Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dot. ustawień instalacji gazowych, ile z was ma ustawione


Gość kazek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

instalacje gazowe na spalanie ekonomiczne. Drugie pytanie : czy ustawienie oszczędne ma negatywny wpływ na żywotność silnika?(nie chodzi mi ogólnie o same instalacje lpg i ich wpływ na silnik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

co oznacza ustawienie oszczedne ? Czy chodzi o uboga mieszanke??

Wiec to jest niekorzystne za uboga mieszanka moze spowodowac przegrzanie silnika i pozegnanie sie z uszczelka pod glowica.

A jezeli masz na mysli zminiejszenie srednic przeplywow, tzn male przekroje dolotu to tylko spadnie ci moc silnika i 1600 bedzie chodzil jak 1300 ;) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co oznacza ustawienie oszczedne ? Czy chodzi o uboga mieszanke??

Wiec to jest niekorzystne za uboga mieszanka moze spowodowac przegrzanie silnika i pozegnanie sie z uszczelka pod glowica.

A jezeli masz na mysli zminiejszenie srednic przeplywow, tzn male przekroje dolotu to tylko spadnie ci moc silnika i 1600 bedzie chodzil jak 1300 ;) Pozdrawiam

miałem na myśli takie ustawienie gazu jakie jest minimalnie potrzebne da zasilenia silnika, mam instalacje wyposażoną w komputer i każda regulacja odbywa sie przez specjalny program przy pomocy laptopa. Nie chodziło mi o zmianę średnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko że te programy rzadko kiedy czymkolwiek od siebie się różnią... Ja w Almerce próbowałem wybadać różnicę między programem Eco i Sport i nie zauważyłem żadnej. Spalanie identyczne, osiągi identyczne.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

Silnik z zaplonem iskrowym powinien miec okreslony skald mieszanki paliwo powietrze. Osobiscie nie bawiłem sie programami typu Eco.

Z waszysch wypowiedzi wynika, zmienia sie mapa silnika tzn charakterystyka czyli sposob podawania paliwa (gazu).

Jedno jest pewne -. okreslona moc silnika pochodzi z paliwa.

Mniej paliwa mniejsza moc. Jeżeli ten program powoduje zubozenie mieszanki to nie radze sie bawic, ale jezeli powoduje zmiane parametrow pracy silnik to tez nie ma sensu. Po prostu chcac przyspieszyc glebiej pedal bedziesz wciskal i cala zabawa psu na bude bo i tak wiecej zezre paliwska :) Jka chcesz jezdzic oszczednie to delikatnie gaz traktuj :) i tankuj paliwo na markowych stacjach. Moze miec nawet o 20% lepsze osiagi przy zmniejszonym zuzyciu paliwa. Wiem cos o tym z niejednego dystrybutora lałem gaz. Proponuje wiec stacje shell, BP, statoil, Orlen, mozna porownac zuzycie.

Do tego samego zbiornika gazu 28,5 litra potrafilo wejsc na dziwnej stacji 32 litry i zuzycie normalnie 9,5-10 innym razem 14-15 l/100km.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się obiło o uszy, że przy ustawieniu Eco jest zbyt uboga mieszanka, która może powodować negatywne oddziaływanie na żywotność silnika.

 

Ustawienie Eco na komputerze nie powoduje negatywnych oddziaływań, ale nie wiem czy jest sens bawić się w takie zmiany. Zgadzam się ze Scyzorem, że nie ma istotnych różnic pomiędzy ustawieniami Eco, Standard i Sport.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się obiło o uszy, że przy ustawieniu Eco jest zbyt uboga mieszanka, która może powodować negatywne oddziaływanie na żywotność silnika.

konkretnie jakie i czym są powodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego zmniejszanie dysz w gaźniku, przykręcanie pokrętłem ilości dopływającego gazu itp, a co innego przeprogramowanie na Eco w instalacji gazowej z komputerem. Tutaj jest tylko niewielka ingerencja w zakresie dopuszczalnym i nie stanowi to zagrożenia dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego zmniejszanie dysz w gaźniku, przykręcanie pokrętłem ilości dopływającego gazu itp, a co innego przeprogramowanie na Eco w instalacji gazowej z komputerem. Tutaj jest tylko niewielka ingerencja w zakresie dopuszczalnym i nie stanowi to zagrożenia dla silnika.

jeżeli nie ma różnic w ustawieniach to ustawienie na Eco nie sposowoduje negatywnych skutków. czyli bedzie podawawa podobna dawka gazu w tych trzeb trybach pracy instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystkie ustawienia muszą mieścić się w zakresie dopuszczalnym dla danego silnika. Ja u siebie najwięcej testowałem na ustawieniach Economy i Stadnard i nie zauważyłem istotnych różnic ani w zużyciu gazu, ani w osiągach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wszystkie ustawienia muszą mieścić się w zakresie dopuszczalnym dla danego silnika. Ja u siebie najwięcej testowałem na ustawieniach Economy i Stadnard i nie zauważyłem istotnych różnic ani w zużyciu gazu, ani w osiągach.

to czemu Cobcioo napisał, że mój silnik to już złom??????na jakiej podstawie to stwierdził??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czemu Cobcioo napisał, że mój silnik to już złom??????na jakiej podstawie to stwierdził??????

 

Zapytaj się Coobcia. Ja nic nie wiem na temat Twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...