Guest vqsoft1 Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 kurcze tak sobie przegladam serwisowke i stweirdizlem ze w mojej almie sa chyba dwa katyalizatory! niewiem czy dobrze to rozumuje ale jedne jest zaraz za kolektorem wydechowym , a drugi gdzies w polowie samochodu, potem jest srodkowy tlumik a potem koncowy. dobrze rozumuje??? bo pod spodem napewno mam 3 puszki + plecione a kata widze tez przy kolektorze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Nissan ma zazwyczja taką konfiguracje: od plecionki lecąć: Katalizator>mały srodkowy tlumik przelotowy> koncowy tlumik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Nissan ma zazwyczja taką konfiguracje: od plecionki lecąć: Katalizator>mały srodkowy tlumik przelotowy> koncowy tlumik no to u mnie jest inaczej kolektor - sonda -kat -sonda-plecionka-kat-srodkowy-koncowy jakos tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest elcoruso Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 No napewno sa w N16 dwie sondy jaedna za katem i druga przed. Tyle wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 To zeby wywalić kata to trzeba tąsonde co jest za katem umeiścić przed nim, proste... Najlepiej sonde dać jak najbliżęj koelktora wydechowego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Włąśnie panowie po co jest ten przewód masowy przykręcony od karoserii do śruby pod katalizator???????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Uzimienie Sonda lambda kozysta z uziemienia na gwincie. W sumie on jest nie potrzebny bo i tak silnik jest podlaczony do "-" z aku a nastepnie srobami idzie to do koelktora i w resztę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 No właśnie bo to uziemienie jest przy katalizatorze, a sonda przy korektorze wydechowym więc na łączeniu to i tak pewnie gorsze przejście by było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted March 13, 2005 Share Posted March 13, 2005 to moj mechanik musial byc mocno "wczorajszy" bo sie dopatrzyl 2 sond ale tylko jednego katalizatora. jak znajde ten drugi to go zaraz wywale chyba ze ktos wczesniej juz o tym pomyslal i dlatego jest tylko jeden :-k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zetek Posted March 14, 2005 Share Posted March 14, 2005 Ja bym nie stawial na na drugi katalizator, ale na dwie sondy sie zgodze. Tak mają chyba wszystkie samochody, które mają normę spalin odpowiadającej Euro 4 ( o ile dobrze pamiętam). Widziałem coś takiego w Oplu Astrze 2004 i Renault Lagunie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slayder10 Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 panowie w almerce schemat jest nastepujacy(w 1,5) kolektor-sonda-kat-kat-druga sonda pierwsza sonda bada parametry silnika a druga jest od parametrow spalin wytniesz jakas i od razu tryb serwisowy:) znam to z autopsji jak u siebie wywalilem druga sonde i mialem fajna wycieczke z predkoscia 40km/h po warszawie do aso a przy okazji sporo fajnych miejsc widzialem:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 daltego jak się wywala katalizatory to trzeba tą drugą sonde przysunąć blizej koelkotra wydechowego - proste :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 panowie w almerce schemat jest nastepujacy(w 1,5) kolektor-sonda-kat-kat-druga sonda pierwsza sonda bada parametry silnika a druga jest od parametrow spalin wytniesz jakas i od razu tryb serwisowy:) znam to z autopsji jak u siebie wywalilem druga sonde i mialem fajna wycieczke z predkoscia 40km/h po warszawie do aso a przy okazji sporo fajnych miejsc widzialem:) sorki ale nie zogdze sie. pierwsza bada spaliny jak to sonda Lambda i na tej podstwie ECu dobiera czasy wtryskow itp, druga sonda do wymogi srodowiskowe czyli bada skald spalin za katami. i jak co to tez modyfikuje dawki paliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Sonda to sonda chodzi ona tylko mierzy zawartość CO w splainach. O innych Sondach nie slyszałem. Ciesze się ze mam tylko jedną u siebie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PiTeRsKi Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 A sonda lamba to przypadkiem nie mierzy ilosc tlenu w spalinach przez co okresla czy miesznka nie jest uboga lub bogata ? Tak mi sie zawsze wydawalo ale ja lajkonik mogiem sie mylic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 A sonda lamba to przypadkiem nie mierzy ilosc tlenu w spalinach przez co okresla czy miesznka nie jest uboga lub bogata ? Tak mi sie zawsze wydawalo ale ja lajkonik mogiem sie mylic no mierzy, i wlasnie miedzy innymi na podstawie jej wskazan ECU podaje odpowiednie mapy wtrysku itp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PiTeRsKi Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Dokladnie i dzieki temu sklad spalin jest optymalny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vqsoft1 Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 Dokladnie i dzieki temu sklad spalin jest optymalny. raczej mieszanka do spalania jest dobierana bezpiecznie - druga sonda sprawdza poprawnosc dzialania kata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PiTeRsKi Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 No wlasnie poszedlem od konca miesznka jest optymalna wiec sklad spalin jest mozliwie bezpieczny dla srodowska ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 O2 sensor tak sie na to potocznie mowi więc jak nazwa wskazuje jest to meirnik tlenu... Oj coś mi się dizsaj słabo mysli :wink: Już żyje moją turbozabawką... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slayder10 Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 nie ma mozliwosci wywalenia kata w almerce chyba ze zalozy sie emulator sondy ztym ze wtedy jak ci sie cos niedobrego z silnikiem dzieje komputer tego nie wylapie i .......... koszty moga byc duze! ja jestem wlasnie w trakcie zabawy z wydechem u siebie i po wielu rozmowach wyszlo na to ze bedzie kolektor 4-2-1 sonda- kat-kat-sonda co by bezpiecznie bylo dla i co by ecu nie wariowal a katy beda o wiekszym przeplywie.i tyle pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 chłopaki z SR pisali cośo katach o duzym przlywei ale ejst to droga zabawa minium 300zł sztuka. Coś mi sie to nei podoba dwa katy, nie moze być jeden i tak jak sie to robi przed nim sonda i za nim sąda. Ja bym pokabinował z elektroniką i wogle wywalił sony, jakiegoś SMT6 wsadził i po sprawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slayder10 Posted March 15, 2005 Share Posted March 15, 2005 coobciu pisz troche wyrazniej bo nie wiem o co ci chodzi cos ci sie literki myla:))) dwa katy musza byc bo odpowiadaja za spaliny jak bedzie jeden druga sonda bedzie zle odczyty dawac i serwis sie wlacza naprawde temat poznalem bardzo doglebnie i musza byc te dwa katy i sondy co mi sie kompletnie nie podoba:((( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted March 16, 2005 Share Posted March 16, 2005 Chodzi tylko i wyłącznie o dogrzewanie tej ostatniej sondy L. Katalizatory mozna wywalićw cholere oba, ale musiż tą koncową sondę która ma "zimno" umieścić blizej silnika albo zastosować sonde z grzałka ( z bialymi kablami) - tak mi sięwydaje, wiecm ze w silnikach SR20De wywalisz sonde to się nic nie dzieje - nie załancza się tryb servisowy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.