Guest Domino Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Zastanawiam sie nad wsadzeniem filtra do swojego sunnego 1.4 16V z gaznikiem GAZ. Ma ktos cos takiego u siebie? czy jest sens? czy te filtry rzeczywiscie dzialaja? no i jak sie to ma do gazu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Czytałem gdzieś że LPG lubi dużo powietrza i to zimnego- więc sam rozumiesz. Z drugiej strony dużo powietrza a mało gazu- tez nie dobrze (zbyt uboga mieszanka- słabsze chłodzenie tłoków i wyższa temperatura spalania) więc trzeba dopuścić gazu-> więcej powietrza+ więcej paliwa= więcej powera. Własnie wróciłem od gaziarza - rozmawialiśmy o strzałach w kolektor. Gość stwierdził, że nawet zalecil pewnemu klientowi stożek z obudową- przynajmniej nie bedzie musiał wydawać $$$ na oryginalne obudowy do jakiegoś dziwnego Amerykańca. Klient kupił- strzela nadal ale obudowa wytrzymuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KHALAD Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Z tego co się orientuję to właśnie przeciwnie. gaz nie lubi za duzo powietrza. dlatego ze storzkiem gorzej chodzi. sprawdzałem na własnym zagazowanym autku . Gazownicy czasem zakładają stożki bo strzał z gazu potrafi rozwalić puszkę filtra powietrza. Po kilku nieudanych eksperymentach z zakładaniem stożka do gazu i konsultacjach z gazownikami założyłem sportową wkładkę JR i to wyjście zdaje się jest optymalne ale i tak musiałem zwiększyć dawkę gazu bo silnik nie najlepiej pracował. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ROBAS Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Nasze wynalazki (moja też GT) odbiegają od wszelkich norm :wink: . Piszesz że silnik nie pracował prawidłowo więc zwiększyłeś dawkę gazu- i o tym właśnie pisałem- sportowa wkładka przepuszcza łatwiej powietrze i silnik jest w stanie zassać go węcej więc trzeba mu dać więcej gazu. Druga sprawa- jeżeli masz instalkę najprostszą (ze zwykłym mikserem- tak jak ja) to po założeniu "luzniejszego" filtra w kolektorze powstaje mniejsze podciśnienie zasysające gaz- dlatego musiałeś troszkę odkręcić zawór. A teraz powiedz- jak się sprawuje JR? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Czeso Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ja kilka dni temu rozmawiałem z moim kumplem, który zajmuje się montażem instalacji gazowych, na temat stożka przy LPG (mam sekwencję firmy bigas). Powiedział, że spokojnie przy takiej instalacji można założyć stożek, ale zabudowany. Trzeba będzie tylko za pomocą laptopa zmodyfikować mapę spalania. Po takim zabiegu powinno dojść parę kucy :twisted: Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domino Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 napewno po samym założeniu stożka nie bedzie to chodzić bo zmieniamy skład mieszanki, ale potem regulacja na analizatorze i wtedy co? bedzie lepiej? bo czytałem ze na niskich obrotach traci sie moment i moc a dopiero na wysokich jest lepiej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Tak jak ja sie przygladalem silniką SR20De/DE to najlepszym rozwiazaniem jest zamontoiwanie miksera przed przepustnica gazu, do tego celu trzba dorobic specjalna adapter... Jak wiadomo w kolektorze jst największe podciśnienie, w takiej konfiguracji nie tzreba będize stosowac jakichkolwiek zwerzek i mozna stosować stożki oczywiście jezeli precyzyjnie to usatwimy - nei zbędna do tego jest sonda szeroko pasmowa zeby na bierząco monitorować AFR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KHALAD Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Ja gaz miałem w hondzie civic coupe. I po problemach jakie z nim miałem nie zamierzam zagazować mojej nyski. A na wkładkę JR nie mogę złego słowa powiedzieć. niby tylko wkładka a jednak silnik ładniej chodził Ale to było w hondzie nie wiem jak w nissanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 A Teraz co masz zamist wkladki :?: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domino Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 wracając do tematu troche poczytalem itd myslalem nad wkladka ale Jr nie robi do mnie K&N jest drogi ponad 200pln a ile kosztowalby stozek na jaka firme patrzec zeby bylo tanio i dobrze? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest greg76 Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 wracając do tematu troche poczytalem itd myslalem nad wkladka ale Jr nie robi do mnie K&N jest drogi ponad 200pln a ile kosztowalby stozek na jaka firme patrzec zeby bylo tanio i dobrze? juz pisalem o stozku za 185zl K&N. ja mam juz go w domu ale jeszcze nie zalozylem. musze dokupic graty do zrobienia dolotu i zrobic to z glowa zeby nie bylo lipy jak wrzuce foty na forum :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzE Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Czytam temat i zastanawiam się ? . Czy w mojej Nysce (Primera P11 1,6) z GaZ-em najprostszej konstrukcji Filtr Stożkowy zda egzamin KTO OBALI MIT ... ? Pytam ponieważ od wystrzałów gazu. Spadał nie jednokrotnie filtr z mocowania a co za tym idzie pogubiłem zapinki. WIĘC KTO OBALI MIT ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.