Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Ściąganie oraz stuki z podwozia


Guest januszm
 Share

Recommended Posts

Guest januszm

Witam

 

Od niedawna jestem użytkownikiem almery N15 z 99 roku.

Mam z nią nie mały kłopot, czytałem już wszystkie podobne wątki na forum, niestety nie rozwiały one moich wątpliwości :(

 

Podczas jazdy, gdy wcisnę mocnej pedał gazu, samochód na dwóch pierwszych biegach ściąga w lewo, gdy jadę szybciej na biegu III, IV bądź V, samochód jedzie równo jak po sznurku, tak samo jest na luzie. Sprawa niby prosta do wymiany tulejki lewego wachacza, niestety nie ma łatwo, one są ok, jak również całe zawieszenie, brak jakichkolwiek luzów, przynajmniej tak stwierdził diagnosta i mechanik. Mam ustawioną zbieżność, gdy zbieżność była regulowana, kierownica zostala ustwiona idealnie prosto, teraz gdy jadę mam ją delikatnie skręconą w prawo :( Gdy silnik ma obroty w granicach 2-3 tyś. coś chrobocze po lewej stronie, dźwięk nasila się podczas jazdy po nierównościach i występuje tylko w tym przedziale obrotów na każdym biegu, jednak na pierwszych dwóch jest najbardziej słyszalny. Jak myslicie co to może być? Już byłem u kilku mechaników, jak narazie bez rezultatu :( Może ktoś poleci dobrego mechanika z okolic Warszawy, który zna ten model samochodu?

 

Pozdrawiam

Januszm

Link to comment
Share on other sites

Mialem to samo myslalem ze mam luz na maglownicy albo na wahaczu. Ale gdzie tam pojechalem do mechanika .okazalo sie ze luzow brak, uklad jak nowy i nic sie nie dzieje.Problemem u mnie byly opony - jezdze na 195/15/50 i mialem nierowne cisnienie w oponach.Almera jest strasznie na to wrazliwa.cisnienie wyrownane i jest ok. Dowiedzialem sie tez ze Zbieznosc w almerach powinno sie ustawiac lekko na plusie wiec sprobuj najpierw z tym.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest bankroot
Mialem to samo myslalem ze mam luz na maglownicy albo na wahaczu. Ale gdzie tam pojechalem do mechanika .okazalo sie ze luzow brak, uklad jak nowy i nic sie nie dzieje.Problemem u mnie byly opony - jezdze na 195/15/50 i mialem nierowne cisnienie w oponach.Almera jest strasznie na to wrazliwa.cisnienie wyrownane i jest ok. Dowiedzialem sie tez ze Zbieznosc w almerach powinno sie ustawiac lekko na plusie wiec sprobuj najpierw z tym.

pozdro

 

tak z czystej ciekawośći - jaka była różnica ciśnień ?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź sworzeń wahacza, to dość częste w tym samochodzie.

Tylko nie daj sobie wmówić tak jak mój kolega że cały wahacz trzeba wymienić.

Wystarczy tylko nowy sworzeń kupić i wprasować. Koszt o ile pamiętam jakieś 50 PLN + robota.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

proponuje bliżej przyjrzeć się przegubom zewnętrznym, zwłaszcza lewemu. Skręć koła max w prawo i smialo wdepnij gaz, ewentualne niepokojące trzaski dochodzące z okolicy lewego koła świadczyć będą o zużytym przegubie...

Link to comment
Share on other sites

hmm... mi po 250 tyś padl stworzen:) i to w lewym kole... warto zwrocic na to uwage... i teraz mam jeszcze do kompletu prawy do wymiany... proponuje zajrzec na laczniki stabilizatora no i od wachacza laczniki... ale to napewno stworzen metalowo gumowy... w sklepie tutaj koszt to jakies 34 zł a wymiana u mojego mechanika w 50 pln sie mieszcze:P sprawdz jeszcze przy jezdzie w prawo czy cie tak nie szarpie nerwowo... bo jesli tak to jest to napewno stabilizator i to juz kres jego zycia... wiec radze jak najszybciej wymienic

Link to comment
Share on other sites

a walnięcia jakiegos nie miałes trzeba by pojechać na kompletną diagnostyke przedniej i tylnej osi..

Link to comment
Share on other sites

Guest januszm

Powiem jeszcze, że problem pojawił się po zmianie sprężyn zawieszenia na sportowe, w tym samym czasie zmieniłem również opony na zimowe. Wcześniej nie było tego problemu. Byłem w jedym zakładzie i oni dzoszli do wniosku, że to może koło, zamienili prawy przód z prwaym tyłem i teraz jest trochę lepiej tzn. ściąga tylko przy ostrym ruszaniu na 1 i 2 biegu i to znacznie mniej niż wcześniej, na wyższych biegach jedzie prosto.

 

Pozdrawiam

Januszm

Link to comment
Share on other sites

podobnie, mam sportowe zawieszenie. Mam ten sam objaw jak Ty. Badałem zbieżność - jest OK. Z układem kierowniczym też jest dobrze. Opony - ciśnienie równe. Na letnich przed zmianą ściągało, na zimowych jest to samo ....

 

Jeśli chodzi o stukanie. Na to chyba się nie da nic poradzić. No chyba, że powróci się do standardowych sprężyn... Tak mi się wydaje

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...