują idealnie. Zaplaciłem 68 zł. za sztukę, czyli 136 zł. Tyle co za jeden kupowany do Sereny. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
str3ight

siemka, a macie jakies pomysly z silnikiem do reflektora ? chodzi mi o lewy i bez mocowan na sruby :) mam z mocowaniem jakby ktos chcial na wymiane

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dejwid

Dziś usuwałem wyciek z aparatu zaplonowego w mojej 1.6 podany gdzieś wyżej wymair siemmringa 14/24/7 pasuje niestety oring 27/4 nie pasuje jest za mały i to o wiele :( naszczeście na szybko udało się kupić taki który pasował wymiaru niestety nie pamiętam, w każdym razie średnica gdzieś około 55-60mm

 

 

 

Tak więc mogę podpowiedzieć co należy zakupić przy usuwaniu wycieku z aparatu zapłonowego w silniku 1.6

 

oring - 27x4 (wewnątrz aparatu)

 

łożysko - 15x32x9 (zabudowane numer 6002-2RS)

 

oring - 48x4 - (taki zastosowałem jaki dokładnie powinien być nie wiem) (zewnętrzny kołnież połączenia z silnikiem)

 

uszczelniacz wału wyjściowego ze skrzyni biegów - 35x50x7 (za nim jest jeszcze jeden uszczelniacz zgarniający 35x50x?? (nie wymieniałem - szerokości nie znam)

 

 

Wbrew zasłyszanym opiniom iż aparat nie jest rozbieralny zapewniam że da się go rozebrać na części pierwsze, z tym że bardzo ciężko wybić kołek zabezpieczający ośkę aparatu (odpowiedni młotek i wybijak + dobre imadło i aparat rozebrany) z montażem kołka również nie jest prosto ale się da.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mariusz Szwałkiewicz

Vanette 2,0D (C22) łożyska przedniej piasty- w starej wersji gdzie występują dwa łożyska i uszczelniacz pasują idealnie łożyska z przedniej piasty Poloneza- są to te same łożyska.

SKF KLM11949 , KOYO LM67048, ( simmering 62x48x6 jest tylko w Nissanie)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawel2163

jeżeli masz problem z tulejami tylnymi resorów i ciężko je dostać kup tuleje gumowe od Żuka/ poloneza trucka są wieksze średnicą zewnętrzną i trochę dłuższe ale po modyfikacjach są trwałe. Moja Serenka zrobiła już na nich sto tysięcy kilometrów i nie ma na nich śladu zużycia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest czopochrup

czemu niby problemy o0 bezproblemu idzie kupic cena zamiennikow:

- polski szmelc 8 zl/szt

- japonskie zamienniki 15 zl/szt

 

oczywiscie iz od zuka czy poloneza beda tansze:p ale oryginalne pasuja bez problemu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damsad

Witam szanownych nissanowiczów :)

Mam następujące pytanie co do TULEI RESORA TYLNEGO. Czy takie od poloneza są trwalsze??? Czy lepiej zakupić oryginalne? Byłem dziś u "p.dr od tych spraw" i powiedział mi iż w naszych serenkach przypadłość przecierania się w/w tulei jest nagminna i przy stanie dzisiejszych dróg starczają na 2 miesiące... ? Możliwe? Za wymianę chcą 80zł wiec nie jest to wygórowana cena. Pytanie ile tych tulei tam jest? 8? I może wiecie gdzie najtaniej i oryginalnie? Albo jaki myk zastosować by miało to ręce i nogi. Dodam iż "p.dr od tych spraw" :) fachowo nazwał to co mam zakupić jako "tylne gumy do resora i wieszaka u góry". Coś jeszcze potrzeba do tego wieszaka? Czy tylko same tuleje? Pozdrowienia z Łodzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawel2163

oryginalne tulejki maja jedna wade sa rowkowane co przy zuzytej srubie co niestety zdarza sie dosyc czesto nie wytrzymuja długo dlatego najlepiej zastosowac tuleje gumowa pełna pasowana dosyc ciasno w resorze co pozwala na dosc duzy przebieg bez koniecznosci naprawy ja juz przejechałem ponad 100 tysiecy i nie mam problemow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrzej330
Witam szanownych nissanowiczów smile.gif

Mam następujące pytanie co do TULEI RESORA TYLNEGO. Czy takie od poloneza są trwalsze??? Czy lepiej zakupić oryginalne? Byłem dziś u "p.dr od tych spraw" i powiedział mi iż w naszych serenkach przypadłość przecierania się w/w tulei jest nagminna i przy stanie dzisiejszych dróg starczają na 2 miesiące... ? Możliwe? Za wymianę chcą 80zł wiec nie jest to wygórowana cena. Pytanie ile tych tulei tam jest? 8? I może wiecie gdzie najtaniej i oryginalnie? Albo jaki myk zastosować by miało to ręce i nogi. Dodam iż "p.dr od tych spraw" smile.gif fachowo nazwał to co mam zakupić jako "tylne gumy do resora i wieszaka u góry". Coś jeszcze potrzeba do tego wieszaka? Czy tylko same tuleje? Pozdrowienia z Łodzi!

Poszukaj na forum - jest odpowiedź na Twoje pytania. Nie zaśmiecaj tutaj piszemy sprawdzone i przerobione patenty i zamienniki.

 

Kup oryginały np. w Intercarsie (często się pojawiają) i będziesz miał spokój. Na tych z Tedgumu (zamienniki polskie) przejechałem 5 mies., teraz mam nie oryginały tylko zamiennik ale japoński i narazie (7 mies.) jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrz3j

Serena LD23 98r

Wężyk sprzęgła hydraulicznego (ten przy skrzyni) pasował od Fiata, chyba Bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
str3ight

witam,

 

ja mam patent na butle i tlumik. jak to pogodziec ?

 

bardzo prosto.

 

oszczedzajac miejsce w aucie, zakladamy podwieszana butle z tylu auta.

 

oczywisciem kosztel tlumika.

 

w przypadku wersji z poprzecznym wloknem weglowym wmontowanie koncowego tlumika jest ciezkie.

 

dlatego tez razem z gosciem wpadlismy na pomysl ktory wyglada tak:

 

1.jpg

 

otoz tlumik obrocony jest w strone korektora. z wyjscia tlumika poprowadzona jest rura za niego az do wydechu.

 

w ten sposob jadac autem zastanawiam sie czy mam wlaczony silnik bo praktycznie go nie slychac :P

 

pozdro

 

w razie pytan

 

str3ight87@gmail.com

 

czesci glownie lozyska ale inne tez w dobrej cenie znajdziecie na www.pheltom.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
robertes

W dziale zamienniki zamieszczam ogłoszenie dot. opon.

Dzięki koledze z Whitestok-East jeżdżącym VW Passat CC 1.8 TSI, odnalazłem stronę, na której można znaleźć kalkulator, który określi, jakie parametry ma opona standardowa dedykowana do Twojego auta w stosunku do opony, jaką planujesz założyć. Można sobie wstawić planowany rozmiar opony i sprawdzić na ile pasuje w Twoim aucie. Należy koniecznie pamiętać i przestrzegać, by średnica nowej opony nie zmieniła się więcej niż +/- 2% w stosunku do opony, która jest zalecana i wyszczególniona w instrukcji obsługi pojazdu.

W pierwszej rubryce należy wstawić rozmiar opony dedykowanej w drugiej rozmiar, który byś chciał.

Poniżej można zobaczyć jak się zmieni odczyt prędkościomierza i jaka będzie rzeczywista prędkość auta po zmianie opony.

Pod kreską ponoć można jeszcze tez wpisać oba rozmiary opon i zobaczyć dokładne dane dotyczące ich wymiarów a przede wszystkim różnice w średnicy.

 

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

natomiast tutaj połapiecie się sami.

http://www.opony.autogaleria.pl/Zamienniki...x?&size=116

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andyg
amortyzatory tylne do sereny ze sztywnym mostem pasują z poloneza trucka

Potwierdzam także. Jestem po wymianie amorków z tyłu. Pasują idealnie. Zaplaciłem 68 zł. za sztukę, czyli 136 zł. Tyle co za jeden kupowany do Sereny. :D

 

[ Dodano: Wto 07 Lip, 2009 18:57 ]

Dodam, że warto zamontować gumowe elementy. Dłużej wytszyma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×