Yankee Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Witam! Czy możecie się podzielić własnymi doświadczeniami w sprawie rezerwy paliwa ? Dzisiaj pierwszy raz (w nowo kupionej almerze) zapaliła mi się dioda rezerwy :-) Komputer pokazywał mi że przejadę jeszcze niby 20 km. Faktycznie przejechałem coś koło tego kiedy pokazał kreski, że niby koniec paliwa ? Na zaświeconej rezerwie przejechałem około 30 km, może góra 40. W lekkim strachu postanowiłem jednak zatankować i nie ryzykować zatrzymaniem się auta gdzieś, gdzie tego bym nie chciał. Jakież było moje zdziwienie kiedy na dystrybutorze zobaczyłem że do baku weszło mi 49 litrów :zdziw:. To było na Shellu wiec lał to jakiś cieć malinowy - postanowiłem podjechać na inną stację i dolać do pełna :-) Okazało się że ani litr mi nie wszedł Czy u was też tak jest że na rezerwie macie jakieś 12 litrów paliwa ? wynika z tego że na rezerwie przejechałbym jeszcze lekko 200 km przy zużyciu nie całe 5l/100km. Czy może ja mam jakiś dziwny bak albo coś nie tak wyregulowane ze wskaźnikiem poziomu paliwa ? Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam, Yankee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxpaynemm Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Ja sądzę że z bakiem kolegi jest wszystko ok. Wszystkie wskaźniki palkiwa specjalnie zaniżają to co faktycznie jest w baku aby uniknąc całkowitego opróżnienia baku, zapowietrzenia układu zasilania, ew. zatarcia się pompu paliwa bo jak wiadomo pompa nie powinna działać na sucho itp itd. Te przykłady są oczywiście tylko "przykładowe" Poprostu opróżnienie zbiornika do całkowitego 0 jest nie zdrowe dla całego układu zasilania... stąd te małe oszukaństwo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted December 4, 2007 Author Share Posted December 4, 2007 To wszystko wiem, że jazda do zera jest nie zdrowa dla pompy, silnika itp. ale nie sądziłem że aż tyle paliwa będzie w baku jeszcze. 10 litrów to chyba przesada jak na rezerwę :-) Jak na razie to jest rekord jeśli chodzi o moje auta jakie posiadałem. Pozdrawiam! Yankee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tombolot Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 wynika z tego że na rezerwie przejechałbym jeszcze lekko 200 km 200 km. na rezerwie to samolotem można zrobić. może po prostu zawiesił Ci się pływak od stanu paliwa w zbiorniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Wowek_L Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Inny kolega walczy z zapowietrzonym 1.5 dci i nie jest mu do śmiechu...wiec lepiej nie testowac rezerwy i tych 200km.. bo kto wie co z tego bedzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest thomson30 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Od zapalenia rezerwy spokojnie robię zawsze 100 km, a max weszło mi do baku 55 litrów pozdro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yankee Posted December 5, 2007 Author Share Posted December 5, 2007 No to realne jest dobicie do 200km na rezerwie :-) Ktoś jest chętny spróbować? :diabel2: Pozdrawiam i dzięki za opinie! Yankee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest proktolog Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 mogę coś napisac bo niechcący na swojej Klamerce sprawdziłem, na rezerwie zrobiłem, jeżdżąc raczej spokojnie, ok 140km no i 300 metrów zabrakło do stacji przy okazji sprawdziiłem ile wejdzie do zbiornika - dokładnie 58,5l., producent podaje chyba 60, błędu tu raczej nie ma bo gdyby na stacji oszukiwali to raczej na swoją korzyść a nie odrotnie stówkę na rezerwie mozna bez problemu zrobić, ja jeżdząc na stację mam w zbiorniku średnio od 2 do 4l., ale ja lubię hazard, może to i niezdrowe dla silnika ale nie moge się oduczyć w razie gdyby komus kiedyś zabrakło paliwa - pod maską w prawym górnym rogu jest pompka, jak sie skończy paliwo zamaist kręcic rozrusznikiem 10min można sobie pomóc, dzieki temu łatwiej się uruchamia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mufmiem Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Większość Nissanów, które znam ma tak samo: - bak 60 litrów razem z rezerwą - przy 12 litrach do końca powinno zacząć mrugać lub świecić - to samo czyli około 10-12 litrów gdy wskazówka jest na czerwonej kresce i wydaje się, że niżej już nie opadnie - wskazówka powinna jeszcze opadać (czerwona kreska ma pewną grubość) - w najgorszym wypadku, jeśli wskazówka jest przy górze czerwoej kreski ("chwila" zagapienia) powinno być 8 litrów (lub gdy pływak jest stary i zaczyna "siadac") Założenia - nikt nie grzebał przy baku i nie popsuł pływaka. Liczenie w kilometrach ile można przejechać jest złudne i może zgubić. Na rezerwie jest większe ssanie (przy okazji wpływa to negatywnie na pompę paliwa). Są różne warunki pogodowe, różne paliwo, różny stan filtrów, świec itd., przechyły samochodu podczas jazdy lub parkowania, korki w mieście (zwiększające spalanie). Najlepiej znać maksymalne drastyczne spalanie dla swojego samochodu przy przeciętnym stanie technicznym, dodać 1-2 litry i przeliczyć czy da się przejechać wymagany dystans do stacji benzynowej. Po wyłączeniu silnika (np. postój), przy ponownym odpalaniu może okazać się, że samochód nie ruszy, bo zassał paliwo na rozruch i bak jest pusty lub pompa wciąga powietrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomzii92 Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Witam Potrzebuje pomocy mam nissana Primere p12 i nie pokazuje mi wskaźnik paliwa oraz na wyswietlaczu ilośc kilometrów do przebycia Mam pół zbniornika paliwa a swieci mi sie kontrolka rezerwy ... Prosze o pomoc w tej kwestii ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomek8301 Posted February 2, 2010 Share Posted February 2, 2010 Witam Potrzebuje pomocy mam nissana Primere p12 i nie pokazuje mi wskaźnik paliwa oraz na wyswietlaczu ilośc kilometrów do przebycia Mam pół zbniornika paliwa a swieci mi sie kontrolka rezerwy ... Prosze o pomoc w tej kwestii ... Witam Napisz czy "to" o czym piszesz miałeś od zawsze czy teraz sie popsuło...? Moim zdaniem zawiesił się pływak w baku...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal87xc Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 ja gdzieś wyczytałem chyba w instrukcji serwisowej że w N15 rezerwa się zapala jak jest w zbiorniku 6-7 litrów. dziś niestety zabrakło mi paliwa :/ na szczęście przed domem, a problem w tym że rezerwa mi nie działa, wskaźnik działa, żarówka dobra, może miał ktoś podobny problem i zna przyczyne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missiakkuss Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Ja ostatnio zatankowałem 51,5l i rezerwa nie świeciła się (N16, 1.8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest adr7 Posted February 14, 2010 Share Posted February 14, 2010 * Yankee "Dzisiaj pierwszy raz (w nowo kupionej almerze) zapaliła mi się dioda rezerwy :-) Komputer pokazywał mi że przejadę jeszcze niby 20 km." komputerowi nie wierz to jest czysta teoria wyliczona ze średniego zużycia paliwa w dwóch słowach bujda na resorach:) Clarksson w Top Gearze też sie cieszył ze jedzie nową S klasą na powietrzu bo mu komputer pokazywał że paliwo się skończyło 17 km wcześniej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Antol Posted February 15, 2010 Share Posted February 15, 2010 Też mnie to ostatnio zastanawiało jak tankowałem na stacji (wskaźnik pokazywał mi jeszcze pełną 1/4 baku), 700 km przejechane od ostatniego tankowania, weszło mi 39 litrów. Troszkę dziwnie jest ustawiony poziom rezerwy, w takim przypadku bo podejrzewam że te 12 litrów to realne ustawienie (przy ekonomicznej jeździe, podoba mi się bardzo ten samochód pod tym względem ). Asekuracyjnie można powiedzieć że w zapasie możemy trzymać sobie 100 km na dojechanie do stacji, i nie uszkodzenia auta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Cronos Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Niedawno próbowałem porównywać wskazania rezerwy ze wskazaniami komputera pokładowego. Otóż wskaźnik dopiero wchodził na czerwone pole, rezerwa się zapaliła, a mi komputer pokazał 45 km do przejechania... Przejechałem 90 km i pewnie jeszcze ze 30 bym dał radę. Komputer pewnie ustawia sobie ten dystans zgodnie z aktualnym średnim spalaniem. A że wystarczą dwa dni korków na ulicach i wskazania średniego spalania idą do góry o półtora litra, zaś dystans do przejechania spada o 150 km. Na komputer pokładowy trzeba wziąć poprawkę, zwłaszcza, jak był świeżo resetowany. Dziś po tankowaniu (zawsze wtedy resetuję wskazania) i po korkowatych 15 km wyszło mi średnie spalanie 9,9 l./100 km... W 1,5 dCi (!). :lol: Wystarczyło kolejne 20 km przejechać dość szybko i z równą prędkością, a spadło do 6,3 l./100 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciek90 Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Witam! Czy możecie się podzielić własnymi doświadczeniami w sprawie rezerwy paliwa ? Dzisiaj pierwszy raz (w nowo kupionej almerze) zapaliła mi się dioda rezerwy :-) Komputer pokazywał mi że przejadę jeszcze niby 20 km. Faktycznie przejechałem coś koło tego kiedy pokazał kreski, że niby koniec paliwa ? Na zaświeconej rezerwie przejechałem około 30 km, może góra 40. W lekkim strachu postanowiłem jednak zatankować i nie ryzykować zatrzymaniem się auta gdzieś, gdzie tego bym nie chciał. Jakież było moje zdziwienie kiedy na dystrybutorze zobaczyłem że do baku weszło mi 49 litrów :zdziw:. To było na Shellu wiec lał to jakiś cieć malinowy - postanowiłem podjechać na inną stację i dolać do pełna :-) Okazało się że ani litr mi nie wszedł Czy u was też tak jest że na rezerwie macie jakieś 12 litrów paliwa ? wynika z tego że na rezerwie przejechałbym jeszcze lekko 200 km przy zużyciu nie całe 5l/100km. Czy może ja mam jakiś dziwny bak albo coś nie tak wyregulowane ze wskaźnikiem poziomu paliwa ? Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam, Yankee Tak samo jak w primerze do primery zawsze wchodzi 48l. od zapalenia sie kontrolki, a bak 60l. czyli 12l rezerwy, spokojnie przy lekkiej nodze 200km. i dodam ze gdy zapala sie rezerwa wskazowka juz lezy na samym dole najpierw 2 ostrzezenia (zapalenie sie na minute) a pozniej na stale ale to w P11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DezMond Posted February 17, 2010 Share Posted February 17, 2010 U mnie wskazowka to czarna magia, jak sie zapali rezerwa to po przejechaniu 50-60km, wskazowka lezy juz tak jakby wachy nie bylo. Raz mialem sytuacje, ze wskazowka zeszla z 2mm ponizej rezerwy, w koncu jak udalo mi sie znalezc stacje, to lejac pod korek weszlo 59,78l. Oczywiscie jak zaleje na maxa to wskazowka wychyla sie o ponad 0,5 cm za skale. Tu nawet komputer by nie pomogl . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest petruś Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 u hu ha nasza zima zła. Mam takie pytanko. Nie zakładając nowego temtu. Jako że jest zima to moja almerka łynkęła więcej ropki. Nie przewidziałem tego ponieważ sugerowałem się ilością przejchanych km (na płenym baku pod korek przejeżdżam ponad 1100km, tym razem było 1040km.) i w trakcie skrobania szyb auto mi zgasło. Oczywiście nie chciało odpalić. Ciekawi mnie jedna rzecz. Czy komputer automatycznie mi wyłączył auto (czy to w oógle możliwe?)? Zadaje to pytanie dlatego że po zgaśnięciu auta nie paliła mi się już kontrolka braku ropki w baku(pomarańczowa dioda). Poszedłem na stajce. Później wlałem do niej 5l. popompowałem troszkę pompką i odpaliło bez problemu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Może i tak być. U mojego syna w Lanci, było tak samo jak u Ciebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.