Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] dziwny problem z ładowaniem


Gość KuZio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam Micre 1.4 2000r. Problem tkwi w 2 kwestiach. Nie zapala mi się kontrolka ładowania(nawet wtedy kiedy wszystkie powinny świecieć) - rozkręcziłem deske i lampka wygląda na nie spaloną. Poza tym występuje gorszy problem czyli brak ładowania. Zrobiłem test, przy zapalonym silniku zdjąłem kleme z akumulatora, wtedy powinien chodzić silnik dzięki prądowi z alternatora, a niestety gaśnie. Doszukuje się problemów poza alternatorem ponieważ niedawno był regenerowany. Sam już nie wiem o co chodzi. Proszę o pomoc!!!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz na uruchomionym silniku Miernikiem jakie jest ładowanie akumulatora, powinno być od 14do 14,7 V, stopień ładowania się zmienia w zależności w jakim stanie jest akumulator naładowany. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym tylko miał miernik:)

a co z tym że gaśnie po zdjęciu klem? nie wystarczy żeby zauważyć że nie ładuje?

no i dziwne reczy z tą kontrolką, bo lampka wygląda na nie spaloną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy sobie nie walnołes gola , nie zdejmuje się klemy na pracującym siniku, mogłes uszkodzić płytkę w alternatorze, mogłes spalić 1 lub więcej Diody, lepiej podjedz do elektryka i po sprawie niewiedza czasem kosztuje.

 

[ Dodano: Pon 10 Gru, 2007 13:29 ]

jedna z tych diod przekazuje sygnał na lampke kontrolną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

co mógł uszkodzic??

a niby jak??

nic nie uszkodzi, nie strasz

 

a co gdy akumulator ma zwarcie i prąd z alternatora idzie na mase???chyba to jest duzo gorsze.

 

silnik może pracować bez akumulatora musi miec tylko paliwo :D

 

a jak silnik zdechł po odpięciu aku to ewidentnie alternator nie daje prądu. Cała energia na prace auta pobierana jest z akumulatora

więc alternator do naprawy. sprawdź jeszcze stan przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy kilka sekund i jak napięcie podskoczy to płytka do wymiany , i przy zwarciu są te same objawy, regulator napiecia podaje na kilka sekund napiecie zbyt duże i wtedy Diody nie wytrzymuja i sie uszkadzają. widzę że jesteś niedowiarek popytaj elektryka , to nic nie kosztuje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w dieslu spoko bez aku i z odpalonymi swiatlami silnik bedzie chodzil. ale zeby w benzynie? mi tez gasl jak odpinalem aku od napiecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko odnoście kontrolki ładowania, jest to największa żarówka i wygląda tak jak 5W, czy to jest właśnie 5W? W intrukcji samochodu jest od cholery żarówek ale nie ma deski a boje sie wsadzić 5W bez pewności

P.S. nie ma na niej napisane jaką ma moc

 

[ Dodano: Pon 10 Gru, 2007 17:16 ]

mógłby mi ktoś pomóc z tą żarówką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że Kolega <dzingis> ma rację.

Poprzez odpięcie klem przy pracującym silniku

(gwałtowny skok napięcia) uszkodzić można

praktycznie każdy załączony w tym momencie odbiornik

prądu nie wykluczając komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że ta żarówka jest sprawna, a i tak nie świeci(wtedy kiedy wszystkie powinny), czyli to alternator na pewno bo on wysyła sygnał do tej kontrolki tak? prosze potwierdzcie bo altek mam na gwarancji jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to alternator na pewno bo on wysyła sygnał do tej kontrolki tak?
No chyba niezupełnie, bo według instrukcji ta kontrolka powinna zapalić się zawsze wtedy gdy kontrolnie palą się kontrolki ładowania, ciśnienia oleju i kontrolka błędów oraz również wtedy, gdy są problemy z ładowaniem akumulatora (tak samo jak kontrolka ciśnienia oleju pali się, gdy coś jest z tym ciśnieniem nie tak). Wypnij wtyczki od tablicy wskaźników i wepnij jeszcze raz i wtedy zobacz, obejrzyj też bezpieczniki, również te pod maską, również te większe ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test, przy zapalonym silniku zdjąłem kleme z akumulatora, wtedy powinien chodzić silnik dzięki prądowi z alternatora, a niestety gaśnie.

Po odpięciu akumulatora uzwojenie wzbudzenia nie dostaje prądu, więc alternator nie działa i nie daje prądu - silnik musi zgasnąć.

W dieslu jak sama nazwa wskazuje zapłon jest samoczynny więc aku jest potrzebny tylko do świec żarowych, rozrusznika i zasilnia odbiorników.

Zupełnie inny problem to co się stanie z alternatorem, ktory pracuje bez "obciążenia".

nie zdejmuje się klemy na pracującym siniku
Święta prawda :!:

Jeśli źródłem prądu jest prądnica to NO PROBLEM przy utrzymaniu odpowiednich obrotów można spokojnie przejechać spory kawałek bez aku.

Nie zapala mi się kontrolka ładowania(nawet wtedy kiedy wszystkie powinny świecieć)

Sprawdź:

1.Przewody:

aku-alternator

stacyjka-alternator

2.Przekaźnik (jeśli jest) lampki kontrolnej.

 

Jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie masz uszkodzenia:

1.Przebicie na masę uzwojenia nieruchomego twornika

2.Zwarcie jednej lub wszystkich diód ujemnych w układzie prostowniczym.

3.Utlenione lub uszkodzone styki w stacyjce, które odpowiadają za dopływ prądu do zacisku alternatora i regulatora napięcia.

 

bo altek mam na gwarancji jeszcze
Nie przyznaj się,że
przy zapalonym silniku zdjąłem kleme z akumulatora
bo na 99% gwarancji Ci nie uznają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

taaa...powołuj sie na laborki...

miałes je kiedyś na studiach?? ja miałem, i powiem Ci 80% o kant du..rozczasnąć :P

teoria to teoria a w praktyce wychodzi i tak inaczej :P

a i tam jest napisane "...może.." a wiec nie na "pewno"

golf mi chodził bez aku, accent tez...

więc coś ta teoria nie zgadza sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Kolego <majsterus> - w swoim aucie można robić

co tylko się chce, natomiast jeśli komuś się radzi należy wziąć

pod uwagę co "może" się zdarzyć chyba, że jest się przekonanym

na "pewno".

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mietex pieknie to opisałeś, i temat juz jest jasny , wystarczy 1-2 sekundy odłączyć akumulator i diody mogą paśc. :mikolaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

golf mi chodził bez aku, accent tez...
Przed moim blokiem stoi czerwony golf benzyniak, czerwona toyota benzyniak i żeby nie było to jest nawet czerwony fiat, też benzyniak. Wniosek jest prosty - wszystkie auta z silnikiem benzynowym są czerwone... moje też :P.

Prawdziwy wniosek - nie wszystko, co gdzieś wyczytamy MUSI być prawdą, ale jeśli coś się komuś zdarzyło, to MOŻE przydarzyć się również nam.

taaa...powołuj sie na laborki...

miałes je kiedyś na studiach?? ja miałem, i powiem Ci 80% o kant du..rozczasnąć :P

Bo żeby wyglądały normalnie, to 1) musiałby być normalny sprzęt, a nie stary złom, 2) prawie nikt by nie zaliczał, wszyscy by poprawiali wszystkie prawie laborki, a na to nie ma ani czasu, ani pieniędzy... :D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy wziąć

pod uwagę co "może"

Prawo Murphy'ego:
Jeżeli istnieje prawdopodobieństwo, że coś może pójść źle, to na pewno będzie to właśnie to, co spowoduje największe szkody. :P
Jeżeli coś może się nie udać, to się nie uda.
Jeśli coś może pójść źle, to z pewnością pójdzie.

I na koniec:

Prawo Murphy'ego potwierdza się w najgorszej chwili.
:one:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...