Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Dot. ustawień instalacji gazowych, ile z was ma ustawione


Guest kazek
 Share

Recommended Posts

instalacje gazowe na spalanie ekonomiczne. Drugie pytanie : czy ustawienie oszczędne ma negatywny wpływ na żywotność silnika?(nie chodzi mi ogólnie o same instalacje lpg i ich wpływ na silnik)

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

co oznacza ustawienie oszczedne ? Czy chodzi o uboga mieszanke??

Wiec to jest niekorzystne za uboga mieszanka moze spowodowac przegrzanie silnika i pozegnanie sie z uszczelka pod glowica.

A jezeli masz na mysli zminiejszenie srednic przeplywow, tzn male przekroje dolotu to tylko spadnie ci moc silnika i 1600 bedzie chodzil jak 1300 ;) Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

co oznacza ustawienie oszczedne ? Czy chodzi o uboga mieszanke??

Wiec to jest niekorzystne za uboga mieszanka moze spowodowac przegrzanie silnika i pozegnanie sie z uszczelka pod glowica.

A jezeli masz na mysli zminiejszenie srednic przeplywow, tzn male przekroje dolotu to tylko spadnie ci moc silnika i 1600 bedzie chodzil jak 1300 ;) Pozdrawiam

miałem na myśli takie ustawienie gazu jakie jest minimalnie potrzebne da zasilenia silnika, mam instalacje wyposażoną w komputer i każda regulacja odbywa sie przez specjalny program przy pomocy laptopa. Nie chodziło mi o zmianę średnic.

Link to comment
Share on other sites

Tyle tylko że te programy rzadko kiedy czymkolwiek od siebie się różnią... Ja w Almerce próbowałem wybadać różnicę między programem Eco i Sport i nie zauważyłem żadnej. Spalanie identyczne, osiągi identyczne.

 

pzd

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

Silnik z zaplonem iskrowym powinien miec okreslony skald mieszanki paliwo powietrze. Osobiscie nie bawiłem sie programami typu Eco.

Z waszysch wypowiedzi wynika, zmienia sie mapa silnika tzn charakterystyka czyli sposob podawania paliwa (gazu).

Jedno jest pewne -. okreslona moc silnika pochodzi z paliwa.

Mniej paliwa mniejsza moc. Jeżeli ten program powoduje zubozenie mieszanki to nie radze sie bawic, ale jezeli powoduje zmiane parametrow pracy silnik to tez nie ma sensu. Po prostu chcac przyspieszyc glebiej pedal bedziesz wciskal i cala zabawa psu na bude bo i tak wiecej zezre paliwska :) Jka chcesz jezdzic oszczednie to delikatnie gaz traktuj :) i tankuj paliwo na markowych stacjach. Moze miec nawet o 20% lepsze osiagi przy zmniejszonym zuzyciu paliwa. Wiem cos o tym z niejednego dystrybutora lałem gaz. Proponuje wiec stacje shell, BP, statoil, Orlen, mozna porownac zuzycie.

Do tego samego zbiornika gazu 28,5 litra potrafilo wejsc na dziwnej stacji 32 litry i zuzycie normalnie 9,5-10 innym razem 14-15 l/100km.

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

A mi się obiło o uszy, że przy ustawieniu Eco jest zbyt uboga mieszanka, która może powodować negatywne oddziaływanie na żywotność silnika.

 

Ustawienie Eco na komputerze nie powoduje negatywnych oddziaływań, ale nie wiem czy jest sens bawić się w takie zmiany. Zgadzam się ze Scyzorem, że nie ma istotnych różnic pomiędzy ustawieniami Eco, Standard i Sport.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A mi się obiło o uszy, że przy ustawieniu Eco jest zbyt uboga mieszanka, która może powodować negatywne oddziaływanie na żywotność silnika.

konkretnie jakie i czym są powodowane?

Link to comment
Share on other sites

Guest marcin101

Uboga mieszanka - wyzsza temp spalania - przepalona uszczelka pod głowicą, lub jak mniej szczęścia to pokrzywiona głowica, wypalone zawory itp

Link to comment
Share on other sites

Co innego zmniejszanie dysz w gaźniku, przykręcanie pokrętłem ilości dopływającego gazu itp, a co innego przeprogramowanie na Eco w instalacji gazowej z komputerem. Tutaj jest tylko niewielka ingerencja w zakresie dopuszczalnym i nie stanowi to zagrożenia dla silnika.

Link to comment
Share on other sites

Co innego zmniejszanie dysz w gaźniku, przykręcanie pokrętłem ilości dopływającego gazu itp, a co innego przeprogramowanie na Eco w instalacji gazowej z komputerem. Tutaj jest tylko niewielka ingerencja w zakresie dopuszczalnym i nie stanowi to zagrożenia dla silnika.

jeżeli nie ma różnic w ustawieniach to ustawienie na Eco nie sposowoduje negatywnych skutków. czyli bedzie podawawa podobna dawka gazu w tych trzeb trybach pracy instalacji?

Link to comment
Share on other sites

Tak, wszystkie ustawienia muszą mieścić się w zakresie dopuszczalnym dla danego silnika. Ja u siebie najwięcej testowałem na ustawieniach Economy i Stadnard i nie zauważyłem istotnych różnic ani w zużyciu gazu, ani w osiągach.

Link to comment
Share on other sites

Tak, wszystkie ustawienia muszą mieścić się w zakresie dopuszczalnym dla danego silnika. Ja u siebie najwięcej testowałem na ustawieniach Economy i Stadnard i nie zauważyłem istotnych różnic ani w zużyciu gazu, ani w osiągach.

to czemu Cobcioo napisał, że mój silnik to już złom??????na jakiej podstawie to stwierdził??????

Link to comment
Share on other sites

to czemu Cobcioo napisał, że mój silnik to już złom??????na jakiej podstawie to stwierdził??????

 

Zapytaj się Coobcia. Ja nic nie wiem na temat Twojego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...