Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Przeróbka mocowania sondy lambda (gwint 12 na 18)


Guest crasy

Recommended Posts

no i mam maly problem. mam padnieta sonde, smok pali mi w granicach 14-17l.

kupilem sonde taka jak doradzil mi kiedys coobcio z gwintem 18 3 przewodowa. u mnie w nissanie jest sonda 12 tez 3 przewodowa, jednak myslalem ze nie bedzie takiego problemu ze zmiana gniazda na 18 :(.

bylem u 2 tlumikarzy i obaj mowili ze zmiana z 12 na 18 to caly dzien roboy i koszt ok 150zl :/

gdzie moge zmienic gwint zeby wsadzic ta sonde co kupilem, jest jakis jesli ktos robil taki zabieg to prosze o podanie u kogo,jakis kontakt i za jaka cene, z chceica sie przejade i zalatwie bo juz mam dosc wydawania kasy na paliwo :/

PS. sonda u mnie siedzi przy misie olejowej za taka oslonka. czy to jest powod ze tak duzo chca za przespawanie gwintu ?

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

Ja u siebie zrobilem tak wywiercielem dziure gdzies miej wiecej jak sie zgina rura nagwintowalem i wkrecilem sonde i obylo sie bez mechanikow a trwalo to godzinke z minutami. A jezdze juz tak ze dwa miechy. a w stare miejsce wkrec cos o podobnym gwincie.

Tylko uwazaj jak bedziesz dokrecal bo te rury sa miekie

Link to comment
Share on other sites

Jak masz trochę pojęcia o gwintowaniu to zrobisz to sam. Gniazdo sondy jest troszkę utwardzone ale da sie rozwiercić (tylko nie odrazu z 12 na 17.2 [-X ). Załatw sobie gwintowniki z odpowiednim skokiem (nie jest taki jak w standartowym M18 :!: :!: ). Później jeszcze tylko trochę zabawy z delikatnym gwintowaniem #-o i sonda trzyma się jak oryginał.

Link to comment
Share on other sites

NAjprościej samemu to zrobić tak:

Wziąć jakąś duża podkaldkę i odpoweidnia gorbą, nastepnie ja w środku przetoczył do śernicy 17,5mm a poten nagwintowal o ile sie nie myle to jest M18 1,25...

 

wiertarka nawiercil ze 20 dziurek na okolo starego mocowania i wyrwał ja a na to meijsce wspawał nagwintowana podkladkę...

Link to comment
Share on other sites

tez juz to wymieniałem u siebie, bez wywalenia starego gniazda się nie obejdzie, chłopaki dobrze Ci mówią, będziesz miał spox na przyszłość bo z gwintem oryginałem to chyba tylko NGK robi sondy do primerki ale nie zawsze są dostępne w sprzedaży, a uniwersalną zawsze znajdziesz.

Link to comment
Share on other sites

orginalna sonda NGK czy BOCHA o gwincie M12 dedykowana do Nissna to wydatek rzedu 600zł w górę hehehe

 

Wiec warto się pobawić w drobna przeróbkę

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

jeszcze jeden ból że sonda na 12 mm to sonda Tytanowa a uniwersalne są cyrkonowe jeden sygnał to 2.2 V dla bogatej i 0 V dla ubogiej a w drugiej napięciowej to 0-1V powodzenia ciekawe co ECU na to ....Kupiłem dziś NGK OTD2F za 390 zl

 

chyba że mowa o 2 giej dla kata ...są tytanowce na 18.mm a gwint to jednak M12x1.25 a 18x1.5

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...