Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Słabnąca Almera - Odpowietrzenie baku.


Guest man

Recommended Posts

Witam Wszystkich !

Mam ciekawy problem: w miarę zużywania kolejnych litrów paliwa, moc silnika wydaje się słabnąć :shock: . (w ASO powiedzieli mi, że to może być subiektywne odczucie). Na szczęście mam kolegę, który zadał mi w tej sprawie kilka pytań i stwierdził, że zapowietrza mi się zbiornik z paliwem i pompa paliwa zaczyna mieć kłopoty.

Mam w związku z tym pytanie:

Gdzie w N15 1.4 (sedan) znajduje się odpowietrzenie zbiornika ?

Przepraszam za banalne pytanie, ale wokół korka mam bardzo dużo rdzy i nie wiem, jak mam to wszystko oczyścić ?.

Link to comment
Share on other sites

myślę, że to nie jest to co myślisz bardziej bym stawiał na to, że komuper z czasem jak się silnik nagrzewa zminiejsza tak zwane ssanie i automatycznie almerka jest słabsza.

Link to comment
Share on other sites

A mnie się wydaje że wina może leżeć po stronie filtra paliwa co jest przed pompką paliwową ja tak miałem w Micre filtr był tak zanieczyszczony że pompka już nie mogła ciągnąć paliwka i słabnął

 

pozd

Link to comment
Share on other sites

Moje podejrzenie także padło na filtr paliwa lub niskie ciśnienie w gumach (auto ma już 214 tys). Wymieniłem jednak opony oraz byłem na dużym przeglądzie w ASO i kilka rzeczy zostało wymienionych, a na moją uwagę o słabnięciu silnika odpowiedzieli, że to może być subiektywne odczucie. Być może mieli rację, bo auto cały czas jeździ i to dość dobrze :).

Mam jednak wrażenie, że po odkręceniu korka na początku autostrady, silnik dostaje więcej paliwa i auto lepiej reaguje na pedał gazu, ale to może być moje subiektywne odczucie.

Jest jednak jeden konkret:

po zjeździe z autostrady i odkręceniu korka słychać syk powietrza :!: - nie jestem jednak pewien, czy powietrze wpada do baku czy z baku. Stąd właśnie wziął się pomysł, że należy bak odpowietrzać (tak jak w innych autach), ale w instrukcji N15 przeczytałem, że należy powoli odkręcać korek, bo paliwo może być pod ciśnieniem, więc może (w N15) wszystko jest Ok i powinno Sssyczeć ?. Spróbuję zadzwonić do ASO i zapytać o tajemniczy syk.

Link to comment
Share on other sites

Guest n15_krk

nie musisz dzwonic do ASO, pewnie i tak Ci nie powiedza :P poczytaj -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3149, a co do straty mocy to moga byc koncowki wtryskiwaczy, filtr paliwa!, albo Ci sie wydawalo, z kolei ja dopiero poczulem moc ( hehehe 1.4 radzi sobie nawet z 1.6 i 1.8 ) jak go odmulilem i zastosowalem lekki tuning by Coobcio i nie tylko :twisted: wczesniej jezdzila nim moja chrzestna matka wiec musialem pojezdzic do odciecia...... polecam :wink:

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest spij997

To, że syczy po odkręceniu korka paliwa, to zupełnie normalne zjawisko. Abslutnie nie ma to związku ze spadkiem mocy Twojego silnika. Sprawdź filtr paliwa, bo to bardzo typowe objawy dla przytykającego się filtra paliwa. Pozsdro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

dziwne pytanie: bo bak nie ma chyba żadnego bezpośredniego związku z mocą silnika :) (dopytywałem się o to u różnych mechaników) .

Obecnie tankuję 98 i jeśli mi się wydaje, że auto nie jedzie szybko to wciskam mocniej pedał gazu i jest 150/h, inną sprawą jest, że na autostradzie, pod górę, na piątym biegu, z silniczekiem 1.4 nie trwa to wystarczająco szybko i nie jest to prędkość wystarczająca na lewy pas :(. Dlatego zamierzam zmienić N15 na P11 2.0.

Pozdrawiam Maciek .

Link to comment
Share on other sites

Guest Fiodi
Dlatego zamierzam zmienić N15 na P11 2.0.

 

Ale wtedy może ci wessać korek wlewu do środka ;-)

 

Pozdrawiam piątkowo,

 

Fiodi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...