sparky Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Zajrzalem do hamulcow autka (poraz pierwszy sam) by obadac stan klockow i co zauwazylem - klocki nie odbijaja. Tzn porownujac ze schematami (chocby z ksiazki WKŁ) nie mam sprezynek ktore rozsuwaja klocki w stanie spoczynku. I tu chcialbym sie upewnic - jak rozumiem tak nie powinno byc? Czy taka rzecz jest dostepna jako czesc zamienna? I jeszcze jedno - zapewne w zwiazku z tym co powyzej klocki zuzywaja sie niezbyt fajnie, bo ten od strony tloczka jest zuzyty prawie do zera, ten drugi wcale (czyli auto hamuje na jeden klocek na kolo)... Mial ktos takie doswiadczenia? Jaka moze byc inna przyczyna (zapieczone, nieodbijajace tloczki?) Z gory dzieki za podpowiedzi (nim podjade do mechanika).... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rysiu83 Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 zaciski do całkowitego przeglądu! (zapieczony tłoczek/prowadnice zacisku) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bodek_n14 Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 zaraz, zaraz, jakie sprężynki :?: nie ma sprężynek rozsuwających klocki... Klocki od strony tłoczka zawsze szybciej sie zużywają. Możesz mieć zapieczone tłoczki i prowadnice jak kolega wyżej napisał. Prowadnice wypolerować i nasmarować jakimś smarem do zacisków, z tłoczkami to samo ale robota grubsza. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tombolot Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 zaciski do całkowitego przeglądu! (zapieczony tłoczek/prowadnice zacisku) Zaciski można kupić za ok 100zł/szt. - nie wiem czy nie lepiej kupić od razu nowe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 (nim podjade do mechanika).... daj spokuj z mechanikem skoro już tak daleko zaszłeś idz dalej i sam wymień klocki w swoim aucie klocki wymieniamy na całej osi wyczyścisz prowadnice tak jak napisali koledzy wyżej i będzie dobrze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rysiu83 Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 nie wiem czy nie lepiej kupić od razu nowe za ile?? [ Dodano: Pią 14 Gru, 2007 12:53 ] co do prowadnic zacisku to zobacz w jakim stanie są ich gumowe osłony (takie harmonijki) jeśli są one uszkodzone to będzie się zbierał syf / woda potem to zardzewieje i nie będzie się ruszać (a powinno!!!!) w mojej Primce dolna prowadnica była w takim stanie że ciężko ją było wybić z zacisku czymkolwiek :/ ale już jest wsio ok nowe gumki/smarowanie elementów ruchomych i jest jak powinno być [ Dodano: Pią 14 Gru, 2007 12:55 ] a właśnie o hamulcach przednich czy tylnych mowa? bo jeśli z tyłu są tarcze to tłoczek jest wkręcany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tombolot Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 [ nie wiem czy nie lepiej kupić od razu nowe za ile?? http://moto.allegro.pl/item277798563_zacis...san_almera.html Teraz widzę za 120 - ostatnio inny koleś miał za 100 zł :one: A na tyle raczej powinny być bębenki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejwra Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 Wyczyść i posmaruj smarem miedzianym... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sparky Posted December 18, 2007 Author Share Posted December 18, 2007 zaraz, zaraz, jakie sprężynki :?: nie ma sprężynek rozsuwających klocki... Jak nie ma? A co powoduje rozsuwanie klockow po zwolnieniu pedalu hamulca? Przeciez nie maja caly czas trzec o tarcze? Tzn widze w ksiazce WKL ze jest sprezyna (a w zasadzie dwie - druty uksztaltowane w litere V), a takiej czesci u siebie nie widze. A to ze wszystko tam zapieczone to inna sprawa i rzeczywiscie wymaga przegladu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Jak nie ma? A co powoduje rozsuwanie klockow po zwolnieniu pedalu hamulca? Przeciez nie maja caly czas trzec o tarcze?Tzn widze w ksiazce WKL ze jest sprezyna (a w zasadzie dwie - druty uksztaltowane w litere V), a takiej czesci u siebie nie widze. A to ze wszystko tam zapieczone to inna sprawa i rzeczywiscie wymaga przegladu.... nie ma żadnych sprężyn ROZSUWAJĄCYCH klocki. Po puszczeniu pedału hamulca to tarcza odbija od niej klocki, a nie żadna sprężyna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest klajgus Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Jak nie ma? A co powoduje rozsuwanie klockow po zwolnieniu pedalu hamulca? Przeciez nie maja caly czas trzec o tarcze?Tzn widze w ksiazce WKL ze jest sprezyna (a w zasadzie dwie - druty uksztaltowane w litere V), a takiej czesci u siebie nie widze. bankroot ma racje, nie ma tam sprężyny do rozsuwania klocków, wogule nie spotkałem sie jeszcze z takim "patentem" no może w maluchu ale tam nie było klocków. W almece są tam takie dwie blaszki (możesz to nazwać sprężynami) które odpowiadają za to żeby klocki nie latały GÓRA-DÓL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Jak nie ma? A co powoduje rozsuwanie klockow po zwolnieniu pedalu hamulca? Przeciez nie maja caly czas trzec o tarcze? Tzn widze w ksiazce WKL ze jest sprezyna (a w zasadzie dwie - druty uksztaltowane w litere V), a takiej czesci u siebie nie widze. klocki delikatnie opieraja się o tarcze(tak powinno być), ponieważ im większa odległośc klocka od tarczy tym większy skok jałowy pedału hamulca(pedał hamulca w podłodze lub brak hamulca) sprężyna w klocku lub blaszki spreżynujące są ale służą one do zupełnie innego celu.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sparky Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 Apropo tej sprezyny - zerknijcie na ponizszy obrazek. Czym jest element 13 i do czego sluzy? Pytam, bo jakos nie moglem go zauwazyc u siebie po rozebraniu zacisku... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 nie będę kłamał i powiem: nie wiem do czego służą. Czemuś służą, bo nikt by ich nie wkładał - chociaż Twój przykład, że ich nie masz pokazuje, że nie są konieczne. Nadal jednak twierdzę, że takkowe sprężyny (ROZPIERAJĄCE klocki) są w hamulcach tarczowych niepotrzebne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sparky Posted December 21, 2007 Author Share Posted December 21, 2007 Nadal jednak twierdzę, że takkowe sprężyny (ROZPIERAJĄCE klocki) są w hamulcach tarczowych niepotrzebne. To mnie akurat cieszy Bo oznacza, ze musze wymienic klocki i przesmarowac wszystko czyli wykonac standardowe czynnosci - bez koniecznosci szukania jakichs czesci... Dzieki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bankroot Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 tu nie ma sprężyn chyba jednak są - na klockach (ale ich kształt i kierunek ułożenia wyraźnie pokazują, że klocków nie ROZPIERAJĄ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bandi Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 chyba jednak są - na klockach (ale ich kształt i kierunek ułożenia wyraźnie pokazują, że klocków nie ROZPIERAJĄ. dokładnie mają na celu utrzymywać klocek w podstawie ciasno aby ten nie hałasował gdy nie hamujesz podczas jazdy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tomy M. Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Dodatkowo te blaszki mają wskaźniki, takie wypustki które gdy klocek się zużyje zaczynają trzeć o tarczę i głośno dzwonić, przypomina to o koniecznej wymianie klocków hamulcowych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.